Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 530iA automaattilaatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L4isk4m4t0
    BTCF Member
    • Jun 2011
    • 847
    • Seinäjoki

    E34 530iA automaattilaatikko ongelma

    Eli siis, tänää matkalla ohitustilanteessa kuulunut jokin ylimmääräinen ääni ja auto ei suostunut kiihtymään ja ajotietokoneeseen ilmestynyt ilmoitus trans fail safe prog tai jtn sinnepäin.

    Nyt auto liikkuu vaivainloisesti ja vaikuttaa siltä ettei halua vaihtaa vaihdetta ollenkaan.

    Vaikea selittää oireita kun itse ei ollut autossa

    Mies sanoo:
    Auto kulkee eteen hitaasti eikä mittaristossa näy sitä ED hommaa. Sport näppäin ei toimi.
    Last edited by L4isk4m4t0; 15-07-2011, 19:26. Reason: Lisäys
    Team E34


    Opel Zafira 1.8 1999
  • L4isk4m4t0
    BTCF Member
    • Jun 2011
    • 847
    • Seinäjoki

    #2
    Vanha fiksattu uus tilalle..

    Kannattaa kirjottaa kiireessä silloin tulee takuu varmasti virheitä

    Auto siis 540 EIKÄ 530

    Vikailmoitus sekä hidastelu loppu kun auto käynnistettiin seuraavana pvänä ja hienosti toimi kun mies ajo kotiin ( n. 160km ). ( koputtaa vielä varmuuden vuoksi puuta. ) Konehuoneessa ikkunan alla ei ole suojia, joten vettä päässyt joidenki johtojen päälle jotka olivat märät vielä seuraavana pvänä.

    Noh, tuo vaihdeongelma järjestetty, ja vielä paremmin kunhan saa nuo suojat sinne minne ne kuuluukin.

    Nyt kumminkin aamulla kun mies lähti töihin, jarrut olivat käytännössä kokonaan hävinneet. Poljinta sai painaa melkein pohjasta läpi että otti. Mies veikkaa itse jarrupalojen lopullista loppumista ja jarrunestepaineiden häviämistä. Itse veikkaisin "samaa" sähkövikaa kun viimeksi..

    Mahtavaa..
    Team E34


    Opel Zafira 1.8 1999

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Jarruihin ei sähkö niin hirveästi vaikuta.

      Eli ilmeisesti jokin muu vika, yleensä jos poljin menee kovin syvälle on jostain tullut nestettä ulos.

      Comment

      • L4isk4m4t0
        BTCF Member
        • Jun 2011
        • 847
        • Seinäjoki

        #4
        Kuulemma kun palat alkaa olee loppu niin nesteen pinta laskee.. Joten mies menee töitten jälkee hakee uudet palat ja semmoset, ja illalla näköjään vaihdetaan paloja... Onneksi ei ollut suunnitelmia
        Team E34


        Opel Zafira 1.8 1999

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Laskee kyllä.

          Tosin säiliössä pitäisi olla nestettä vielä kun paloista on pinta loppu.
          Jos säiliön pinta laskee niin alas että sekaan menee ilmaa voidaan päästä myös ilmaus talkoisiin.

          Säiliössä on siis luultavimmin ollut liian vähän nestettä tai sitä vuotaa jostain.

          Comment

          • L4isk4m4t0
            BTCF Member
            • Jun 2011
            • 847
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Laskee kyllä.

            Tosin säiliössä pitäisi olla nestettä vielä kun paloista on pinta loppu.
            Jos säiliön pinta laskee niin alas että sekaan menee ilmaa voidaan päästä myös ilmaus talkoisiin.

            Säiliössä on siis luultavimmin ollut liian vähän nestettä tai sitä vuotaa jostain.

            Todennäköisesti vuotaa, koska sitä oli aikasemmin max- kohdassa ja nyt min-kohdan alla... Erittäin mahtavaa..
            Team E34


            Opel Zafira 1.8 1999

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎