Hah, helpon homman meinasitte tehdä halvalla Osat on sen verran kiven alla, että pelkkään käytettyyn (6v) askiin saa lyödä tonnista ylöspäin. 5v laatikoita voi saada 600-1000e.
Tuli tuossa viikonlopun aikaan nakattua e34 540:n e34 530:sestä peräisin oleva 5v manuaali aski sen paskan tomaatin tilalle ja koeajolenkki osoitti heti epäilykset oikeeksi eli kolmelitrasen vakio kytkin antautu välittömästi.
Kysymys kuuluukin että mitkä vauhtipyörä/kytkin yhdistelmät ovat käyttökelpoisia tuon laatikon kans?
Käykö 540:n vauhtipyörä/kytkin heittämällä paikoilleen, eli booritus sun muut samat?
Mites 850:n vauhtipyörä/kytkin? Jostain luin että niitäkin olis käytetty kasikoneen ja kuusvaihteisen lootan välissä?
Tai sitte jos joku osaa sanoo mistä löytyis kohtuu hintainen viri kytkin tohon kolmelitrasen vauhtipyörään joka kestää lievästi piristetyn nelilitrasen väännöt?
Last edited by Tumppiko; 05-09-2011, 20:01.
Reason: eiosaakirjottaaaa
Tuli tuossa viikonlopun aikaan nakattua e34 540:n e34 530:sestä peräisin oleva 5v manuaali aski sen paskan tomaatin tilalle ja koeajolenkki osoitti heti epäilykset oikeeksi eli kolmelitrasen vakio kytkin antautu välittömästi.
Kysymys kuuluukin että mitkä vauhtipyörä/kytkin yhdistelmät ovat käyttökelpoisia tuon laatikon kans?
Käykö 540:n vauhtipyörä/kytkin heittämällä paikoilleen, eli booritus sun muut samat?
Mites 850:n vauhtipyörä/kytkin? Jostain luin että niitäkin olis käytetty kasikoneen ja kuusvaihteisen lootan välissä?
Tai sitte jos joku osaa sanoo mistä löytyis kohtuu hintainen viri kytkin tohon kolmelitrasen vauhtipyörään joka kestää lievästi piristetyn nelilitrasen väännöt?
Sitä viisvaihteista lootaahan on käytetty M3:ssa, eli löytyskö siitä apuja?
Sitä viisvaihteista lootaahan on käytetty M3:ssa, eli löytyskö siitä apuja?
No ainaki ton realOEM sivun mukaan sitä nyt on käytetty melkein joka korimallissa :think
Lähinnä mietityttää sellanen asia esimerkiksi et onko siinä m3:sessa vauhtipyörä kiinni 8 pultilla niinku vaikuttas olevan ainakin kaikissa muissa bemarin kutosissa joita tutkinu? Ainaki v8 ja v12 koneissa vauhtis on kii 9 pultilla.
Ja kytkin kopathan noissa lootissa ainaki on ihan erilaiset vaikka onkin muka sama loota että mitä muita eroja siellä sitten vois olla mitä ei tule ajateltuakaan?
6-vaihteisen laatikon kytkinakseli paksumpi kuin 5-vaihteisen.
Vauhtipyörät ovat kutakuinkin samat V8 / V12 (hammaskehän halkaisija, kiinnitys kampuraan). Offseteissa saattaa olla eroja, niitä ei ole tullut mittailtua.
Muistaakseni e30tech-foorumilla oli juttua E36 M3 kytkimen (vai olikohan jopa E36 328) sovittamisesta M60B30 vauhtipyörään M60B40 koneen jatkoksi.
No ainaki ton realOEM sivun mukaan sitä nyt on käytetty melkein joka korimallissa :think
Lähinnä mietityttää sellanen asia esimerkiksi et onko siinä m3:sessa vauhtipyörä kiinni 8 pultilla niinku vaikuttas olevan ainakin kaikissa muissa bemarin kutosissa joita tutkinu? Ainaki v8 ja v12 koneissa vauhtis on kii 9 pultilla.
Ja kytkin kopathan noissa lootissa ainaki on ihan erilaiset vaikka onkin muka sama loota että mitä muita eroja siellä sitten vois olla mitä ei tule ajateltuakaan?
Välityksissä saattaa olla myös eroja, kytkinkoppaa lukuunottamatta sama boksi.
6-vaihteisen laatikon kytkinakseli paksumpi kuin 5-vaihteisen.
Noiden M62B35, M62B44ja S62B49 kytkin olis varmaan kyllä kestävämpi mutta ilmeisesti ne ei nyt sitte käy mun viisvaihteisen laatikon kans jos kerran kytkin akseli kuus vaihteisessa paksumpi? Eikös noi kaikki ole kyyspykäläisellä lootalla?
Mites noiden e34 m5 mallien kytkin ja paineasetelma, halkaisija ainakin on ilmeisesti 240mm mut miten kytkin akselin paksuus ja käykö tohon m60b30:n vauhtipyörään? ja onko näissä kova- vai kaksoismassa vauhtipyörä?
Noiden M62B35, M62B44ja S62B49 kytkin olis varmaan kyllä kestävämpi mutta ilmeisesti ne ei nyt sitte käy mun viisvaihteisen laatikon kans jos kerran kytkin akseli kuus vaihteisessa paksumpi? Eikös noi kaikki ole kyyspykäläisellä lootalla?
Mites noiden e34 m5 mallien kytkin ja paineasetelma, halkaisija ainakin on ilmeisesti 240mm mut miten kytkin akselin paksuus ja käykö tohon m60b30:n vauhtipyörään? ja onko näissä kova- vai kaksoismassa vauhtipyörä?
B35 on 5-vaihteisella lootalla.
Yksi tapa olisi käyttää B44 paineasetelmaa, B30 levyä ja painelaakeria.
M5 kytkinlevy käy akselin halkaisijan ja levyn halkaisijan puolesta, sekä levyn paksuuskin lienee hyvin pitkälle sama mutta levyn offsetti voi olla väärä (onko niissä edes eroja?).
Yksi tapa olisi käyttää B44 paineasetelmaa, B30 levyä ja painelaakeria.
Kaikki V8:t ovat kaksoismassavauhtipyörällä.
B30 ja b35 näyttäis olevan sama levy ja painelaakeri mutta kytkinpaketti joka sisältää laakerin asetelman ja levyn olis eri eli ero ilmeisesti paineasetelmassa.
B30 ja b35 vauhtipyörä myöskin eri eli käynekkö paine asetelma b30:n vauhtipyörään? Saatikka liekkö siitä sitte mitään hyötyä keston kannalta muutenkaan.
Onko varma tieto tuosta b44:sen asetelman sopivuudesta?
Mites jos hommaa b40:sen vauhtipyörän, levyn ja asetelman niin käykö ne heittämällä yhteen ton viisvaihteisen lootan kansaa? Eli onko siellä kytkin kopan sisällä saman verran tilaa ku kuusvaihteisessa, kun näyttäis ainakin kuvissa tuo b40:sen asetelma melko möhkölle.
B30 ja b35 näyttäis olevan sama levy ja painelaakeri mutta kytkinpaketti joka sisältää laakerin asetelman ja levyn olis eri eli ero ilmeisesti paineasetelmassa.
B30 ja b35 vauhtipyörä myöskin eri eli käynekkö paine asetelma b30:n vauhtipyörään? Saatikka liekkö siitä sitte mitään hyötyä keston kannalta muutenkaan.
Onko varma tieto tuosta b44:sen asetelman sopivuudesta?
Ei, mutta kerro toki miten kävi jos kokeilet
Mites jos hommaa b40:sen vauhtipyörän, levyn ja asetelman niin käykö ne heittämällä yhteen ton viisvaihteisen lootan kansaa? Eli onko siellä kytkin kopan sisällä saman verran tilaa ku kuusvaihteisessa, kun näyttäis ainakin kuvissa tuo b40:sen asetelma melko möhkölle.
Ei käy, koska kaikissa 6v-bokseissa on paksumpi kytkinakseli kuin 5v-bokseissa. Lisäksi B40 kytkinlevy on 265mm, kun taas muiden V8:n kytkinlevyt ovat 240mm....
B30 ja b35 näyttäis olevan sama levy ja painelaakeri mutta kytkinpaketti joka sisältää laakerin asetelman ja levyn olis eri eli ero ilmeisesti paineasetelmassa.
B30 ja b35 vauhtipyörä myöskin eri eli käynekkö paine asetelma b30:n vauhtipyörään? Saatikka liekkö siitä sitte mitään hyötyä keston kannalta muutenkaan.
Onko varma tieto tuosta b44:sen asetelman sopivuudesta?
Mites jos hommaa b40:sen vauhtipyörän, levyn ja asetelman niin käykö ne heittämällä yhteen ton viisvaihteisen lootan kansaa? Eli onko siellä kytkin kopan sisällä saman verran tilaa ku kuusvaihteisessa, kun näyttäis ainakin kuvissa tuo b40:sen asetelma melko möhkölle.
Millä osilla lopulta niputit auton? Vaikuttaako ko. paketti toimivalta, vai tekisitkö jotakin toisin?
Millä osilla lopulta niputit auton? Vaikuttaako ko. paketti toimivalta, vai tekisitkö jotakin toisin?
Vakio m60b30 kytkimellä mennään vielä toistaiseksi, tuntuu kestävän normaalin sivili liikenteen kuitenkin. Kärsii kiihdytellä kaasupohjassa ja ei luista muualta kuin takarenkaista Tai ainakin vielä on kestäny...
Tuo m5:sen kytkin pyörii päällimmäisenä mielessä, siinä olis osien suhteen aikalailla parhaiten tarjontaa. Pitäis vaan päästä osien viereen vertailemaan mahdollisia eroja.
Osaako joku sanoa käykö e34 m5:sen paineasetelma tuohon m60b30 vauhtipyörään ja onko ämmät kovalla- vai kaksoismassa vauhtipyörällä???
Comment