Tästä aiheestakin on varmasti satatuhatta threadiä täällä mutta nyt on ideat totaalisesti loppu tuon projekti e34 kanssa! Elikkä ongelmat tuli pari viikkoa sitten kun löin auton käyntiin kylmiltään pihalta aikeissa ajaa se talliin. Edit vuosimalli 1990, moottorina m50b20.
Eli auto käynnistyi hyvin, kävi varmaan n. 30sec kunnes sammui. Tutkin samantien missä voisi olla vikaa. Tulpat kastelee mutta kipinäkin tulee. Testattu joka puolasta ja omasta johdosta. Ennen tätä sammumista autoon vaihdettiin tyhjäkäyntimoottorin o-rengas (moottori toimii), bensaletkut moottoriin uusittiin ja katsottiin muutenkin kaikkien letkujen ja o-renkaitten kunto. Samalla uusin kaikki klemmarit ja putsattiin suuttimet ym. Tämän jälkeen siis auto sammui käynnistä, remontti tehtiin lauantaina ja tämä sammuminen tapahtui tiistaina.
Noo, vikaa ruettiin sitten oikeasti etsimään kaverin kanssa jolla on kokemusta autoista aika rutkasti. Uusin molemmat asentotunnistimet moottoriin, lämpötila-anturit lohkoon, kaikki tulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin ja muutakin saattaa olla uusittu jota en muista. Ohmimäärät ollaan mitattu puolista, tulpanhatuista, kaasuläpän asentotunnistimesta ja ylipäätään kaikista muistakin mistä vaan voi ohmit mitata. Kaikki antoi oikeat arvot. Bensantuotto mittattiin, antaa 30sec sen 8,5dl, bensapainetta ei olla mitattu. Moottorin maadoitukset myös putsattu.
Alkaa siis olemaan todella ideat lopussa auton kanssa. Kipinät siis tulee, bensa myös. Auto vaan yskii muttei lähde käyntiin, talliin tulee tajuton pakokaasun käry hetken aikaa starttaillessa. Tuli tässä nyt mieleen että voiko tuossa 1990 m50b20 olla jonkunmoinen ajonesto mikä heittäs sytytyksen pieleen, tuntus nimittäin siltä että sytytys on pielessä. Motronic on tossa nyt purettu pelleistään, ei sielläkään näyttänyt tieteenkää mitään juotoksissakaan.
Elikkä apuja tässä nyt kaivattais missä vika voisi olla? Ajonesto tuli tässä nyt mieleen, mutta miksi olisi sammunut sitten käynnistä? Motronic menee nyt seuraavaksi vaihtoon jos ei vikaa löydy muualta. Semmonen homma vielä tuli mieleen että startessa moottori lyö tavallaan ''vastaan'', että startti puuttuu hetkellisesti ja taas palautuu normaaliksi pyörimikseksi.
Kertokaahan nyt ideoita mikä tuossa hankaa vastaan, hommaanko nyt suosiolla toisen motronicin, vai olisko vielä jossain tsekattava paikka, vai soitanko romu-ukoille
Eli auto käynnistyi hyvin, kävi varmaan n. 30sec kunnes sammui. Tutkin samantien missä voisi olla vikaa. Tulpat kastelee mutta kipinäkin tulee. Testattu joka puolasta ja omasta johdosta. Ennen tätä sammumista autoon vaihdettiin tyhjäkäyntimoottorin o-rengas (moottori toimii), bensaletkut moottoriin uusittiin ja katsottiin muutenkin kaikkien letkujen ja o-renkaitten kunto. Samalla uusin kaikki klemmarit ja putsattiin suuttimet ym. Tämän jälkeen siis auto sammui käynnistä, remontti tehtiin lauantaina ja tämä sammuminen tapahtui tiistaina.
Noo, vikaa ruettiin sitten oikeasti etsimään kaverin kanssa jolla on kokemusta autoista aika rutkasti. Uusin molemmat asentotunnistimet moottoriin, lämpötila-anturit lohkoon, kaikki tulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin ja muutakin saattaa olla uusittu jota en muista. Ohmimäärät ollaan mitattu puolista, tulpanhatuista, kaasuläpän asentotunnistimesta ja ylipäätään kaikista muistakin mistä vaan voi ohmit mitata. Kaikki antoi oikeat arvot. Bensantuotto mittattiin, antaa 30sec sen 8,5dl, bensapainetta ei olla mitattu. Moottorin maadoitukset myös putsattu.
Alkaa siis olemaan todella ideat lopussa auton kanssa. Kipinät siis tulee, bensa myös. Auto vaan yskii muttei lähde käyntiin, talliin tulee tajuton pakokaasun käry hetken aikaa starttaillessa. Tuli tässä nyt mieleen että voiko tuossa 1990 m50b20 olla jonkunmoinen ajonesto mikä heittäs sytytyksen pieleen, tuntus nimittäin siltä että sytytys on pielessä. Motronic on tossa nyt purettu pelleistään, ei sielläkään näyttänyt tieteenkää mitään juotoksissakaan.
Elikkä apuja tässä nyt kaivattais missä vika voisi olla? Ajonesto tuli tässä nyt mieleen, mutta miksi olisi sammunut sitten käynnistä? Motronic menee nyt seuraavaksi vaihtoon jos ei vikaa löydy muualta. Semmonen homma vielä tuli mieleen että startessa moottori lyö tavallaan ''vastaan'', että startti puuttuu hetkellisesti ja taas palautuu normaaliksi pyörimikseksi.
Kertokaahan nyt ideoita mikä tuossa hankaa vastaan, hommaanko nyt suosiolla toisen motronicin, vai olisko vielä jossain tsekattava paikka, vai soitanko romu-ukoille
Comment