Tein uuden topicin kun en ihan asiaani vastaavaa löytänyt, joten:
Siis otsikon mukainen auto vm. 88 jossa on edellisen omistajan mukaan jonkunmoinen lastu ja sen ainakin voi todeta kun rajoitin on jossain 7200rpm paikkeilla.
Ongelmana on moottorijarrulla putkessa paukkuu huolella ja kulutusmittari jää pienissä vauhdeissa moottorijarrulla 10l/100km ja kovassa ajossa johonkin 4-6l/100km hujakoille, jos moottorijarrussa auton sammuttaa niin muuta eroa ei tunnu kuin paukkuminen putkessa lakkaa, ei siis mitään tunnetta että auto virrat päällä yrittäisi moottorijarrulla ns. painaa kaasua.
Yritin itse diagnosoida ja katselin kaikki mahdolliset imuvuodot ennen kaasuläppää, ei löytynyt.
Kaasuläpästä otin vastusarvot:
1-3 Pinni ääretön riippumatta asennosta
1-2 Pinni ääretön kun auki
1-2 Pinni 2000ohm kun kiinni
Ja mikrokytkin naksahtaa kun läppä menee kiinni.
Lisäilmaluisti liikkuu kun antaa suoraan virtaa, puhdistin sen, ei vaikutusta. Kun letkun lisäilmaluistilta kaasuläpälle pistää lämpimällä koneella lukkopihdeillä tukkoon niin seuraa välitön sammuminen.
Myös kaasuläpän putsasin, ei ollut edes likainen.
Joten auttakaa miestä mäessä, missä voisi olla vika?
Voiko vika olla lastussa, jos on joku kiinastapaskalastu?
EDIT: RATKAISTU!! Ei vältämättä ollut lastussa vikaa, mutta lähellä. Oli jollain välikappaleella kiinni tuo lastu, kuitenkin uudella lastulla ilman välikappaletta toimii.
Siis otsikon mukainen auto vm. 88 jossa on edellisen omistajan mukaan jonkunmoinen lastu ja sen ainakin voi todeta kun rajoitin on jossain 7200rpm paikkeilla.
Ongelmana on moottorijarrulla putkessa paukkuu huolella ja kulutusmittari jää pienissä vauhdeissa moottorijarrulla 10l/100km ja kovassa ajossa johonkin 4-6l/100km hujakoille, jos moottorijarrussa auton sammuttaa niin muuta eroa ei tunnu kuin paukkuminen putkessa lakkaa, ei siis mitään tunnetta että auto virrat päällä yrittäisi moottorijarrulla ns. painaa kaasua.
Yritin itse diagnosoida ja katselin kaikki mahdolliset imuvuodot ennen kaasuläppää, ei löytynyt.
Kaasuläpästä otin vastusarvot:
1-3 Pinni ääretön riippumatta asennosta
1-2 Pinni ääretön kun auki
1-2 Pinni 2000ohm kun kiinni
Ja mikrokytkin naksahtaa kun läppä menee kiinni.
Lisäilmaluisti liikkuu kun antaa suoraan virtaa, puhdistin sen, ei vaikutusta. Kun letkun lisäilmaluistilta kaasuläpälle pistää lämpimällä koneella lukkopihdeillä tukkoon niin seuraa välitön sammuminen.
Myös kaasuläpän putsasin, ei ollut edes likainen.
Joten auttakaa miestä mäessä, missä voisi olla vika?
Voiko vika olla lastussa, jos on joku kiinastapaskalastu?
EDIT: RATKAISTU!! Ei vältämättä ollut lastussa vikaa, mutta lähellä. Oli jollain välikappaleella kiinni tuo lastu, kuitenkin uudella lastulla ilman välikappaletta toimii.
Comment