-89vm ilmeisesti tv m5. Mittarissa nyt 163, 60tkm sitten myyjältä saadun tiedon mukaan kansityöt, nokkaa, porausta, mäntää jne vaihdettu, eli ei pitäisi olla loppuunajettu vielä. Vuoteen olen ajellut 3 tkm lähes ongelmitta, nyt oli pakko ottaa ajoon kun normikulkine hyytyi pakkaseen viime sunnuntaina.
Viime maanantaina savonlinnasta lähtiessä öljynpainevalo vilkkui. Syttyi startatessa muutamaksi sekunniksi ja sammui sitten, välillä syttyi ja sammui, mitä nyt pari km ajelin abc:lle. Öljyä tikun mukaan selkeästi alarajan yläpuolella, lisäsin noin 5dl ja annoin seisoa hetken. Käynnistäessä ei valo palanut, vilkahti alkumatkalla kuopioon pari kertaa ja sammui kokonaan. Noin 400km ajelin ilman ongelmia, kunnes ilomantsista tänään lähtiessä alkoi tuo oeldruck taas vilkkumaan. Lisäsin hieman öljyä siten, että öljyt tikun ylärajassa. Ajoin hetken kun valo alkoi välähdellä taas ja paloi sitten 1-2min ajan kunnes pysäytin levikkeelle. Siinä seisotin 10 min ja kokeilin, lähti käyntiin herjaamatta öljynpaineista ja ajelin joensuuhun ilman vikailmoituksia 40-50km. Huomasin sitten perillä reilun palavan öljyn katkun, varsinaisena mekaanikkona olin tietysti jättänyt öljykorkin laittamatta paikalleen.
Öljyä konehuoneessa ja pikku tuletkin pakosarjassa, mutta sammio pari kertaa puhaltamatta.
Onko tuo yljynpainevalon palaminen tai vilkkuminen miten vakavaa, enempikin vika anturissa/kosketushäiriö? Jos öljypumppu hajoaa ja paineet putoaa, valo palaisi koko ajan ja vika ei korjautuisi hetken seisottamisella?
Mites herkästi tuo pakosarja leimahtaa uudelleen, pitäisi huomenna illasta ajella kuopioon, voihan tuota tietysti yrittää pyyhkiä jne mutta aivan kaikkea tuskin saa pois. Öljykorkin laitoin paikalleen heti kun mokani huomasin, se sentään ei ollut hukkunut jos jotain positiivista tässäkin päivässä.
Viime maanantaina savonlinnasta lähtiessä öljynpainevalo vilkkui. Syttyi startatessa muutamaksi sekunniksi ja sammui sitten, välillä syttyi ja sammui, mitä nyt pari km ajelin abc:lle. Öljyä tikun mukaan selkeästi alarajan yläpuolella, lisäsin noin 5dl ja annoin seisoa hetken. Käynnistäessä ei valo palanut, vilkahti alkumatkalla kuopioon pari kertaa ja sammui kokonaan. Noin 400km ajelin ilman ongelmia, kunnes ilomantsista tänään lähtiessä alkoi tuo oeldruck taas vilkkumaan. Lisäsin hieman öljyä siten, että öljyt tikun ylärajassa. Ajoin hetken kun valo alkoi välähdellä taas ja paloi sitten 1-2min ajan kunnes pysäytin levikkeelle. Siinä seisotin 10 min ja kokeilin, lähti käyntiin herjaamatta öljynpaineista ja ajelin joensuuhun ilman vikailmoituksia 40-50km. Huomasin sitten perillä reilun palavan öljyn katkun, varsinaisena mekaanikkona olin tietysti jättänyt öljykorkin laittamatta paikalleen.
![Redface](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_redface.gif)
Onko tuo yljynpainevalon palaminen tai vilkkuminen miten vakavaa, enempikin vika anturissa/kosketushäiriö? Jos öljypumppu hajoaa ja paineet putoaa, valo palaisi koko ajan ja vika ei korjautuisi hetken seisottamisella?
Mites herkästi tuo pakosarja leimahtaa uudelleen, pitäisi huomenna illasta ajella kuopioon, voihan tuota tietysti yrittää pyyhkiä jne mutta aivan kaikkea tuskin saa pois. Öljykorkin laitoin paikalleen heti kun mokani huomasin, se sentään ei ollut hukkunut jos jotain positiivista tässäkin päivässä.
![Orava](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/orava.gif)
Comment