Asiaan saatiin edistystä tänään yöllä töihin lähtiessäni. Huvikseni kokeilin lähtiskö se, kolmannella yrityksellä lähti tuuletus, webastokin yritti. Nyt äsken kävin kokeilemassa uudelleen, tuuletus lähti heti ekasta yrityksestä päälle, weba tuli toisella kerralla mukaan. Hetken aikaa vinguttuaan webastokin lähti käyntiin. Annoin olla päällä 10 minuuttia ja kabiiniin alkoi tulla lämmintä ilmaa (auto oli kylmänä). Mutta avaimen oli oltava koko ajan ykkösasennossa. Heti kun otin avaimen pois, kaikki sammui. Noh, webasto ei sammunut heti, mutta kuitenkin. Merkkivalo jäi vilkkumaan OBC:lle silti. On siinä ainakin jotain eloa, mistä lie tullut kun ei aiemmin toiminut, mutta eipä tuota kauheasti viittisi lämmittää avain virtalukossa. Onneks tiedän että kotipihasta autoa ei käy kukaan kähveltämässä, eikä varmaan työpaikaltakaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 parkkituuletus/lämmitys
Collapse
X
-
En nyt oo ihan varma miten se webaston latausrele toimii, mutta jos se on niin, että kun virrat kääntää ykköselle se alkaa vetää, tää viittais siihen että sulla on ongelmana se, että systeemi ei saa jännitettä tarpeeksi kun virta tulee pelkästään pikkuakulta. Tässä ois sitten kaks syytä mitä tulee mieleen, eli joko pikkuakku ei lataudu, joka on todella helppo tarkistaan kun auton käydessä katot jännitteen mitä sille tulee. Ja jos sattuu että tällä ei selviä, niin toinen on mitata sitten virrat pois se, että saako se relelaatikko sen +12v. Molempiin yhteinen syypää vois olla sama kun mulla, eli se apupääsulake siellä takapenkin alla vänkärin puolella. Itellä ei toiminu aikanaan koska taka-akulta tuleva jännite putos tässä hapettuneessa sualkkeessa n. 1,2v tasolle.
Sulake voi olla johtonipun suojateippien sisällä, mutta löytynee kun seuraat sitä n 16 neliön mustaa virtakaapelia joka siellä penkin alla menee.
Sit yks mikä tulee mieleen on se 30A sulake siellä penkin alla, nipussa jossa on joku ehkä 7 sulaketta, itellä jostain syystä aikanaan oli sulattanut koko sulakkeen vihreeks mönjäks, ja aiheutti ihme ongelmia webastossa
Jos ei näissä oo vika, niin sitten joku edellinen omistaja lienee luullut olevansa sähkömies ja sössinyt jotain jossain...
Edit: Jos et jo oo, niin VAIHDA KAIKKI PÄÄSULAKKEET. Maksaa motonetissä vissiin 50 senttiä kappale, nimellä diesel sulake. Takapenkin alla olevaa en muista, mutta tais olla 80A se akun viereinen. Tää on niin turha paikka säästää, että melkein aina jos on mitä vaan sähköongelmaa, niin vaihtaa ekana nää
Ja ainaki itellä se takapenkin alla oleva sulake oli fyysisesti samankokonen ku akun viereinen, ja kai se 80A palaa poikki ennen johtoa sielläkin...
Ja jos jännitteet ei oo OK, niin se latausreleen maakaapeli kontissa kannattaa kattoa, voipi olla hapettumaaLast edited by Incarnated; 18-07-2013, 13:21.
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
Comment