Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 pukkaa pelkkää lämmintä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naku
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 33
    • Espoo

    #16
    Totta noin niin...että tilanne on edelleen päällä ja kuntoon pitäisi saada ! Tietääkö joku saako tollaseen vesiventtiiliin jostain (mistä?) jonkinmoista korjaussarjaa ?

    Lämpö säätyy kun lämpötilan säädintä ruuvaa ääriasennosta toiseen, mutta edelleen max. kylmä asennossakin tulee lämmintä (ei kuumaa) ilmaa sisälle eli jostain valskaa.

    --Günther--
    Bimmer E34 525iA -91

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by Naku
      Totta noin niin...että tilanne on edelleen päällä ja kuntoon pitäisi saada ! Tietääkö joku saako tollaseen vesiventtiiliin jostain (mistä?) jonkinmoista korjaussarjaa ?

      --Günther--
      ETK ei ainakaan tunne korjaussarjaa.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Naku
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 33
        • Espoo

        #18
        Tota noin niin...että mulle on edelleen nyt sitten epäselvää, että miten jotkut ovat näitä valskaavia vesiventiileitä kotikonstein korjanneet. Naputtelemalla & koputelemalla, aukaisemalla & putsaamalla, mutta JOS joku on johonkin kohtaan (mihin ?) näissä jotain tiivisteitä vaihtanut, niin mistä sellaisia tiivisteitä saa ???

        Vai onko todellisuudessa ainut toimiva konsti vaihtaa koko mokkula toimivaan & tiiviiseen ? Ja seuraava kysymys sitten onkin, että mistä sellaisen saa...muualta kuin Laakkoselta :shock:

        Kertokee joilla tietoa on !

        --Günther--
        Bimmer E34 525iA -91

        Comment

        • harossi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 619
          • Haukipudas

          #19
          Originally posted by Naku
          Tota noin niin...että mulle on edelleen nyt sitten epäselvää, että miten jotkut ovat näitä valskaavia vesiventiileitä kotikonstein korjanneet. Naputtelemalla & koputelemalla, aukaisemalla & putsaamalla, mutta JOS joku on johonkin kohtaan (mihin ?) näissä jotain tiivisteitä vaihtanut, niin mistä sellaisia tiivisteitä saa ???

          Vai onko todellisuudessa ainut toimiva konsti vaihtaa koko mokkula toimivaan & tiiviiseen ? Ja seuraava kysymys sitten onkin, että mistä sellaisen saa...muualta kuin Laakkoselta :shock:

          Kertokee joilla tietoa on !

          --Günther--
          Viikko sitten korjasin e39:stä vesiventtiilit. Otin sen irti ja tutkin miten se toimii, sitten vaan crc:llä putsailin ja rämppäsin auki-kiinni (meisselillä sekä 12V:lla) niin kauan että alkoi toimimaan. Siihen ei oikein pysty vaihtamaan mitää tiivisteitä.

          Ainakin viikon toiminut..
          e39 M5

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2061
            • Pirkanmaa

            #20
            Nostetaan nyt ikivanha ketju kun sopii aiheeseen, omassa E34:ssa semmonen probleema että juurikin pukkaa lämmintä kabiiniin vaikka sinisellä mittarit. Ja ketjussa puhuttiin vesiventtiileistä jotka ovat tulipellissä kuskin kohdalla. Itsellä niihin kahteen "tynnyrin" muotoisen pistokkeeseen menee suoraan johdot katkaisijalta kojelaudasta (jälkiasenteinen) ja siitä saa virrat pistettyä kyseiseen laitteeseen.

            Joten missä asennossa venttiili on ns. kesäasennossa? Eli pitäisikö olla virrat päällä vai ei?
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Valtsude
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 739
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              Nostetaan nyt ikivanha ketju kun sopii aiheeseen, omassa E34:ssa semmonen probleema että juurikin pukkaa lämmintä kabiiniin vaikka sinisellä mittarit. Ja ketjussa puhuttiin vesiventtiileistä jotka ovat tulipellissä kuskin kohdalla. Itsellä niihin kahteen "tynnyrin" muotoisen pistokkeeseen menee suoraan johdot katkaisijalta kojelaudasta (jälkiasenteinen) ja siitä saa virrat pistettyä kyseiseen laitteeseen.

              Joten missä asennossa venttiili on ns. kesäasennossa? Eli pitäisikö olla virrat päällä vai ei?
              Öö, sen vaan osaan sanoa, että jos vesiventtiileille ei mene virtaa niin tulee pelkkää kuumaa. Oli talvella itseltä kuskin puolen johto poikki.
              E34

              Comment

              • cba
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 3464
                • Ylivieska

                #22
                Vesiventtiileille pitää tulla +12V ja säädin ohjaa niitä maadoittamalla. Eli mitatessa se 12V pitää näkyä ennen vesiventtiiliä, ja sen jälkeen noin 0 volttia = maadoitus toimii.

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2061
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Ok, eli kun pitää virrat päälle niin kuuma vesi ei kierrä kennoon. Tämä hyvä.
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎