Osaisikohan joku kertoa mikä on vikana kun auto nosti yht äkkiä lämmöt tappiin ja sen jälkeen laski normaaliksi. Nyt kerää painetta todella paljon ja ilmaaminen ei onnistu vaikka keula on ylhäällä ja kaikki kunnossa. Otin termostaatin pois ja sama ongelma jatkuu, lämppäri eivät puhalla lämmintä mutta autolla pystyy ajamaan niin kauan kunnes nestettä tulee korkin välistä niin paljon että sen takia alkaa nostamaan lämpöjä. Ja sekin osa on vaihdettu josta lähtee lämppärin kennolle kolme letkua, mikä lie lämmönsäädin onkaan ! Öljyt ja vedet ei ole mennyt sekaisin eli en ole varma voiko kansipahvi olla palanut ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Jäähdytysjärjestelmä ongelmia ! ! !
Collapse
X
-
Originally posted by Leksa69 View PostOsaisikohan joku kertoa mikä on vikana kun auto nosti yht äkkiä lämmöt tappiin ja sen jälkeen laski normaaliksi. Nyt kerää painetta todella paljon ja ilmaaminen ei onnistu vaikka keula on ylhäällä ja kaikki kunnossa. Otin termostaatin pois ja sama ongelma jatkuu, lämppäri eivät puhalla lämmintä mutta autolla pystyy ajamaan niin kauan kunnes nestettä tulee korkin välistä niin paljon että sen takia alkaa nostamaan lämpöjä. Ja sekin osa on vaihdettu josta lähtee lämppärin kennolle kolme letkua, mikä lie lämmönsäädin onkaan ! Öljyt ja vedet ei ole mennyt sekaisin eli en ole varma voiko kansipahvi olla palanut ?E34 535i -91 ikuisuusprojekti
-
-
Originally posted by Leksa69 View PostVoiko olla vesipumpussa vika vaikka tuntuu että vesi kiertäisi koneessa mutta ei kierrä lämmityslaitten kennolle saakka ?
Et maininnut onko autosi M20 Vai M50 koneella? Jos M50 koneella, onko vesipumppua aikaisemmin vaihdettu? Villi veikkaus,että autossa muovisiipinen pumppu, jossa tällä hetkellä pyörii pelkkä pumpun akseli tyhjää.. siipi irronnut akselistaanE39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
E30 316i -89 M50
E60 530ia M-Sport -04
E36 316i -94
E39 540ia -97
E39 528i touring -97
E36 328i touring -95
E34 525i -92
E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by santtuzz View PostSitä en tiiä millä "tavalla" tunnet, että vesi kiertää koneessa.
Et maininnut onko autosi M20 Vai M50 koneella? Jos M50 koneella, onko vesipumppua aikaisemmin vaihdettu? Villi veikkaus,että autossa muovisiipinen pumppu, jossa tällä hetkellä pyörii pelkkä pumpun akseli tyhjää.. siipi irronnut akselistaan
Kyllä luulisin että vesi kiertää kun lämmöt ei nouse normaalista ja M50 koneella on! Ei kyllä ole vesipumppua vaihdettu! Mutta eikö sen kuuluisi nostaa lämmöt jos pumppu on paskana ?
Comment
-
-
Originally posted by Leksa69 View PostKyllä luulisin että vesi kiertää kun lämmöt ei nouse normaalista ja M50 koneella on! Ei kyllä ole vesipumppua vaihdettu! Mutta eikö sen kuuluisi nostaa lämmöt jos pumppu on paskana ?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjos siipi irtoaa akselista niin monesti alkaa lämpenemään vasta kierroksilla ja reilummin kuormittaessa.. ilmaus ongelmat saattais johtua myös vuotavasta termostaatin kotelosta.. näitä tutkisin ennen kuin kansipahvia lähtisin vaihtamaan :think
Joo täytyy kokeilla se vesipumppu vielä. Kuitenkin noin 20 kilometriä pystyy ajamaan ennenkuin kerää painetta niin paljon että tulee väkisin korkin välistä nesteet pihalle kun korkkia ei uskalla kiinni asti kääntää muuten räjähtää letkut.
Comment
-
-
Originally posted by Leksa69 View PostJoo täytyy kokeilla se vesipumppu vielä. Kuitenkin noin 20 kilometriä pystyy ajamaan ennenkuin kerää painetta niin paljon että tulee väkisin korkin välistä nesteet pihalle kun korkkia ei uskalla kiinni asti kääntää muuten räjähtää letkut.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postkorkissa on ylipaineventtiili, alkuperäinen päästää 2bar jälkeen paineet pihalle.. jos korkki on tukossa niin paineet nousee taivaisiin :think
Joo tiedän, korkin testasin ja katsoin heti ensimmäisenä koska vanhasta bemarista räjähti letku halki korkin takia... ja kansiremontin sai tehdä siihenkin !
Comment
-
-
Lainaanpas topiccia vähän.
Eli aloin tuon Hemin ohjeen mukaan ilmaamaan m40:iä, mutta toivo on loppumassa lähinnä ilman tulemisen alkamisesta.
Autohan siis nostaa lämmöt jonnekkin 3/4 ja punarajan väliseen maastoon, eikä hyttiin tule lämmintä ilmaa.
Termostaatin olen vasta vaihtanut ja siinä sitten valui nesteitä pois aika lahjakkaasti.
Mikään insinööri en todellakaan ole autojen osalta joten, huomaako kukaan mitään mikä menee pieleen tai tiedätkö mikä muu voi olla ongelmana ?
Eli pumppasin tuosta keltasella viivalla merkitystä letkusta joka ymmärtääkseni on alavesiletku?
Punasella viivalla merkitty letku, joka tuli sulakerasian viereen johonkin laitteeseen, oli aivan kuumana koneen käydessä ja lämpöjen noustessa, kun taas sinisellä merkitty meni kabiiniin sisällepäin ja oli kylmä.
Loppujen lopuksi puolen tunnin taistelun jälkeen en saanut ensimmäistäkään ilmakuplaa pulloon, vaikka tiedän ilmaa siellä olevan ja rankasti. Kuten tuosta alemmasta kuvasta näkee niin tuo jesariviritelmä ei ole 100% tiivis, eikä siitä kyllä jeesusteipillä taida sellaista saadakaan. Vaikuttaneeko tuo asiaan? Vai olisiko ettei keula ole tarpeeksi korkealla?Elämä potkii.
_______________________________
-E39 528iA '97
-E34 518i '91
Comment
-
-
Originally posted by MentalNight View PostLainaanpas topiccia vähän.
Eli aloin tuon Hemin ohjeen mukaan ilmaamaan m40:iä, mutta toivo on loppumassa lähinnä ilman tulemisen alkamisesta.
Autohan siis nostaa lämmöt jonnekkin 3/4 ja punarajan väliseen maastoon, eikä hyttiin tule lämmintä ilmaa.
Termostaatin olen vasta vaihtanut ja siinä sitten valui nesteitä pois aika lahjakkaasti.
Mikään insinööri en todellakaan ole autojen osalta joten, huomaako kukaan mitään mikä menee pieleen tai tiedätkö mikä muu voi olla ongelmana ?
Eli pumppasin tuosta keltasella viivalla merkitystä letkusta joka ymmärtääkseni on alavesiletku?
Punasella viivalla merkitty letku, joka tuli sulakerasian viereen johonkin laitteeseen, oli aivan kuumana koneen käydessä ja lämpöjen noustessa, kun taas sinisellä merkitty meni kabiiniin sisällepäin ja oli kylmä.
Loppujen lopuksi puolen tunnin taistelun jälkeen en saanut ensimmäistäkään ilmakuplaa pulloon, vaikka tiedän ilmaa siellä olevan ja rankasti. Kuten tuosta alemmasta kuvasta näkee niin tuo jesariviritelmä ei ole 100% tiivis, eikä siitä kyllä jeesusteipillä taida sellaista saadakaan. Vaikuttaneeko tuo asiaan? Vai olisiko ettei keula ole tarpeeksi korkealla?
Painele letkua joka on apukuskinpuolella, lähtee syylärin alareunasta...E30 318i M43 -88
Comment
-
-
Älä aja autolla jos on ilmaa järjestelmässä!
Olen nähnyt palstalla turhan monimutkaisia ilmaus ohjeita.
Oma ohjeeni, jolla olen aina saanut e36:sen ongelmitta ilmattua on:
Riittää että auto on tasaisella alustalla eikä moottoria tarvitse käynnistää.
1. Paisuntasäiliön korkki pois (älä avaa ilmausruuvia), säiliö täyteen mutta ei
ihan piripintaan.
2. Puristellaan paksua alavesiletkua jolloin ilmakuplia tulee pausuntasäiliöstä ja
pinta alenee. Lisätään lisää nestettä ja puristellaan, lisätään ja
puristellaan jne.
3. Letku muuttuu lopulta jämäkän tuntuiseksi kun ilma on poistunut ja
lypsäminen voidaan lopettaa.
4. Nyt voidaan auto käynnistää ja ajaa lämpimäksi lämmityslaite täysillä
-asennossa. Kun moottori alkaa lämmitä kokeillaan kädellä puhaltaako sisälle
lämmintä ilmaa. Jos puhaltaa lämmintä niin ilmaus on onnistunut.
5. Moottorin jäähdyttyä tarkistetaan jäähdyttimen nestepinta ja lisätään
tarvittaessa.Last edited by Jorma; 20-10-2011, 17:43.
Comment
-
-
Originally posted by Jorma View PostÄlä aja autolla jos on ilmaa järjestelmässä!
Olen nähnyt palstalla turhan monimutkaisia ilmaus ohjeita.
Oma ohjeeni, jolla olen aina saanut e36:sen ongelmitta ilmattua on:
Riittää että auto on tasaisella alustalla eikä moottoria tarvitse käynnistää.
1. Paisuntasäiliön korkki pois (älä avaa ilmausruuvia), säiliö täyteen mutta ei
ihan piripintaan.
2. Puristellaan paksua alavesiletkua jolloin ilmakuplia tulee pausuntasäiliöstä ja
pinta alenee. Lisätään lisää nestettä ja puristellaan, lisätään ja
puristellaan jne.
3. Letku muuttuu lopulta jämäkän tuntuiseksi kun ilma on poistunut ja
lypsäminen voidaan lopettaa.
4. Nyt voidaan auto käynnistää ja ajaa lämpimäksi lämmityslaite täysillä
-asennossa. Kun moottori alkaa lämmitä kokeillaan kädellä puhaltaako sisälle
lämmintä ilmaa. Jos puhaltaa lämmintä niin ilmaus on onnistunut.
5. Moottorin jäähdyttyä tarkistetaan jäähdyttimen nestepinta ja lisätään
tarvittaessa.
seuraa ylävesiletkun lämpeämistä koska kun se lämpeää koko matkalta niin termostaatti on auennut.. näin mä oon tehnyt kaikissa autoissa ja merkeissä ja ei ole ollut nestekierron ilmaus ongelmia kuin yhdessä kulkineessa.. sekin tosin oli pösö 205..
jos eilämpeä vaikka lämpömittari on normaalissa niin suellä on edelleen ilmaa tähän auttaa vapaalla pieni kierrosten nosto noin 2000-3000 rpm vähäksi aikaa ja takas tyhjä käynnille ja katsomaan vajuko neste..Mikko Pääkkönen
Comment
-
Comment