Moottoriölyn "kuntomittari"
Miten moottoriöljun diaknostiikka oikein toimii? Auto on e 34 535 vm.88 ja mittariston öljynlaatumittari näyttää 8 tuhannen kilometrin ajon jälkeen 1 vihreää viidestä mahdollisesta. Vaikuttaisi siis siltä, että öljy menee vaihtoon viimeistään 10 tkm jälkeen, mutta eikös se näissä vanhemmissa pitäisi muutenkin vaihtaa 10 tkm:n kohdalla? Mitä se anturi siis oikein mittaa?
Pitääkö öljynklaatumittari jotenkin "nollata" öljynvaihdon yhteydessä, vai ymmärtääkö auto, että öljy on vaihdettu?
Miten moottoriöljun diaknostiikka oikein toimii? Auto on e 34 535 vm.88 ja mittariston öljynlaatumittari näyttää 8 tuhannen kilometrin ajon jälkeen 1 vihreää viidestä mahdollisesta. Vaikuttaisi siis siltä, että öljy menee vaihtoon viimeistään 10 tkm jälkeen, mutta eikös se näissä vanhemmissa pitäisi muutenkin vaihtaa 10 tkm:n kohdalla? Mitä se anturi siis oikein mittaa?
Pitääkö öljynklaatumittari jotenkin "nollata" öljynvaihdon yhteydessä, vai ymmärtääkö auto, että öljy on vaihdettu?
Comment