Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 -91 Lämmönsäätimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • socom
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 24
    • Kotka

    E34 -91 Lämmönsäätimet

    Eli tuli ostettua viikon loppuna 525i -91 M50B25 koneella...
    Tiedossa oli jo etukäteen, että lämppärinkennon o-renkaat vuotaa... Eli lasi huurtuu...
    Mutta huomasin sitten kotiin päästyäni, että kuskinpuolen lämmönsäätö ei vaikuta mitenkään puhallettavan ilman lämpötilaan. Repsikan puoli kyllä toimii.
    Kuskin puoli siis puhaltaa tosi kuumaa etulasille, mutta muista suuttimista puhaltaa kylmää...???
    Eikä lämmönsäätimen kääntelyllä ole vaikutusta asiaan.

    Osaisiko kukaan viisaampi neuvoa, että mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään...?

    Kun jos lämmönsäätö olisi jumissa, niin eikös silloin tulisi joko kylmää, tai kuumaa, mutta ei molempia yhtäaikaa?

    Onkohan siellä kojelaudan sisuksissa jotain venttilejä mitkä jumittuessaan aiheuttaisi tämänlaista?
    BMW 525i M50B25 E34 -91
    ex. BMW 318i Cabrio E30 -92
    ex. BMW M5 3.8 Nurburgring Edition -92
    ex. BMW 528i E39 -96
  • pätkä
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 13
    • pohjanmaa

    #2
    Omassa on nämä venttiilit konetilassa apukäynnistys "+" navan vieressä olevassa mustassa boxissa. Toinen venttiileistä varmaan tukossa (likaa ym.) ei ole tietääkseni iso homma avata ja putsata.

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Onko ilmastointia? Jos puhaltaa alaskin kuumaa kuskinpuolella, niin vesiventtiili jumissa.

      Comment

      • Ripetti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 34
        • Vantaa

        #4
        Mullakin samanlaista vikaa.

        Lämpöä alkaa puskee vasta kun konee hyrrää 2500rpm. Kuskin puolen kanavista alkaa puskee ihan hyvän lämpöstä, mutta pelkääjän puolelle tarvii kierroksia sitten sen 3000, että siellä kanavista alkaa puskee lämpöä. Heti jos kierrokset laskevat tai pysähtyy valoihin niin alkaa puskee kylmää kummastakin?

        Vinkkejä olisi kiva saada jos muilla samoja ongelmia..

        Comment

        • aamupala86
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 50
          • finland

          #5
          Onko nestettä? Onko jäähd.ärjestelmä ilmattu kunnolla? Vesipumppu huono?

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by pätkä View Post
            Omassa on nämä venttiilit konetilassa apukäynnistys "+" navan vieressä olevassa mustassa boxissa. Toinen venttiileistä varmaan tukossa (likaa ym.) ei ole tietääkseni iso homma avata ja putsata.
            .......
            Last edited by mika68; 06-09-2012, 10:52.

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Originally posted by Ripetti View Post
              Mullakin samanlaista vikaa.

              Lämpöä alkaa puskee vasta kun konee hyrrää 2500rpm. Kuskin puolen kanavista alkaa puskee ihan hyvän lämpöstä, mutta pelkääjän puolelle tarvii kierroksia sitten sen 3000, että siellä kanavista alkaa puskee lämpöä. Heti jos kierrokset laskevat tai pysähtyy valoihin niin alkaa puskee kylmää kummastakin?

              Vinkkejä olisi kiva saada jos muilla samoja ongelmia..
              Sulla on sähköinen kiertovesipumppu rikki.
              Tai jos on saksan tuonti niin pumppua ei ole ollenkaan.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎