Eli auto on 88vm 530. Ongelmana on että abs valo palaa kokoajan. Olen katsonut että sulakerasiassa oleva abs sulake on ok. Releet jotka ovat konehuoneen puolella abs kotelossa niin niiden toiminnan kokeilin akulla ja ne on kunnossa ja releen pohjassa olevaan pinniin tulee jännite. Yritin mitata et tuleeko abs boksille jännitettä mutta siellä ei ollut mitään eloa. Mistä voisi vikaa seuraavaksi lähtee etsimään? Missä vaiheessa nuo abs releet pitäisi vetää koska ainakaa ku laittaa virrat päälle niin ne eivät vedä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 abs ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by von View PostMutta jos on anturi vika niin palaako tuo valo heti kun auton laittaa käyntiin?E39 ja E91
Comment
-
-
Näin itsekkin ymmärsin asia ku tätä tutkin eli minulla palaa tuo valo kokoajan vaikka autoa ei liikutakkaan. Uskon että vika on jossakin muulla koska itse boksillekkaan ei tule minkäälaista jännitettä. Jostakin luin että tuo toinen rele antaisi boksille jännitteen mutta se ei nyt vedä missään vaiheessa niin siellä on varmaan jokin hämminki. Sähkökaavioistahan tähän asiaa saisi helpotusta mutta itse en ymmärrä niistä oikeen mitään.
Comment
-
-
Eikö kellään ois antaa mitään vinkkejä mistä pitäs vikaa lähtee etsiin? Lähinnä kiinnostas että pitääkö noiden abs releiden vetää heti kun auto laitetaan käyntiin? Ohjaako tuo toinen rele tuota abs boksin virtaa? Onko noita releitä vielä enemmän ku nuo kaksi? Onko sulakkeita muualla kuin tuo yksi tuolla sulakerasiassa? Jos näihin saisi vastauksia niin olisi helpompi lähtee paikantaa vikaa sulaneista/katkenneistä johdoista.
Comment
-
-
Originally posted by von View PostOnko sulakkeita muualla kuin tuo yksi tuolla sulakerasiassa? Jos näihin saisi vastauksia niin olisi helpompi lähtee paikantaa vikaa sulaneista/katkenneistä johdoista.
Tuossa ne releetkin vielä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=147490
Onko sulla ketään tuttua vastaavalla autolla, josta voisit kokeilla ABS-boksia / releitä? (varmaan muistakin E32/E34 autoista käy kuin 530i)E39 ja E91
Comment
-
-
Eipä ole oikeen kavereilla tollaisia autoja mutta pitää yrittää jostain löytää releet ja boksi mitä vois kokeilla. Ton kuvan mukaan sulakerasiassa olis abs rele mut mulla ei ollu tolla paikalla mitää. On nää tämmöset viat kyllä mukavia ku pitäs vielä autoki leimata et pääsis vielä vähän ajelee ennen lumen tuloa.
Comment
-
Comment