Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B36 öljynpainevalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • estervainaa
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 665
    • Kuopio

    S38B36 öljynpainevalo

    -89vm ilmeisesti tv m5. Mittarissa nyt 163, 60tkm sitten myyjältä saadun tiedon mukaan kansityöt, nokkaa, porausta, mäntää jne vaihdettu, eli ei pitäisi olla loppuunajettu vielä. Vuoteen olen ajellut 3 tkm lähes ongelmitta, nyt oli pakko ottaa ajoon kun normikulkine hyytyi pakkaseen viime sunnuntaina.

    Viime maanantaina savonlinnasta lähtiessä öljynpainevalo vilkkui. Syttyi startatessa muutamaksi sekunniksi ja sammui sitten, välillä syttyi ja sammui, mitä nyt pari km ajelin abc:lle. Öljyä tikun mukaan selkeästi alarajan yläpuolella, lisäsin noin 5dl ja annoin seisoa hetken. Käynnistäessä ei valo palanut, vilkahti alkumatkalla kuopioon pari kertaa ja sammui kokonaan. Noin 400km ajelin ilman ongelmia, kunnes ilomantsista tänään lähtiessä alkoi tuo oeldruck taas vilkkumaan. Lisäsin hieman öljyä siten, että öljyt tikun ylärajassa. Ajoin hetken kun valo alkoi välähdellä taas ja paloi sitten 1-2min ajan kunnes pysäytin levikkeelle. Siinä seisotin 10 min ja kokeilin, lähti käyntiin herjaamatta öljynpaineista ja ajelin joensuuhun ilman vikailmoituksia 40-50km. Huomasin sitten perillä reilun palavan öljyn katkun, varsinaisena mekaanikkona olin tietysti jättänyt öljykorkin laittamatta paikalleen. Öljyä konehuoneessa ja pikku tuletkin pakosarjassa, mutta sammio pari kertaa puhaltamatta.

    Onko tuo yljynpainevalon palaminen tai vilkkuminen miten vakavaa, enempikin vika anturissa/kosketushäiriö? Jos öljypumppu hajoaa ja paineet putoaa, valo palaisi koko ajan ja vika ei korjautuisi hetken seisottamisella?

    Mites herkästi tuo pakosarja leimahtaa uudelleen, pitäisi huomenna illasta ajella kuopioon, voihan tuota tietysti yrittää pyyhkiä jne mutta aivan kaikkea tuskin saa pois. Öljykorkin laitoin paikalleen heti kun mokani huomasin, se sentään ei ollut hukkunut jos jotain positiivista tässäkin päivässä.
    -89 "m5" rataprojekti
    -02 transporter syncro
    -01 e53 3.0i
    -93 318is rataprojekti nro II
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Ei ole heittää ohjearvoja että paljonko paineen pitäisi olla millä kierroksilla ja missä lämpötilassa.
    ..Mutta vastaus kysymykseen : öljynpainevalon palaminen ON vakavaa. Moottorista tulee hyvin nopeasti entinen jos nulju ei kierrä/ole tarpeeksi painetta. Eli öljyn paine pitäisi nyt ihan ekana mitata.

    Tuskinpa se konehuone palamaan syttyy öljystä , olet vaikka antamatta hirveästi kenkää sille että sarjat ei oo punahehkussa. Putsaat niin hyvin pois rasvat mitä saat, tod.näk. se käryää ja sauhuaa pois pikkuhiljaa. EDIT: eikun se oli näemmä jo ollut tulilla
    Last edited by petrolhead; 11-02-2012, 09:13.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • estervainaa
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 665
      • Kuopio

      #3
      Juu, ei tosiaan ole tarkoitus konetta hajottaa. Mietin vaan, että jos öljynpainevalo ei enää syty, niin uskaltaako ajella kuopioon? Tietysti jos valo syttyy, niin auto parkkiin hetkeksi ja jos ei auta niin sitten hinattava. Turhan iso riski remontoida konetta uudelleen, tulee halvemmaksi vaikka hinurilla mennä :think
      -89 "m5" rataprojekti
      -02 transporter syncro
      -01 e53 3.0i
      -93 318is rataprojekti nro II

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Yleensä kyllä öljynpaine ei korjaannu seisottamalla.

        Itse vaihtaisin äkkiä toisen anturin ja jos palaminen jatkuu mittaisin paineet.

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          #5
          brake kliiniä tms haihtuvaa rasvanpoistajaa kylmälle pakosarjalle ja pyyhkäsy ni öljyt lähtee.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            #6
            Jos valo ei poistu taulusta paineanturin vaihtamisella, niin kannattanee tilata uusi öljysuodatinjalan tiiviste, ja kurkata missä kunnossa vanha on.

            Jos se korppuuntuu ihan täysin niin voi laskea sisäsesti painetta suoraan öljypohjaan.

            Suhteellisen helppo lähteä liikenteeseen tolla noin aluksi.

            Comment

            • estervainaa
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 665
              • Kuopio

              #7
              Kiitos kaikille vastauksista! Pitää alkaa vikaa tutkimaan, kunhan saan auton tavalla tai toisella kuopioon. Yritän varmaan ajella jos ei valo lainkaan pala tai sitten hinattava. Onneksi on pakkanen vähän laskenut niin ei ihan heti kylmety jos jättää tuonne tien päälle
              -89 "m5" rataprojekti
              -02 transporter syncro
              -01 e53 3.0i
              -93 318is rataprojekti nro II

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎