Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simpukasta hammastangoksi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1481
    • Porvoo

    #16
    Originally posted by Freak View Post
    EI OO KAIKISSA!!! E21:ssä on mm. takapuolella, mutta et sä sitä kyllä halua laittaa. Kierroksia nimittäin on laidasta laitaan varmaan...ööö...sata?

    Alfa 156:ssa on nopea hammastanko akselin takana alhaalla. Helppo rakentaa kiinnitys, jos vaan leveys passaa. Mutta jos välttämättä haluat Bemarin osissa pysyä, niin Britti-version hammastanko väärinpäin tai sitten vaihdat etupään pyöräntuennan vaikka e39:stä. Vai onko etutolppien/olka-akseleiden vaihto tyystin poissuljettu vaihtoehto?
    Joku tällä foorumilla rakensi E28:iin hammastanko ohjauksen. En vain saa nimimerkkiä mieleen. Muistaakseni siihen oli sovitettu mitshubisin hammastanko "kohtuu" pienillä töillä. Tuon jos joku löytää, niin voisi kysellä kuinka pelaa.

    Comment

    • TsTPioneeri
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 258
      • Muurame

      #17
      Originally posted by Freak View Post
      EI OO KAIKISSA!!! E21:ssä on mm. takapuolella, mutta et sä sitä kyllä halua laittaa. Kierroksia nimittäin on laidasta laitaan varmaan...ööö...sata?

      Alfa 156:ssa on nopea hammastanko akselin takana alhaalla. Helppo rakentaa kiinnitys, jos vaan leveys passaa. Mutta jos välttämättä haluat Bemarin osissa pysyä, niin Britti-version hammastanko väärinpäin tai sitten vaihdat etupään pyöräntuennan vaikka e39:stä. Vai onko etutolppien/olka-akseleiden vaihto tyystin poissuljettu vaihtoehto?
      Tietääkseni saa noihin laitettua nopeammat välitykset jälkikäteen. :think
      Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

      Bmw 525i E34 91'
      Bmw 540i E34 93'
      Bmw 335i E30 83'

      Comment

      • Freak
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2509
        • .

        #18
        Originally posted by TsTPioneeri View Post
        Tietääkseni saa noihin laitettua nopeammat välitykset jälkikäteen. :think
        Juu-u. Saasaasaa toki, aivan varmasti saa, koska rahalla saa ja hammastangolla pääsee. Tehostamattomaan se on vielä kohtuullista, mutta haluatko laittaa kolominelekkuun tehostamattoman nopean tangon? Juu, Tottakai näillä lihaksilla... Tehostettu on kallis, koska kanan hammas ja siihen uusi välitys vielä kalliimpi. Mutta ei se tietenkään mua haittaa. Tee niin kuin parhaaksi näät.

        Mutta miksei muusta merkistä käy? Ei bemari niitä itse ole tehny, eikä alfakaan. Zetäffiä taitaa olla molemmat.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • TsTPioneeri
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 258
          • Muurame

          #19
          Originally posted by Freak View Post
          Juu-u. Saasaasaa toki, aivan varmasti saa, koska rahalla saa ja hammastangolla pääsee. Tehostamattomaan se on vielä kohtuullista, mutta haluatko laittaa kolominelekkuun tehostamattoman nopean tangon? Juu, Tottakai näillä lihaksilla... Tehostettu on kallis, koska kanan hammas ja siihen uusi välitys vielä kalliimpi. Mutta ei se tietenkään mua haittaa. Tee niin kuin parhaaksi näät.

          Mutta miksei muusta merkistä käy? Ei bemari niitä itse ole tehny, eikä alfakaan. Zetäffiä taitaa olla molemmat.
          Älähän viisastele, en ole sanonut etteikö muun merkisistä autoista voisi hammastankoa laittaa ja se tehostin ei ole mikään pakollinen koska KILPA-AUTO ja tällä hetkellä painoa reilu 1200kg.

          vauhtiin kun pääsee se tehostin on turha, hitaassa vauhdissa pyörittäessä kiva varuste mutta tulee toimeen ilmankin.
          Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

          Bmw 525i E34 91'
          Bmw 540i E34 93'
          Bmw 335i E30 83'

          Comment

          • PPmotor
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 725
            • E-Pohjanmaa

            #20
            Viro, Latvia, Liettua akselilla ovat mielestäni drifting E34:siin enemmänkin vaihtaneet noita ohjauksia. Sieltä suunnalta kun löytyisi joku projekti topikki / muuta infoa jostain kuinka toteuttaneet..

            Edit:
            Tuola nopealla vilkaisulla jotain:
            Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
            Ex: 325i Turbo Drift, jne..
            Power2Drift Team

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2509
              • .

              #21
              Originally posted by TsTPioneeri View Post
              Älähän viisastele, en ole sanonut etteikö muun merkisistä autoista voisi hammastankoa laittaa ja se tehostin ei ole mikään pakollinen koska KILPA-AUTO ja tällä hetkellä painoa reilu 1200kg.

              vauhtiin kun pääsee se tehostin on turha, hitaassa vauhdissa pyörittäessä kiva varuste mutta tulee toimeen ilmankin.


              Moni on reiscaariinsa tehostimen laittanut, sähköisen siis. Sähkö on PoP.

              E34:ssa ei varmaan ihan helposti casteria saa, kuten e30/e36 -tapausten kanssa tuppaa käymään. Sehän se ohjauksen raskaaksi tekee, mutta sen varmaan tiesitkin. Raskaaksi voi ajaminen silti käydä, kun oikein kuumasti aurinko porottaa. On jotkut kuulemma ajaneet ilmastoiduillakin kilpaa, kun on oikein kuumana alkanut käymään, kuski siis. Tähän peilattuna ei tehostin kilpa-autossa mikään häpeä ole. On mullakin, jos auto joskus valmistuu. Kierrosajat eivät heittele eikä ajovirheitä niinkään tule, kun kuski pysyy virkeänä ja voimissaan.

              BRCF:n säännöissä sanotaan, että vakioauto ja muunnetut vakioautot -luokissa ohajusvaihteen pitää olla BMW-autosta. Ajattelin josko mahdollisesti sinne olet autoinesi menossa ajamaan.

              Voimia projektiin.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2014
                • Riihimäki

                #22
                Renkaatkin vaikuttaa yllättävän paljon. Oma ~tuhatkiloinen 02-kilpuri meni ihan ok katurenkailla mutta kun Roadsportissa vaihdettiin semislickseihin alkoi hauista pakottaa. Siinä on Opelin nopea hammastanko akselin etupuolella ja geometriaa suunnittelin sen mukaan että ilman tehostinta pärjäisi. Tuli sitten soviteltua se sähkötehostin kun muutamat ajot oli kokeiltu noilla semeillä.

                Comment

                • pope
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 686
                  • Harjavalta

                  #23
                  Originally posted by PPmotor View Post
                  Viro, Latvia, Liettua akselilla ovat mielestäni drifting E34:siin enemmänkin vaihtaneet noita ohjauksia. Sieltä suunnalta kun löytyisi joku projekti topikki / muuta infoa jostain kuinka toteuttaneet..

                  Edit:
                  Tuola nopealla vilkaisulla jotain:
                  http://www.driftime.ee/forum/
                  e36 hammastankoja ovat muistaakseni käyttäneet :think
                  e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                  Comment

                  • PPmotor
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 725
                    • E-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by pope View Post
                    e36 hammastankoja ovat muistaakseni käyttäneet :think
                    Joo ja esim. sallun autossa näytti olevan britti M3 hammastanko...
                    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                    Power2Drift Team

                    Comment

                    • TsTPioneeri
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 258
                      • Muurame

                      #25
                      Originally posted by Freak View Post


                      Moni on reiscaariinsa tehostimen laittanut, sähköisen siis. Sähkö on PoP.

                      E34:ssa ei varmaan ihan helposti casteria saa, kuten e30/e36 -tapausten kanssa tuppaa käymään. Sehän se ohjauksen raskaaksi tekee, mutta sen varmaan tiesitkin. Raskaaksi voi ajaminen silti käydä, kun oikein kuumasti aurinko porottaa. On jotkut kuulemma ajaneet ilmastoiduillakin kilpaa, kun on oikein kuumana alkanut käymään, kuski siis. Tähän peilattuna ei tehostin kilpa-autossa mikään häpeä ole. On mullakin, jos auto joskus valmistuu. Kierrosajat eivät heittele eikä ajovirheitä niinkään tule, kun kuski pysyy virkeänä ja voimissaan.

                      BRCF:n säännöissä sanotaan, että vakioauto ja muunnetut vakioautot -luokissa ohajusvaihteen pitää olla BMW-autosta. Ajattelin josko mahdollisesti sinne olet autoinesi menossa ajamaan.

                      Voimia projektiin.
                      Kiitoksia vaan.

                      En Vielä niin pitkällä ole että luokkaa sen kummemmin olisin kerennyt miettimään timeattack saattaisi kiinnostaa kun ajan mieluiten kelloa vastaan mutta samahan se on tehdä auto niin että käy useampaan luokkaan.

                      Minkäslainen tuo sähkönen tehostin on? miten semmonen toimii?

                      E36sen britti ohjaus tai sitten kenties E39 brittiohjaus onko suunnilleen samanlaiset?

                      Itse ajattelin että tuon välitys ongelman voisi ratkaista hitsattavalla rattiakseli välityksellä ei tarvisi koskea hammastangon välityksiin ja sitä myöten ei tarvisi luopua tehostimestakaan, ei ollut edes kalliskaan. :think

                      Ilmastointi oli jo kaputt joten se on heitetty mäkeen. 50kg lähti sillä.
                      Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                      Bmw 525i E34 91'
                      Bmw 540i E34 93'
                      Bmw 335i E30 83'

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2683
                        • .fi

                        #26
                        Originally posted by TsTPioneeri View Post
                        Minkäslainen tuo sähkönen tehostin on?
                        Tämä nyt on törkeästi liki mainostamista, mutta liekö joku >tämän< tapainen.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • Klasu-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 546
                          • Helsinki

                          #27
                          Tuttavapiirissä on jokunen kaveri koittanut suurinpiiretein E34 - kokoluokan autoja ajaa radalla ilman tehostusta, alkujaan tehostetuilla hammastangoilla.

                          Samaa valittivat kuin muutama muukin tässä topickissa. Kunnollisilla ratarenkailla ohjaus käy totisessa rata-ajossa niin raskaaksi, ettei kuski tahdo pysyä mukana, ja väsyttää itsensä muutamassa kierroksessa ihan uuvuksiin.

                          Näinollen ajatusta tehostetusta hammastangosta ei kannata ainakaan suoriltaan poissulkea, on sitten optio peruuttaa, jos tuntuu, että ongelmia syntyy.

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1481
                            • Porvoo

                            #28
                            Löytyykö täältä apuja/vinkkejä toteutus mallia E28/24 hammastanko ohjaukseen. Joku sen tällä foorumilla on toteuttanut E28:iin, mutta en löydä enää sitä. Googlekaan ei juuri auttanut.

                            Comment

                            • TsTPioneeri
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 258
                              • Muurame

                              #29


                              Tuommosen löysin E34seen tehty, en usko että E24/28 sen kummempi.

                              Enkä ole tehostimesta luopumassa enään kun sen saa tehtyä tehostimen kanssa varsinkin kun ohjauksesta tulee nopeampi.
                              Last edited by TsTPioneeri; 22-02-2017, 10:40.
                              Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                              Bmw 525i E34 91'
                              Bmw 540i E34 93'
                              Bmw 335i E30 83'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎