memebuy23buy

e34 / 89 / 530 SEKOSI!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Inhuman
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 507
    • Oulu ja Haukipudas

    #16
    Originally posted by samitiinus View Post
    ja onko tuo hiilien vaihto tosiaan noin helppo, että kaks ruuvia irti, paska poies ja uus tilalle?

    On. Ja tuo kuvassa on jännitteensäädin, jossa on ne hiilet päässä. Vittumaisin homma on laturin irroitus jos ei paikallaan saa vaihdettua.


    Ja ei se auto pysy käynnissä ilman virtaa, eli aina kun sammuu niin akku on loppu ja laturista ei tule mitään. Sitten kun taas seisotat vähän aikaa, niin akku palautuu hieman, mutta hyytyy toki taas jos pidät virtaa vieviä laitteita päällä, kuten valoja tai puhallinta.


    Edit: Ja jos on pakkasta, niin elä anna akun olla kauan tyhjänä, tai kohta saat ostaa myös uuden akun.
    Last edited by Inhuman; 06-01-2012, 12:01.
    MOI !

    Comment

    • samitiinus
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 95
      • Pirkanmaa

      #17
      kyl mä kattelin et sen saa paikallaan vaihettua.. irrottaa vaan letkun edestä poies... onhan se öljymötikkä vähä tiellä, mut mielummin venkslaan sen paikallaan irti ja takas ku et irrotan koko paskan, koska se tosiaan näytti vähä kettumaisemmalta hommalta...

      ei täällä tampereen seudulla vielä pakkasia ole ku max -3 yöllä.. huomenna pääsee vasta ostaa jännitteensäätimen ja hiilet, ku tää tapanipv pilaa motonet shoppailut!! prkl....

      onks noi hiilet vaan "nyppäsemäl" irti? ku ei ton jännitteensäätimen mukana varmaan hiiliä tule? vaiko? mutta eipä ne montaa euroa tosiaan maksakkaan..

      jäi vielä vähän epäselväks... eli jos ja kun ne hiilet on viturallaan nii tyhjentääks se akun ns.....???? koska tosiaan se kyllä aamulla lähti käyntiin ja pysty jopa ajaakkin 500 metriä kunnes sit simahti. eikö sen kuitenkin pitäs ladata käynnissä ollessaan? ( ei ilmeisesti jos jännitteensäädin ja hiilet on pazkana )

      Comment

      • samitiinus
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 95
        • Pirkanmaa

        #18
        niin joo.... Tosiaan lähdin heti auton käynnistyttyä ajamaan.. valot oli ainakin päällä, puhaltimesta en muista

        kaara on nyt tuolle 500 metrin päässä tiensivussa... kaveri tulee antaa apuvirtaa et saa koslan käyntiin ja ajettua kotipihaan mis pääsee sit näpertää..

        Comment

        • samitiinus
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 95
          • Pirkanmaa

          #19
          niin ja tosiaan tarkoitin LOPPIAISTA enkä tapaninpäivää

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16447
            • Leppävirta

            #20
            Originally posted by samitiinus View Post
            jäi vielä vähän epäselväks... eli jos ja kun ne hiilet on viturallaan nii tyhjentääks se akun ns.....???? koska tosiaan se kyllä aamulla lähti käyntiin ja pysty jopa ajaakkin 500 metriä kunnes sit simahti. eikö sen kuitenkin pitäs ladata käynnissä ollessaan? ( ei ilmeisesti jos jännitteensäädin ja hiilet on pazkana )
            Kun ei ole virtaa akussa ja laturi ei lataa sitä akkua niin auto sammuu. Sähkö laitteet jos vittuilee ennen auton sammumista niin virta vaan yksinkertaisesti loppuu. Ihan perus settiä.

            Eli: Laturi viallinen ja ei lataa (esim ne hiilet syylliset)--> akku tyhjenee ajan myötä-->virta loppuu-->laitteet pimenee--> auto sammuu

            Akku laturiin--> hiilet vaihtoon--> jos ei auta niin laturi vaihtoon--> rock `n roll
            Last edited by Haju69; 06-01-2012, 12:36.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • samitiinus
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 95
              • Pirkanmaa

              #21
              Kurki kuittaa!

              toivottavasti ne hiilet ja jännitteen säädin kusee.. toi on vähä liian kallis toi laturi no joo... hope so!

              Comment

              • Inhuman
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 507
                • Oulu ja Haukipudas

                #22
                Originally posted by samitiinus View Post
                k

                onks noi hiilet vaan "nyppäsemäl" irti? ku ei ton jännitteensäätimen mukana varmaan hiiliä tule? vaiko? mutta eipä ne montaa euroa tosiaan maksakkaan..

                Kylläkai siinä hiilet muistaakseni mukana tulee ja kyllä ne osassa lähtee irtikin (e34 laturista ei tietoa ) jos haluaa, mutta helpoimmalla pääset kun uusit koko jännitesäädinpaketin hiilineen. Ja vaikka ei mukana tuliskaan, niin hiilet nyt maksaa pari euroa....

                tuosta linkistä näkee alimmista kuvista minkälaisia ne on

                Last edited by Inhuman; 06-01-2012, 14:17.
                MOI !

                Comment

                • samitiinus
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 95
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  jees nyt kävin irrottamas jännitesäätimen.... se oli 4 ruuvilla kii tai suojakotelo 2 ruuvila ja sit ne pari ruuvia....

                  Nyt varmistu veikkaus että hiilet on menny... meinaan toinen hiilistä oli melkeen loppuun kulunut.. ehkä n.3mm oli pintaa.. toinen hiilistä oli n.7mm... pitää huomenna käydä mötönetistä hakemassa uus...

                  irrotus oli kyllä melko helppo... tein sen pimeällä, tien sivussa pienellä taskulampulla. Korjaamomiehet kehottivat etttä vaihtaa koko starttimoottorin, koska tuo "prjoketi" on niin hankala... BULL SHIT...

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16581
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by samitiinus View Post
                    jees nyt kävin irrottamas jännitesäätimen.... se oli 4 ruuvilla kii tai suojakotelo 2 ruuvila ja sit ne pari ruuvia....

                    Nyt varmistu veikkaus että hiilet on menny... meinaan toinen hiilistä oli melkeen loppuun kulunut.. ehkä n.3mm oli pintaa.. toinen hiilistä oli n.7mm... pitää huomenna käydä mötönetistä hakemassa uus...

                    irrotus oli kyllä melko helppo... tein sen pimeällä, tien sivussa pienellä taskulampulla. Korjaamomiehet kehottivat etttä vaihtaa koko starttimoottorin, koska tuo "prjoketi" on niin hankala... BULL SHIT...
                    Vaihtaa startti kun laturista on hiilet loppu ??

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #25
                      Originally posted by samitiinus View Post
                      irrotus oli kyllä melko helppo... tein sen pimeällä, tien sivussa pienellä taskulampulla. Korjaamomiehet kehottivat etttä vaihtaa koko starttimoottorin, koska tuo "prjoketi" on niin hankala... BULL SHIT...
                      Starttimoottori???

                      Ei sen säätimen irrotus olekaan temppu eikä mikään, koska hiilet on kuluneet loppuun. Koitappa saada se pimeässä paikoilleen täysmittasilla hiilillä hiiliä rikkomatta.

                      Sanoin jo aiemmin siitä öljynsuodattimen jalasta...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • samitiinus
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 95
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        niin siis laturi... -.- "urpo"....

                        joo se takas laittaminen voiki olla sit omanlaisensa homma sitte.... katsotaan miten käy huomenna... ilmottelen tänne sit.

                        Comment

                        • samitiinus
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 95
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Tuli vielä mieleen, kun puhuttiin siitä että vaihtaa jännitesäätimen ja hiilet ja sitte lataa akun.....

                          mulla ei oo tota akkulaturia lähettyvillä nii eikö se passaa jos vaihtaa j.säätimen ja hiilet, sit apuvirralla pistää käymään ja antaa olla käynnissä et latautuu? eikö sen pitäis nyt sit kuitenki käynnissä pysyä kun on uus j.säädin + hiilet?

                          p.s! monel menee varmaa hermot näihin juntteihin kysymyksiin, mut jokainen meist joskus lähtee jostain liikkeelle! - sori!

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8283
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #28
                            Originally posted by samitiinus View Post
                            Tuli vielä mieleen, kun puhuttiin siitä että vaihtaa jännitesäätimen ja hiilet ja sitte lataa akun.....

                            mulla ei oo tota akkulaturia lähettyvillä nii eikö se passaa jos vaihtaa j.säätimen ja hiilet, sit apuvirralla pistää käymään ja antaa olla käynnissä et latautuu? eikö sen pitäis nyt sit kuitenki käynnissä pysyä kun on uus j.säädin + hiilet?

                            p.s! monel menee varmaa hermot näihin juntteihin kysymyksiin, mut jokainen meist joskus lähtee jostain liikkeelle! - sori!
                            kyllä jos se alkaa lataamaan niin homma OK. mutta ota huomioon että tyhjä akku jäätyy ja kun se pääsee jäätymään niin saakin astella akkukauppaan.. aattelin vaan kun tuolla ei nyt ihan lämminkään ole
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • samitiinus
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 95
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              joo en mä usko että se laturi on paskaks menny... kun tosiaan ainakaan ei akku valo syty kun on käynnissä yms.... katsotaan nyt sitte.... joo onhan tuolla nyt -5... toivotaan ettei se yhes yös mee paskaks... on se onneks "sisäl" takapenkin alla ettei nii kylmä ole... "toiveajattelua"

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #30
                                Originally posted by samitiinus View Post
                                joo en mä usko että se laturi on paskaks menny... kun tosiaan ainakaan ei akku valo syty kun on käynnissä yms.... katsotaan nyt sitte.... joo onhan tuolla nyt -5... toivotaan ettei se yhes yös mee paskaks... on se onneks "sisäl" takapenkin alla ettei nii kylmä ole... "toiveajattelua"
                                Unohda jo se valo...

                                Sen on tarkoitus kertoa että ei lataa. Aina ei se toteudu että valo palaa jos laturi rikki.

                                Vaihda nyt se hiili/jännitteensäädin paketti ja kokeile toimiiko lataus sitten.

                                Comment

                                Working...
                                X