Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA! 530i -95 uudelleen herättelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coupe325
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 60
    • ksnk

    APUA! 530i -95 uudelleen herättelyä

    Tuli ostettua otsikon mukainen peli, (sika säkissä).
    Auto jätetty ulos seisomaan 2v. sitten ehjänä?
    Tankki oli periaatteessa tyhjä joten vettä on varmaan kondensoitunut ihan mukavasti. Laitoin tankkiin uutta pensaa 8 litraa ja pullon jäänestoa. Lukuisista starttauksista huolimatta ei lähtenyt käyntiin. (Yritti kyllä muutamalla pytyllä). EX omistaja halusi kaataa tankkiin vielä 10l. pensaa, mutta ei apua. No ostin auton kuitenkin ja lähtiin hinaamaan sitä kotiin samalla yritin käyntii (manuaali loota) ja lähtikin kävi varmaan kuudella kun ravisti mielettömästi. Kävi hinauksen aikana n. 5min. ja sammui eikä lähtenyt enää uudestaan. Kotona irroitin 2 puolaa ja tulppaa toinen oli märkä ja haisi aivan vanhalta pensalta. Kävin ostamassa uudet tulpat, mutta en ole vielä vaihtanut kun epäilin niiden menevän mykiksi jos saa samaa polttoainetta kuin vanhat tulpat. Mitähän kannattaisi tehdä? Missä polttoaine suodatin on? se varmaan kannattaa vaihtaa.
    Last edited by Coupe325; 16-01-2012, 20:25.
    530d -04 automaatti
  • Coupe325
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 60
    • ksnk

    #2
    Nyt on tulpat vaihdettu, lähtee käyntiin, mutta käy samalla tavalla kuin hinauksessa eli ravistaa aivan mielettömästi. Epäilisin ainankin 2 tai 3 pyttyä on pimeänä. Vai voisiko olla 4? Onko sytytys- tai pensapuolta jaettu miltään osin kahteen että olisi jokin anturi mykkänä.

    Jelpata saa
    530d -04 automaatti

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      #3
      Originally posted by Coupe325 View Post
      Nyt on tulpat vaihdettu, lähtee käyntiin, mutta käy samalla tavalla kuin hinauksessa eli ravistaa aivan mielettömästi. Epäilisin ainankin 2 tai 3 pyttyä on pimeänä. Vai voisiko olla 4? Onko sytytys- tai pensapuolta jaettu miltään osin kahteen että olisi jokin anturi mykkänä.

      Jelpata saa
      Taitaa olla muutama puola pimeänä.Miksi jääny seisomaan aikoinaan?
      speed limits are for pussies

      Comment

      • Coupe325
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 60
        • ksnk

        #4
        Originally posted by timpa View Post
        Taitaa olla muutama puola pimeänä.Miksi jääny seisomaan aikoinaan?
        Omistajan sairauden takia. Voiko puolavamma puuduttaa koko vehkeen? kun pitää kierroksilla käynnissä niin hetkenpäästä ei jaksa käydä enää ollenkaa.
        Olen yrittänyt herätellä INPA:a henkiin tässä samalla (tilattu levy ja johto ebay:tä) mutta loppui äly siinäkin vein kannettavan ja muut rojut kaverille asennukseen.
        530d -04 automaatti

        Comment

        • Coupe325
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 60
          • ksnk

          #5
          Tutkintaa. Puristukset kaikissa pytyissä +12 kg.
          Vasemman puolen pytyt ei ole käynyt ollenkaan, kaikki tulpat ihan puhtaita.
          Mikä on yhteinen tekiä? tälle ongelmalle.

          Edit: Alkaa mennä mystiseksi. Suuttimille tulee virta ja egulta - pulssi.
          Kipinän tarkastin yhdeltä pelaamattomalta pytyltä, kipinä tulee.
          Nokka-akselin anturin irroitus ei vaikuta käyntiin, silti mittaamalla vaikuttaisi ehjältä. Täytyy silti ilmeisesti kokeilla sitä seuraavaksi.
          Mistä kannattaa ostaa? Motonetistä eikä KL varaosasta ei näytä löytyvän.
          Last edited by Coupe325; 17-01-2012, 16:56.
          530d -04 automaatti

          Comment

          • thst
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 252
            • Jkl

            #6
            Originally posted by Coupe325 View Post
            Mistä kannattaa ostaa? Motonetistä eikä KL varaosasta ei näytä löytyvän.
            Ei näyttänyt schmiedmanillakaan olevan, joten ebay tai merkkiliike taitaa jäädä vaihtoehdoiksi?

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Tuleeko sinne nyt varmasti bensaa? Onkohan näissäki kaksi bensapumppua tankissa, kuten esim 750 löytyy.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14324
                • Oulu

                #8
                Kyllä se yhdellä pumpulla on.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Coupe325
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 60
                  • ksnk

                  #9
                  Originally posted by zeneg View Post
                  Tuleeko sinne nyt varmasti bensaa? Onkohan näissäki kaksi bensapumppua tankissa, kuten esim 750 löytyy.
                  Yksi pumppu ja jakotukki suuttimille, paine n. 3.7 Par.

                  Tilasin käytetyn anturin nokka-akselille, täytyy pitää 1 vrk. paussi rassaamisessa ja varttua se kotiin.
                  Löytyykö jostain helposti johtokaavio? mistä näkisi mihin ecun pinneihin nokan anturi menee. Saisi johto vian eliminoitua pois.

                  Voisiko katti tai putki olla niin ummessa / jäässä ettei mene yhtään ilma läpi?

                  Auto on siis ollu ulkona 2 vuotta ja on vieläkin.

                  Edit: Löyty http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/
                  Last edited by Coupe325; 18-01-2012, 10:15.
                  530d -04 automaatti

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #10
                    Muistan lukeneeni, että M60 käynnistyy ilman nokka-akselin asentotunnista, muttei tietenkään ilman kampiakselin asentotunnistinta.

                    Kumma juttu tuo, että vain toinen puoli "toimii. Mielenkiinnolla odotellaan vianhaun etenemistä

                    Comment

                    • Coupe325
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 60
                      • ksnk

                      #11
                      Originally posted by pheno View Post
                      Mielenkiinnolla odotellaan vianhaun etenemistä
                      Tänään ei pitänyt tehdä mitään, mutta. Laitoin sisätilan lämmittimen puhaltamaan vasenta kantta kohti ja mittasin johdot nokananturin ja ecun väliltä, kunnossa oli samalla avasin ja sumuttelin kaikki näkyvissä olevat liittimet.
                      Käynnistys> ihankuin olisi käynyt vähän paremmin>reilusti kierroksia koneeseen>selvä ero aikaisempaan kävi varmaan viidellä tai kuudella> uudestaan kaasua ja taas lähti yksi pytty mukaan. Nyt on enään 8 mykkä suuttimelle tulee pulssi, kokeilin 3 eri puolaa, ruuvasin vanhan tulpan uuden tilalle ei apuja. Kävin ostamassa uuden tulpan, mutta sen asennus jäi huomiselle. Toiveekkaana olen että tulpan vaihto auttaa, jos ei on varmaan suutin irroitettava.
                      Täysin epäselväksi kyllä jäi mikä tämän käynnin parannuksen sai aikaan tai paremminkin miksi ei koko vasen puoli käynyt aikaisemmin. :think

                      Valojen korkeuden säätö ei toimi, onko jotain tyyppivikaa?
                      530d -04 automaatti

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2539
                        • Kirkkonummi

                        #12
                        Originally posted by Coupe325 View Post
                        Tänään ei pitänyt tehdä mitään, mutta. Laitoin sisätilan lämmittimen puhaltamaan vasenta kantta kohti ja mittasin johdot nokananturin ja ecun väliltä, kunnossa oli samalla avasin ja sumuttelin kaikki näkyvissä olevat liittimet.
                        Käynnistys> ihankuin olisi käynyt vähän paremmin>reilusti kierroksia koneeseen>selvä ero aikaisempaan kävi varmaan viidellä tai kuudella> uudestaan kaasua ja taas lähti yksi pytty mukaan. Nyt on enään 8 mykkä suuttimelle tulee pulssi, kokeilin 3 eri puolaa, ruuvasin vanhan tulpan uuden tilalle ei apuja. Kävin ostamassa uuden tulpan, mutta sen asennus jäi huomiselle. Toiveekkaana olen että tulpan vaihto auttaa, jos ei on varmaan suutin irroitettava.
                        Täysin epäselväksi kyllä jäi mikä tämän käynnin parannuksen sai aikaan tai paremminkin miksi ei koko vasen puoli käynyt aikaisemmin. :think

                        Valojen korkeuden säätö ei toimi, onko jotain tyyppivikaa?
                        Oliko #8 puola uusi? Periaatteessa jos siinä on jotain häiriötä, koneen ohjaus saattaa alkaa sulkemaan sen polttoaineensyöttöä. Jos pa-järjestelmässä on ollut samaa bensiiniä 2v, ja ei mitään hyvin-lisäaineistettua -98:a, niin sen kiteytyminen kondenssiveden kanssa ei välttämättä ainakaan paranna käyntiä. Suuttimien puhdistaminen joka tapauksessa voisi olla ihan hyvä toimenpide, jos sen saa teetettyä edullisesti.

                        Muistellen omaa ex E34 525i -92:sta, se ilmoitti välillä valohäiriöstä, johon en päässyt ikinä käsiksi. Ainoa mikä auttoi, oli valojen korkeussäädön moottorien ottaminen irti. Tarkista siis onko tämä jo autosi kohdalla tehty. 2v seisominen kuluttaa myös sähköliitäntöjä. Jos niissä ei kulje virtaa, niin hapettuminen on entistä nopeampaa.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Oliko #8 puola uusi? Periaatteessa jos siinä on jotain häiriötä, koneen ohjaus saattaa alkaa sulkemaan sen polttoaineensyöttöä. Jos pa-järjestelmässä on ollut samaa bensiiniä 2v, ja ei mitään hyvin-lisäaineistettua -98:a, niin sen kiteytyminen kondenssiveden kanssa ei välttämättä ainakaan paranna käyntiä. Suuttimien puhdistaminen joka tapauksessa voisi olla ihan hyvä toimenpide, jos sen saa teetettyä edullisesti.

                          Muistellen omaa ex E34 525i -92:sta, se ilmoitti välillä valohäiriöstä, johon en päässyt ikinä käsiksi. Ainoa mikä auttoi, oli valojen korkeussäädön moottorien ottaminen irti. Tarkista siis onko tämä jo autosi kohdalla tehty. 2v seisominen kuluttaa myös sähköliitäntöjä. Jos niissä ei kulje virtaa, niin hapettuminen on entistä nopeampaa.
                          Tuon valohäiriön ilmoituksen aiheuttaa korkeuden säätömoottoreiden häiriönpoisto.

                          Siihen voi lisätä uudet kondensaattorit väliin.

                          Comment

                          • Coupe325
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 60
                            • ksnk

                            #14
                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Oliko #8 puola uusi? Periaatteessa jos siinä on jotain häiriötä, koneen ohjaus saattaa alkaa sulkemaan sen polttoaineensyöttöä. .
                            Puola ei ollut uusi, mutta ehjä. Kaverille oli jäänyt hyllyyn jostain aikaisemmasta moottorin vaihto projektista. Eli ecu kannattaa nollata jokaisen muutoksen jälkeen ja aloittaa puhtaalta pöydältä? Pitääkö paikkansa? Akun kenkä irti ja kaapelit yhteen 10 sekunniksi.
                            530d -04 automaatti

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Jos tankissa on vanhaa menovettä voi se aiheuttaa aika pahaa käyntihäiriötä.

                              Myös jos bensapumppu ei tuota jostain syystä painetta kuten pitäisi voi tuollaista ravistusta tulla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎