Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e34 540 v8 automaatti -> Manuaaliksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valtti81
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 393
    • karvia

    Bmw e34 540 v8 automaatti -> Manuaaliksi

    Eli kyseinen homma tarttis teherä kaverin JOKKIS autoon eli mikä loota vauhtipyörä kytkin yhdistelmä ??? ja halavalla
    Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
    ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
    Älä lue historiaa, tee sitä !!
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Hah, helpon homman meinasitte tehdä halvalla Osat on sen verran kiven alla, että pelkkään käytettyyn (6v) askiin saa lyödä tonnista ylöspäin. 5v laatikoita voi saada 600-1000e.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • valtti81
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 393
      • karvia

      #3
      Niin vähä ajattelinki juu. eli plan b.......
      Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
      ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
      Älä lue historiaa, tee sitä !!

      Comment

      • Tumppiko
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 58
        • Ei kuulu sulle..

        #4
        Lainataas vähä tätä topiccia..

        Tuli tuossa viikonlopun aikaan nakattua e34 540:n e34 530:sestä peräisin oleva 5v manuaali aski sen paskan tomaatin tilalle ja koeajolenkki osoitti heti epäilykset oikeeksi eli kolmelitrasen vakio kytkin antautu välittömästi.

        Kysymys kuuluukin että mitkä vauhtipyörä/kytkin yhdistelmät ovat käyttökelpoisia tuon laatikon kans?

        Käykö 540:n vauhtipyörä/kytkin heittämällä paikoilleen, eli booritus sun muut samat?

        Mites 850:n vauhtipyörä/kytkin? Jostain luin että niitäkin olis käytetty kasikoneen ja kuusvaihteisen lootan välissä?

        Tai sitte jos joku osaa sanoo mistä löytyis kohtuu hintainen viri kytkin tohon kolmelitrasen vauhtipyörään joka kestää lievästi piristetyn nelilitrasen väännöt?
        Last edited by Tumppiko; 05-09-2011, 19:01. Reason: eiosaakirjottaaaa
        Minulla on auto.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #5
          Originally posted by Tumppiko View Post
          Tuli tuossa viikonlopun aikaan nakattua e34 540:n e34 530:sestä peräisin oleva 5v manuaali aski sen paskan tomaatin tilalle ja koeajolenkki osoitti heti epäilykset oikeeksi eli kolmelitrasen vakio kytkin antautu välittömästi.

          Kysymys kuuluukin että mitkä vauhtipyörä/kytkin yhdistelmät ovat käyttökelpoisia tuon laatikon kans?

          Käykö 540:n vauhtipyörä/kytkin heittämällä paikoilleen, eli booritus sun muut samat?

          Mites 850:n vauhtipyörä/kytkin? Jostain luin että niitäkin olis käytetty kasikoneen ja kuusvaihteisen lootan välissä?

          Tai sitte jos joku osaa sanoo mistä löytyis kohtuu hintainen viri kytkin tohon kolmelitrasen vauhtipyörään joka kestää lievästi piristetyn nelilitrasen väännöt?
          Sitä viisvaihteista lootaahan on käytetty M3:ssa, eli löytyskö siitä apuja?
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Tumppiko
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 58
            • Ei kuulu sulle..

            #6
            Originally posted by Morkai View Post
            Sitä viisvaihteista lootaahan on käytetty M3:ssa, eli löytyskö siitä apuja?
            No ainaki ton realOEM sivun mukaan sitä nyt on käytetty melkein joka korimallissa :think

            Lähinnä mietityttää sellanen asia esimerkiksi et onko siinä m3:sessa vauhtipyörä kiinni 8 pultilla niinku vaikuttas olevan ainakin kaikissa muissa bemarin kutosissa joita tutkinu? Ainaki v8 ja v12 koneissa vauhtis on kii 9 pultilla.

            Ja kytkin kopathan noissa lootissa ainaki on ihan erilaiset vaikka onkin muka sama loota että mitä muita eroja siellä sitten vois olla mitä ei tule ajateltuakaan?
            Minulla on auto.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              M60B30, M62B35, M62B44, S62B49 240mm kytkin
              M60B40 265mm kytkin
              M70 (M73?) 280mm kytkin

              6-vaihteisen laatikon kytkinakseli paksumpi kuin 5-vaihteisen.

              Vauhtipyörät ovat kutakuinkin samat V8 / V12 (hammaskehän halkaisija, kiinnitys kampuraan). Offseteissa saattaa olla eroja, niitä ei ole tullut mittailtua.

              Muistaakseni e30tech-foorumilla oli juttua E36 M3 kytkimen (vai olikohan jopa E36 328) sovittamisesta M60B30 vauhtipyörään M60B40 koneen jatkoksi.


              Originally posted by Tumppiko View Post
              No ainaki ton realOEM sivun mukaan sitä nyt on käytetty melkein joka korimallissa :think

              Lähinnä mietityttää sellanen asia esimerkiksi et onko siinä m3:sessa vauhtipyörä kiinni 8 pultilla niinku vaikuttas olevan ainakin kaikissa muissa bemarin kutosissa joita tutkinu? Ainaki v8 ja v12 koneissa vauhtis on kii 9 pultilla.

              Ja kytkin kopathan noissa lootissa ainaki on ihan erilaiset vaikka onkin muka sama loota että mitä muita eroja siellä sitten vois olla mitä ei tule ajateltuakaan?

              Välityksissä saattaa olla myös eroja, kytkinkoppaa lukuunottamatta sama boksi.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Tumppiko
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 58
                • Ei kuulu sulle..

                #8
                Originally posted by Jonsku View Post
                M60B30, M62B35, M62B44, S62B49 240mm kytkin
                M60B40 265mm kytkin
                M70 (M73?) 280mm kytkin

                6-vaihteisen laatikon kytkinakseli paksumpi kuin 5-vaihteisen.

                Noiden M62B35, M62B44ja S62B49 kytkin olis varmaan kyllä kestävämpi mutta ilmeisesti ne ei nyt sitte käy mun viisvaihteisen laatikon kans jos kerran kytkin akseli kuus vaihteisessa paksumpi? Eikös noi kaikki ole kyyspykäläisellä lootalla?

                Mites noiden e34 m5 mallien kytkin ja paineasetelma, halkaisija ainakin on ilmeisesti 240mm mut miten kytkin akselin paksuus ja käykö tohon m60b30:n vauhtipyörään? ja onko näissä kova- vai kaksoismassa vauhtipyörä?
                Minulla on auto.

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Jos kyse on roskapönttöautosta niin eikö sinne vois laittaa vaikka Volvon loodan välilaipalla!?
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Tumppiko View Post
                    Noiden M62B35, M62B44ja S62B49 kytkin olis varmaan kyllä kestävämpi mutta ilmeisesti ne ei nyt sitte käy mun viisvaihteisen laatikon kans jos kerran kytkin akseli kuus vaihteisessa paksumpi? Eikös noi kaikki ole kyyspykäläisellä lootalla?

                    Mites noiden e34 m5 mallien kytkin ja paineasetelma, halkaisija ainakin on ilmeisesti 240mm mut miten kytkin akselin paksuus ja käykö tohon m60b30:n vauhtipyörään? ja onko näissä kova- vai kaksoismassa vauhtipyörä?

                    B35 on 5-vaihteisella lootalla.

                    Yksi tapa olisi käyttää B44 paineasetelmaa, B30 levyä ja painelaakeria.

                    M5 kytkinlevy käy akselin halkaisijan ja levyn halkaisijan puolesta, sekä levyn paksuuskin lienee hyvin pitkälle sama mutta levyn offsetti voi olla väärä (onko niissä edes eroja?).

                    Kaikki V8:t ovat kaksoismassavauhtipyörällä.
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Tumppiko
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 58
                      • Ei kuulu sulle..

                      #11
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      B35 on 5-vaihteisella lootalla.

                      Yksi tapa olisi käyttää B44 paineasetelmaa, B30 levyä ja painelaakeria.

                      Kaikki V8:t ovat kaksoismassavauhtipyörällä.

                      B30 ja b35 näyttäis olevan sama levy ja painelaakeri mutta kytkinpaketti joka sisältää laakerin asetelman ja levyn olis eri eli ero ilmeisesti paineasetelmassa.

                      B30 ja b35 vauhtipyörä myöskin eri eli käynekkö paine asetelma b30:n vauhtipyörään? Saatikka liekkö siitä sitte mitään hyötyä keston kannalta muutenkaan.

                      Onko varma tieto tuosta b44:sen asetelman sopivuudesta?

                      Mites jos hommaa b40:sen vauhtipyörän, levyn ja asetelman niin käykö ne heittämällä yhteen ton viisvaihteisen lootan kansaa? Eli onko siellä kytkin kopan sisällä saman verran tilaa ku kuusvaihteisessa, kun näyttäis ainakin kuvissa tuo b40:sen asetelma melko möhkölle.
                      Minulla on auto.

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by valtti81 View Post
                        Eli kyseinen homma tarttis teherä kaverin JOKKIS autoon eli mikä loota vauhtipyörä kytkin yhdistelmä ??? ja halavalla
                        Onko kyseessä sama auto joka vaihtoi kauhajoella omistajaa sotka jm:ssä?,ei noita montaa kuitenkaa oo.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Tumppiko View Post
                          B30 ja b35 näyttäis olevan sama levy ja painelaakeri mutta kytkinpaketti joka sisältää laakerin asetelman ja levyn olis eri eli ero ilmeisesti paineasetelmassa.

                          B30 ja b35 vauhtipyörä myöskin eri eli käynekkö paine asetelma b30:n vauhtipyörään? Saatikka liekkö siitä sitte mitään hyötyä keston kannalta muutenkaan.
                          M62:ssa kampuran asentotunnistin kytkinkopassa = vauhtipyörässä ylimääräinen hammaskehä.

                          Onko varma tieto tuosta b44:sen asetelman sopivuudesta?
                          Ei, mutta kerro toki miten kävi jos kokeilet

                          Mites jos hommaa b40:sen vauhtipyörän, levyn ja asetelman niin käykö ne heittämällä yhteen ton viisvaihteisen lootan kansaa? Eli onko siellä kytkin kopan sisällä saman verran tilaa ku kuusvaihteisessa, kun näyttäis ainakin kuvissa tuo b40:sen asetelma melko möhkölle.
                          Ei käy, koska kaikissa 6v-bokseissa on paksumpi kytkinakseli kuin 5v-bokseissa. Lisäksi B40 kytkinlevy on 265mm, kun taas muiden V8:n kytkinlevyt ovat 240mm....
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Tumppiko View Post
                            B30 ja b35 näyttäis olevan sama levy ja painelaakeri mutta kytkinpaketti joka sisältää laakerin asetelman ja levyn olis eri eli ero ilmeisesti paineasetelmassa.

                            B30 ja b35 vauhtipyörä myöskin eri eli käynekkö paine asetelma b30:n vauhtipyörään? Saatikka liekkö siitä sitte mitään hyötyä keston kannalta muutenkaan.

                            Onko varma tieto tuosta b44:sen asetelman sopivuudesta?

                            Mites jos hommaa b40:sen vauhtipyörän, levyn ja asetelman niin käykö ne heittämällä yhteen ton viisvaihteisen lootan kansaa? Eli onko siellä kytkin kopan sisällä saman verran tilaa ku kuusvaihteisessa, kun näyttäis ainakin kuvissa tuo b40:sen asetelma melko möhkölle.
                            Millä osilla lopulta niputit auton? Vaikuttaako ko. paketti toimivalta, vai tekisitkö jotakin toisin?

                            Comment

                            • Tumppiko
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 58
                              • Ei kuulu sulle..

                              #15
                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Millä osilla lopulta niputit auton? Vaikuttaako ko. paketti toimivalta, vai tekisitkö jotakin toisin?
                              Vakio m60b30 kytkimellä mennään vielä toistaiseksi, tuntuu kestävän normaalin sivili liikenteen kuitenkin. Kärsii kiihdytellä kaasupohjassa ja ei luista muualta kuin takarenkaista Tai ainakin vielä on kestäny...

                              Tuo m5:sen kytkin pyörii päällimmäisenä mielessä, siinä olis osien suhteen aikalailla parhaiten tarjontaa. Pitäis vaan päästä osien viereen vertailemaan mahdollisia eroja.

                              Osaako joku sanoa käykö e34 m5:sen paineasetelma tuohon m60b30 vauhtipyörään ja onko ämmät kovalla- vai kaksoismassa vauhtipyörällä???

                              Vauhtipyörä ei ainakaan käy m60:n jatkoksi.
                              Minulla on auto.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎