Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA! 530i -95 uudelleen herättelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coupe325
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 60
    • ksnk

    #31
    Tänään taas rassauspäivä.
    ECM:ltä mitattuna pinniin 12 ei tule kunnollista lambda singaalia.
    Käsittääkseni se on lambda 2
    Käsittääkseni se taas on cyl. 5-8
    Käsittääkseni ne on auton vasemmalla puolella.
    Eli vaihdan vasemman lambdan ja katsotaa sitten uudestaan.

    Vai? :think
    530d -04 automaatti

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Coupe325 View Post
      Tänään taas rassauspäivä.
      ECM:ltä mitattuna pinniin 12 ei tule kunnollista lambda singaalia.
      Käsittääkseni se on lambda 2
      Käsittääkseni se taas on cyl. 5-8
      Käsittääkseni ne on auton vasemmalla puolella.
      Eli vaihdan vasemman lambdan ja katsotaa sitten uudestaan.

      Vai? :think
      Jep. Täältähän nuo pinnit löytyy alkaen sivulta 100. http://www.e38.org/e34/e34_95_etm.pdf

      Kuskin puoli on tosiaan 5-8 ja siis lambda nr. 2

      Kytkin joskus tuon CEL valon mittaristoon. Voihan siihen kytkeä normi lampunkin +12V jännitteellä höystettynä. Kyllä se poljintesti toimi ihan hyvin. Mutta jostain syystä valo jää palamaan vaikka mitään koodeja ei ole tallennettu. Vähän harmittava ja otin sitten pois käytöstä.

      Comment

      • Coupe325
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 60
        • ksnk

        #33
        Lambda vaihdettu ja nyt pelaa.

        Edelleen täristää vauhtipyörä. Onko kaikissa V8:ssa sama vauhtipyörä? Eli mistä käy vai onko olta juuri 3 litrasen?

        Vai pystyykö tota täristävää mitenkään korjaamaan?
        530d -04 automaatti

        Comment

        • Coupe325
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 60
          • ksnk

          #34
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Tuon valohäiriön ilmoituksen aiheuttaa korkeuden säätömoottoreiden häiriönpoisto.

          Siihen voi lisätä uudet kondensaattorit väliin.
          Sivulta 1
          Korkeuden säätömoottoreiden johdot oli otettu irti, tökkärin paikalleen ja oikea puoli alkoi pelaamaan ja vasen surisee koko ajan (joku lyö hutaa)
          Samalla alkoi tulemaan vikailmoituksia lähes kaikista polttimoista.
          Mihin ja minkälaiset konkat pitäisi laittaa??
          530d -04 automaatti

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #35
            Originally posted by Coupe325 View Post
            Sivulta 1
            Korkeuden säätömoottoreiden johdot oli otettu irti, tökkärin paikalleen ja oikea puoli alkoi pelaamaan ja vasen surisee koko ajan (joku lyö hutaa)
            Samalla alkoi tulemaan vikailmoituksia lähes kaikista polttimoista.
            Mihin ja minkälaiset konkat pitäisi laittaa??
            Tässä saksankielinen versio korjaukseen.

            Comment

            • Coupe325
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 60
              • ksnk

              #36
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Tässä saksankielinen versio korjaukseen.

              http://forum.e34.de/thread.php?threadid=107819
              Konkat laitettu + toinen moottori vaihdettu. Nyt pelaa täydellisesti.

              Päästömittauksessakin kävin tänään HC tyhjäkäynnillä 8 ja 2500 kierroksilla 13
              Ennen lambdan vaihtoa HC 180

              Maanantaina täytyy mennä katsastamaan.
              530d -04 automaatti

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎