Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M50 ääntää startatessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1527
    • TaNpere

    E34 M50 ääntää startatessa

    Auto E34 M50 moottorilla ja automaatilla varustettu. Startti rohisee aika kipeen kuuloisesti startatessa ja nyt kovilla pakkasilla löi tyhjää pari kertaa kun kankea öljyt kai vähän tuo lisävastusta. Startin olen jo kertaalleen vaihtanut eikä ongelma muuttunut miksikään. Myös vetolevy oli silmämääräisesti tutkittuna hyvässä kunnossa. Ja vaihdelaatikko istui moottoriinkin lähes täydellisesti poislukien 1mm rako joka jää ihan alaosaan.

    Vaikuttaa siis siltä ettei tuo startti yltäisi tarpeeksi pitkälle, "uusi" startti tuli E36 toukasta ja osanumeron mukaan oikea osa kyseessä mutta tuon ääntämisongelma ei poistunut. Onko noihin saanut useammanlaista starttia, voiko vetolevyn asentaa väärinpäin jos tuon on sattunut joku joskus käyttään auki??
    Last edited by Jaska.T; 23-02-2012, 18:20.

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Laatikon ja koneen saumat ainakin pitäis olla täysin vastakkain.

    Comment

    • Jaska.T
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1527
      • TaNpere

      #3
      En usko että tuo ääni johtuu tuosta 1mm raosta jota ei tosin kiristämällä poiskaan saanut. Pitää joku päivä äänittää tuo ääni jos se kertoisi jollekkin enemmän. Hävettää ihmisten ilmoilla startata toukkaa kun ääni on karu Tai sitten odotella kesään asti ja sitten purkaa koko paska ja tutkia missä vika.

      G30 530e Msport
      -------------------------------------------------
      F30 330e Msport
      E60 525d Msport LCI
      E39 530d Touring
      Ex E46 320i coupé
      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
      Ex ALPINA B6
      Ex E34 525i Touring
      Ex E36 328i Coupe
      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
      Never Drive Faster Than
      Your GuardianAngel Can Fly

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #4
        Ettei turbiini olisi kuitenkin jäänyt aavistuksen väärään asentoon,koska kuitenkin kun kaikki on siten kun pitääkin niin laatikon ja moottorinväliin ei jää milliäkään rakoa,eikä sitä saa kiristettyä kiinni.

        Laatikon ja lohkon keskitysholkit kunnolla?

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1527
          • TaNpere

          #5
          Siis syytä en tiedä tai oikeastaan en tiedä laisinkaan onko tuosta käytetty jostain syystä aski irti joskus, tuo pieni rako siellä kuitenkin on. Täytynee ajella kesään asti ja lomalla purkaa kun tuo nyt kuitenkin käyntiin lähtee joka kerta

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • Juzbe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1066
            • Pori

            #6
            Originally posted by Jaska.T View Post
            Siis syytä en tiedä tai oikeastaan en tiedä laisinkaan onko tuosta käytetty jostain syystä aski irti joskus, tuo pieni rako siellä kuitenkin on. Täytynee ajella kesään asti ja lomalla purkaa kun tuo nyt kuitenkin käyntiin lähtee joka kerta
            aivan,tosta sun ekasta viestistä saa vaan sellaisen käsityksen että laatikko olisi ollu irti.

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4319
              • Turku

              #7
              Originally posted by Jaska.T View Post
              Siis syytä en tiedä tai oikeastaan en tiedä laisinkaan onko tuosta käytetty jostain syystä aski irti joskus, tuo pieni rako siellä kuitenkin on. Täytynee ajella kesään asti ja lomalla purkaa kun tuo nyt kuitenkin käyntiin lähtee joka kerta
              Rakotulkilla saisi tsekattua, onko myös sivuilla rakoa, eli pieneneekö se tasaisesti ylöspäin, vai onko vain alaosassa joku rako syystä taikka toisesta.

              Ehkäpä siinä on tosiaan ne keskitysholkit kärsineet jossain vaiheessa asennusta ja jääneet jotenkin laatikon ja moottorin väliin.

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1527
                • TaNpere

                #8
                Tämä rouskutus johtui siitä että startti ei syystä tai toisesta asettunut suoraan omaan koloonsa, startti vaihtui vanhaa ja äänet hiljeni.... lähes täysin

                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎