Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34, 525 ,vm95 ajonestopäällä? ei lähe käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Julperi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 60
    • KOUVOSTOLIITTO

    e34, 525 ,vm95 ajonestopäällä? ei lähe käyntiin

    Ja nyt on sitten auton mahtava ajonesto lopullisesti päällä.. ekaksi tilttasi virtalukko ja nyt ei enää ajonestokaan lähe päältä!! avaimen siru toimii tarkistettu lukkosepänliikkeessä!! mutta mitä tulisi tehdä?? kytkeetkö virta-avain ollessa ykkösasennossa lukitessa toisella avaimella ovet eston päälle? voiko tuon perkeleen kuitata/tutkia vikakoodilaitteella, vai revinkö koko paskan pois keskustella?"epämääräsillä" ohjeilla mitä löysin ,mistä tällä foorumilla eisaa keskustella
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by Julperi View Post
    Ja nyt on sitten auton mahtava ajonesto lopullisesti päällä.. ekaksi tilttasi virtalukko ja nyt ei enää ajonestokaan lähe päältä!! avaimen siru toimii tarkistettu lukkosepänliikkeessä!! mutta mitä tulisi tehdä?? kytkeetkö virta-avain ollessa ykkösasennossa lukitessa toisella avaimella ovet eston päälle? voiko tuon perkeleen kuitata/tutkia vikakoodilaitteella, vai revinkö koko paskan pois keskustella?"epämääräsillä" ohjeilla mitä löysin ,mistä tällä foorumilla eisaa keskustella
    Antenni, joka tunnistaa sirun voi olla entinen.
    Onko tuo teksi muuten käännetty jollain google translatorilla?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Julperi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 60
      • KOUVOSTOLIITTO

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      Antenni, joka tunnistaa sirun voi olla entinen.
      Onko tuo teksi muuten käännetty jollain google translatorilla?
      ollu paripäivää,tai oikeestaa viimme keskiviikosta yhtä Translaytteriä! pystyykö tuon "antenni rinkulan"toimintaa mitenkään testaamaan jollain mittarilla? vai tulisko vaa testaa jollai toisella ns (ehjällä)? taitaa saksasta tilattuna maksaa aika pitkän sentin sekin sitten.. mutta tuotakin(Antennia) pohdittiin ja käytiin yhestä bemareiden "varaosa taivaasta" ettimässä, ei löytynyt

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Mitä se ajonesto nyt sitten tekee? Tai paremminkin mistä tiedät että se on päällä? E34:ssä ei EWSII vielä ole, eikä siten ole virtalukossa antennia.

        Kyllä siihen on ihan syynsä miksei ajoneston poistoon täällä jaeta suuremmin ohjeita, sen korjaamiseen kyllä voi saada ohjeita. Googlettamalla ja ETM:ää lukemalla selviää kyllä miten sen saa poiskin.
        Last edited by Cell; 30-01-2012, 12:31.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Julperi
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 60
          • KOUVOSTOLIITTO

          #5
          [QUOTE=Cell;2603467]Mitä se ajonesto nyt sitten tekee? Tai paremminkin mistä tiedät että se on päällä? E34:ssä ei EWSII vielä ole, eikä siten ole virtalukossa antennia.

          Kyllä siihen on ihan syynsä miksei ajoneston poistoon täällä jaeta suuremmin ohjeita, sen korjaamiseen kyllä voi saada ohjeita. Googlettamalla ja ETM:ää lukemalla selviää kyllä miten sen saa poiskin. Kyl siin on se rinkula antenni ja 95vm on se ews 2?! ykköses on ilmeisest semmonen tikku joka painetaa SELLASEE pistokkeeseen, et saa virrat päälle.. veljen 30ppises touringis sellanen! Virrat lähtee täs mun autos päälle, mut ei starttaa ja se esto toimii starttauksen ja ruiskutuksen/sytytyksen kanssa!! kattelin sit systeemiä netistä!2boksia enne ecua .. se staRTTAUS JA KÄYNNISTYS TULI KUN VEI avaimen SIRUN SILLE RENKULALLE mut ei toimi enää!!

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Kappas, ne on late production malleihin tehneet tuollaisen viritelmän tosiaan, ECU ei vielä ton ikäisessä nimittäin tue EWSII tärkeintä ominaisuutta eli ISN-numeroita.

            Koska siellä nyt tuollainen on, niin lue ajoneston vikakoodit ja tarkista sen sulakkeet.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Julperi
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 60
              • KOUVOSTOLIITTO

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Kappas, ne on late production malleihin tehneet tuollaisen viritelmän tosiaan, ECU ei vielä ton ikäisessä nimittäin tue EWSII tärkeintä ominaisuutta eli ISN-numeroita.

              Koska siellä nyt tuollainen on, niin lue ajoneston vikakoodit ja tarkista sen sulakkeet.
              Joku vitun Digitaalinen paskasingaali ? ISN? sinne ecuun menee ja se kuittaaa ja antaa sytyttää ja ruiskuttaa!! jos luen itteni vaikka paris viikos autosähkömieheksi ja kytken ton koko "rahareiän" helvettiii tuolta.. jotaa sähkömanuaaleja pitää alkaa kyttäämään nenä kiinni ruudussa .. ihminenhä nuo ovat tehneet ja suunitelleet!!"köyhien kiusaksi".. vikakoodin luku 80e autosalvassa.. kutistesukkaa,johtoa ja tinaa enintää 8e motonet.. tai jostaa käy purkaas estottoman komponenetit?? jos käyvät liittimiin virtalukoltaboschin boksit kai samoja 92- 98?? vanoksellinen?? lastuttaa.. vaik W.A.R lastulla heh.. voi läppäröidä jotaa järkevämpäää (TEHOA), ku vikadiagnoosia ews:ässästä

              Comment

              • Julperi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 60
                • KOUVOSTOLIITTO

                #8
                Ja Nyt auto taas toimiii.. Pahat "puolalaiset kommunistit" joutuu vaa jollaa rynkkyrillä poistaa autonkimpusta!! Aatun työ olisi voitu viiä aikanaa loppuun asti Ei olis tälläsiä vaivojakaa ollut, ..hienot laitteet kränää.. ,tai olen liian kommari itse?:think:think aikasa veljen kanssa ropailtiii, ni saatiii estoitta auto käyntiiii.. Kiitos neuvoista kuitenkin

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Kappas, ne on late production malleihin tehneet tuollaisen viritelmän tosiaan, ECU ei vielä ton ikäisessä nimittäin tue EWSII tärkeintä ominaisuutta eli ISN-numeroita.
                  Tiedät tästä EWS:stä varmasti paljon enemmän kuin minä. Mutta tämän http://www.e38.org/EWS.pdf dokumentin mukaan kaikki 1/95 eteenpäin, mukaanlukien E34, on varustettu EWSII:lla ja joidenka DME:hen on tallennettu uniikki ISN. Tiedä sitten pitääkö paikkansa oikeasti

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Juu niin sanotaan, mutta tuon ikäluokan boschin ecun ei pitäisi osata sitä. Ominaisuus tuli siemensin mukana M52 mottiin, jota ei E34:ään koskaan laitettu. Sitä en tiedä mitä tuossa sitten on tehty sillä ISN:llä, noiden viimeisten E34:sten kohdalla kaikki on vähän ilmassa, late production viittauksia viilisee sähkökuvissa ym. ilman tarkempia selityksiä. ISN numeron tunnistus on kuitenkin pelkkä ecun ominaisuus, auto starttaa vaikka ecussa olis väärä numero/ei ollenkaan numeroa tallennettuna.

                    Topicin auto kuitenkin käy ilman ajonestoa pelkkien sivareiden ja kolvin voimalla, joten ilmeisesti tuo boschin ecu käyttäytyy ajoneston osalta kuten vanhemmatkin versiot.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Julperi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 60
                      • KOUVOSTOLIITTO

                      #11
                      Heh onhan nois kaikenlaisia jippoja?:think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎