e34 525 -88 kutonen pelistä pois

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikidrifter
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 10
    • Hämeenlinna

    #1

    e34 525 -88 kutonen pelistä pois

    eli 525 e34 -88 m20b25 moottorilla ei käy kun viidellä,välillä toimii hetken normaalisti mut sit putoo kutonen pelistä pois. eri osia vaihdeltu
    -ilmamäärä mittari
    -tulpat
    -tulpan johdot + puolan johto
    -pyörijä
    -jakajan kansi
    -puola
    -kampiakselin asentotunnistin
    -suuttimet
    -ecu boxi
    -kaasuläpän asentotunnistin putsattu
    -maffin ja kaasuläpän välinen haitariputki uusittu
    -tyhjäkäyntimoottori putsattu
    vika vaan on ja pysyy.. tuntuu että kutoselta katoo jostain syystä kipinä..
    puristukset tasasesti 9bar paitsi kutospytyllä 9,5bar ja toisella mittaus kerralla 10bar. keinot loppuu.. apuja kaivataan kipeästi..
    bensanpaine 2,8bar.. mitä pitäis olla?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16601
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by ikidrifter View Post
    bensanpaine 2,8bar.. mitä pitäis olla?
    3 bar: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ection_system/

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #3
      mutuilua, mutta kun meinasit että kipinä puuttuisi, niin voisiko olla niin että hetken käy kaikilla = saa kipinää sitten jokin osa / johto lämpeää niin paljon että ei enään annakkaan sähköä puolalle tai kipinää tulpalle..

      jos puola & tulpanjohto & tulppa 110% varmasti ok niin mittaa puolalle tulevat jännitteet vertailukohteen saat viereisestä pytystä
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • ikidrifter
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 10
        • Hämeenlinna

        #4
        paineen säädin on 3,5bar mut ei oo paineet kun sen 2,8bar

        Comment

        • ikidrifter
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 10
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by A.I View Post
          mutuilua, mutta kun meinasit että kipinä puuttuisi, niin voisiko olla niin että hetken käy kaikilla = saa kipinää sitten jokin osa / johto lämpeää niin paljon että ei enään annakkaan sähköä puolalle tai kipinää tulpalle..

          jos puola & tulpanjohto & tulppa 110% varmasti ok niin mittaa puolalle tulevat jännitteet vertailukohteen saat viereisestä pytystä
          m20 koneessa on vaan 1 puola eli kaipa se sammuis koko laitos jos virta siitä katois.. johdot on testattu ja koitettu toisilla johdoilla ja tulppia on kokeiltu ainakin 3 uutta ja aina vaan vika palaa..

          Comment

          • bmwe30turbo
            BTCF Member
            • May 2008
            • 204
            • espoo

            #6
            tulpista

            eikai ole vaan hajonnut asennus vaiheessa tai sitten tiputettu joskus kun ollut varaosa liikkeessä jos posliinissa pienikin halkeema jota ei välttis huomaa ees silmällä niin vois tehdä tuota ja ovatko tulppien ne metalli holkit päällä kiinni kunnolla jos on sellaset johdot ees et ne pitää pitää paikallaan mutuilua itellä oli 325 m20 sillee et oli ne tulppien päissä olevat "holkit" löysällä niin kävi melkeen koko ajan 6 mut välillä tiputti yhden poies
            E39 530DA - 00
            E39 530DA-01
            E34 "520i" s38+hx60 - 91
            E34 m5 -91 projekti
            E34 m5 -88 turboprojekti
            MAN 12.224 isompi huoltoauto

            Comment

            • ikidrifter
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 10
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by bmwe30turbo View Post
              eikai ole vaan hajonnut asennus vaiheessa tai sitten tiputettu joskus kun ollut varaosa liikkeessä jos posliinissa pienikin halkeema jota ei välttis huomaa ees silmällä niin vois tehdä tuota ja ovatko tulppien ne metalli holkit päällä kiinni kunnolla jos on sellaset johdot ees et ne pitää pitää paikallaan mutuilua itellä oli 325 m20 sillee et oli ne tulppien päissä olevat "holkit" löysällä niin kävi melkeen koko ajan 6 mut välillä tiputti yhden poies
              18 uutta tulppaa. varmaan jo kaikkia koitettu siinä kutosessa. on 4kärki ja ihan 1kärki mallia,ei eroo mikä on kii. ei oo niitä kärki holkkia ollenkaan.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16601
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by bmwe30turbo View Post
                eikai ole vaan hajonnut asennus vaiheessa tai sitten tiputettu joskus kun ollut varaosa liikkeessä jos posliinissa pienikin halkeema jota ei välttis huomaa ees silmällä niin vois tehdä tuota ja ovatko tulppien ne metalli holkit päällä kiinni kunnolla jos on sellaset johdot ees et ne pitää pitää paikallaan mutuilua itellä oli 325 m20 sillee et oli ne tulppien päissä olevat "holkit" löysällä niin kävi melkeen koko ajan 6 mut välillä tiputti yhden poies
                Tästä tulee taas sanomista mutta koittakaa nyt helvetti käyttää niitä välimerkkejä !!

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8284
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by ikidrifter View Post
                  18 uutta tulppaa. varmaan jo kaikkia koitettu siinä kutosessa. on 4kärki ja ihan 1kärki mallia,ei eroo mikä on kii. ei oo niitä kärki holkkia ollenkaan.
                  vaihda suuttimien paikkaa.. jos vika siirtyy eri sylinterille niin suutin rikki ja jos ei muutu niin puristuksia ja ohivuotoja mittailemaan.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • 525 ix
                    BTCF Member
                    • Dec 2007
                    • 352
                    • Karijoki Etelä - Pohjanmaa

                    #10
                    e34 525 -91 joku pytyistä putoaa pelistä pois ja käy kuin boxeri kone

                    e34 525 M50B25 -91

                    Joku pytyistä putoaa pelistä pois ja käy kuin Subarun boxeri kone ja ravistaa konetta yrittäessä ajaa ihan sikana.

                    Käytetty Veholla ohi vuoto mittauksessa ( Ei merkittävää ) ohi vuotoa venttiilleissä / pytyissä .


                    Eri osia vaihdeltu

                    -ilmamäärä mittari ( 2 TOIMIVALLA ERI MITTARILLA KOITETTU )
                    -Tulpat (KAIKKI)
                    -puolat (KAIKKI)
                    -ecu boxi (2 TOIMIVALLA KOITETTU )
                    -kaasuläpän asentotunnistin putsattu
                    -maffin ja kaasuläpän välinen haitariputki uusittu alku vuodesta
                    -tyhjäkäyntimoottori putsattu
                    vika vaan on ja pysyy.. tuntuu että jostain katoo jotain , kipinä tai jotain
                    en tiedä MITÄ .
                    Keinot loppuu KUN VEHOLLAKAAN EI OSAA KUKAAN
                    10-20 VUOTTA BMW: ITÄ KORJANNEET " BMW ASENTAJAT " SANOA MISTÄ MAHTAA JOHTUA VIKA..
                    Apuja kaivataan kipeästi että saisin takaisin ajoon " vanhan herran "..
                    bensanpaine 3,0 bar.. mikä vois olla?
                    VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
                    Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
                    - E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
                    - E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
                    - E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
                    - E 38 , E31 , E52
                    - E 53 - X5

                    PUH : 045-3412426 / Whatsapp

                    [email protected]

                    Comment

                    • ikidrifter
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 10
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      vaihda suuttimien paikkaa.. jos vika siirtyy eri sylinterille niin suutin rikki ja jos ei muutu niin puristuksia ja ohivuotoja mittailemaan.
                      suuttimen paikkaa muutettu-ei vaikutusta.puristukset mitattu,kuten ekassa viestissä kerroin bensan paine kyllä askarruttaa kun se paineensäädin on kuitenkin 3,5bar:n,eikä paine nouse kuitenkaan yli 2,8. nyt tallille taas etsiin vikaa... :think nyt kun otti silmän käteen niin paineensäädin on 3,0bar!!!
                      Last edited by ikidrifter; 31-12-2011, 13:46.

                      Comment

                      • Zuke
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 65

                        #12
                        Venttiilikoppa pois ja 6 keinut vaihtoon tod.näk poikki.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8284
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by ikidrifter View Post
                          suuttimen paikkaa muutettu-ei vaikutusta.puristukset mitattu,kuten ekassa viestissä kerroin bensan paine kyllä askarruttaa kun se paineensäädin on kuitenkin 3,5bar:n,eikä paine nouse kuitenkaan yli 2,8. nyt tallille taas etsiin vikaa... :think
                          suuttimen liitin tai johto :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • ikidrifter
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 10
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Originally posted by Zuke View Post
                            Venttiilikoppa pois ja 6 keinut vaihtoon tod.näk poikki.
                            koppa ollu irti.. keinut ehjät. ja käy välillä kaikilla hienosti.. ja sit taas ei..
                            Last edited by ikidrifter; 31-12-2011, 10:40.

                            Comment

                            • ikidrifter
                              Newbiemmer
                              • Aug 2011
                              • 10
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              suuttimen liitin tai johto :think
                              tulee virta ja tuli myös pulssi. ja suuttimesta ainetta.. tosin saattaa sielä silti olla johdossa häikkää,on tarkotus mitata johdot suuttimelta boxille .kun kaveri tuo sähkökaavion tallille. :think

                              Comment

                              Working...
                              X