Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 vittuilee käynnistäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonee^^^^
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 140
    • Viitasaari

    M5 vittuilee käynnistäessä

    Elikkäs pihassa on vm.90 e34 M5 s38b36. en tiiä oikee et mistä alkais ettimää vikaa kun aamulla menee kylmää konetta starttaamaan ni ei lähde käyntii ennenkun painaa kaasua.Kunnes se lähtee käyntii ja kierrokset pomppaa 1500rpm ja päästää kaasun pois ni saattaa sammua. noin 5s ajan joutuu pitää kaasua et pysyy käynnissä sen jälkee toimii normaalisti??? mitä nyt ihan vähä tyhjäkäynti seilailee:think:think:think
    F01 730D
    E30 4d M60 turbo
  • bigblock
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160
    • iisalmi

    #2
    Tyhjäkäynti moottorin jumimiselta tuo kuulostaa,luultavasti vain likainen.

    Comment

    • 426Hemi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 621
      • Pälkäne

      #3
      Originally posted by bigblock View Post
      Tyhjäkäynti moottorin jumimiselta tuo kuulostaa,luultavasti vain likainen.
      Tyhjäkäyntimoottori irti, ja sisältä bensalla/jarrukliinerillä tms niin kauan lutraten että ei tu enää paskaa pois. Lopuksi voi suihkauttaa sinne vähän jotain ohutta voiteluainetta, crc tms.

      Halvin&helpoin keino alkaa tutkimaan vikaa.
      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

      Comment

      • Jonee^^^^
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 140
        • Viitasaari

        #4
        tartteepa tänää kokeilla
        F01 730D
        E30 4d M60 turbo

        Comment

        • Jonee^^^^
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 140
          • Viitasaari

          #5
          eikös ku painaa sen tyhjäkäynti moottorille menevän putken painaa luttuu ni sen ei pitäs sammua tai ainaki olin lukevinani jostain. painoin äsken sen luttuu sen auto meinas sammua ja päästin pois ni kierrokset pomppas melkee 3000rpm. oli sen verran hankalassa paikassa siellä imusarjan alla et en tänää alkanu ottaa sitä irti??
          F01 730D
          E30 4d M60 turbo

          Comment

          • Flanker35M
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 790
            • Rovaniemi

            #6
            S!

            Ei tartte koko imusarjaa irroittaa. Itse kun vaihtelin S38B38 nuo alipaineletkut ym. ja samalla putsasin lisäilmaluistin, niin otin irti vain sen plenumin eli imukotelon. Läppärungot jäi kiinni kanteen. Huomattavasti helpompi ja samalla sai vaihtaa tiivisteet.
            sigpic
            ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

            Comment

            • Jonee^^^^
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 140
              • Viitasaari

              #7
              Juu. Putsasin jo ja autto ongelmaan. Otin plenumin irti ja katoin samalla et kaikki letkut ja putket on kunnossa. Välillä jää kyl ihan vähän yli 1000rpm kierrokset mut ku näpäyttää kaasua ni tippuu reiluun 800rpm
              F01 730D
              E30 4d M60 turbo

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by Jonee^^^^ View Post
                Juu. Putsasin jo ja autto ongelmaan. Otin plenumin irti ja katoin samalla et kaikki letkut ja putket on kunnossa. Välillä jää kyl ihan vähän yli 1000rpm kierrokset mut ku näpäyttää kaasua ni tippuu reiluun 800rpm
                Liikkuuko läppien vivusto herkästi? Ja kaasuvaijeri oikein säädetty?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  #9
                  Pura tyhjäkäyntimoottorin pääty. Moottorin kollektorin raot täyttyvät hiilipölystä ja säädin ei toimi enää kunnolla.
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • Jonee^^^^
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 140
                    • Viitasaari

                    #10
                    elikkä se on taas sit tyhjäkäyntimoottorin purkaminen. kaasuvaijeri on oikein säädetty, läppiä en pahemmin tutkaillu, ja pitää purkaa se pääty pois ja tutkailla
                    F01 730D
                    E30 4d M60 turbo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎