BMW 525i -95 E34 jätti tielle kesken täysin normaalin ajon. Tehot katosivat, pakoputkesta kuului pauketta ja auto sammui. Bemari kyllä käynnistyy ja toimii kylmänä normaalisti, mutta heti hieman lämmettyään alkaa varsinaiset ongelmat.
Moottori prätisee ja paukuttaa ja kierrokset jäävät junnaamaan esim. 2000:een, pahimmillaan auto uhkaa sammua. Aina välillä se löytää jostain tehoja ja toisinaan toimii hetken normaalisti. Paikallaan kaasuteltaessa ongelmia harvemmin ilmenee.
Tästä on toki tälläkin foorumilla monta ketjua, mutta niin monta osaa on jo vaihdettu että alkaa olla tarve hieman taloudellisemmalla lähestymiskulmalle.
OSIA VAIHDETTU:
-tulpat
-tulpan hatut
-venttiilikopan tiiviste (ja 15 kumiprikkaa) (oli päästänyt öljyä tulpanreikiin)
-kampiakselin asentoanturi
-ohjausyksikölle menevä lämpöanturi
-bensansuodatin
-lambda
-venttilikopan huohottimen o-rengas vaihdettu
-pari ilmaletkua ja varsinkin isoin imuletku, se 90 asteen kulman haitari. Siinä oli todella pahoja viiltoja ja repeymiä. On varmaan aika kauan ollut huomaamatta.
+jokaiseen puolaan koitettu ehjää puolaa (ei vaikutusta). Lisäksi puolat antoivat oikean vastusarvon. Ihan ei raaskisi kuutta puolaa vaihtaa ellei varma.
Mitä vielä voisi tarkastaa? Ilmamassamittari? Bensanpaineet? Voisiko bensatankissa olla jotain ylimääräistä kuten vettä? Entä ohjausboksi?
Tulpat ovat aina mustia katsottaessa, saako liikaa bensaa?
Alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään. Jos jotain mahdollista ongelmanaiheuttajaa voi mitata, helpottaisi kovasti jos joku kertoisi miten sitä mitataan, itse en välttämättä tiedä.
Kiitos!
Moottori prätisee ja paukuttaa ja kierrokset jäävät junnaamaan esim. 2000:een, pahimmillaan auto uhkaa sammua. Aina välillä se löytää jostain tehoja ja toisinaan toimii hetken normaalisti. Paikallaan kaasuteltaessa ongelmia harvemmin ilmenee.
Tästä on toki tälläkin foorumilla monta ketjua, mutta niin monta osaa on jo vaihdettu että alkaa olla tarve hieman taloudellisemmalla lähestymiskulmalle.
OSIA VAIHDETTU:
-tulpat
-tulpan hatut
-venttiilikopan tiiviste (ja 15 kumiprikkaa) (oli päästänyt öljyä tulpanreikiin)
-kampiakselin asentoanturi
-ohjausyksikölle menevä lämpöanturi
-bensansuodatin
-lambda
-venttilikopan huohottimen o-rengas vaihdettu
-pari ilmaletkua ja varsinkin isoin imuletku, se 90 asteen kulman haitari. Siinä oli todella pahoja viiltoja ja repeymiä. On varmaan aika kauan ollut huomaamatta.
+jokaiseen puolaan koitettu ehjää puolaa (ei vaikutusta). Lisäksi puolat antoivat oikean vastusarvon. Ihan ei raaskisi kuutta puolaa vaihtaa ellei varma.
Mitä vielä voisi tarkastaa? Ilmamassamittari? Bensanpaineet? Voisiko bensatankissa olla jotain ylimääräistä kuten vettä? Entä ohjausboksi?
Tulpat ovat aina mustia katsottaessa, saako liikaa bensaa?
Alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään. Jos jotain mahdollista ongelmanaiheuttajaa voi mitata, helpottaisi kovasti jos joku kertoisi miten sitä mitataan, itse en välttämättä tiedä.
Kiitos!
Comment