memebuy23buy

M50B25 - sitkeä ja vakava käyntihäriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ak-85
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 6
    • haukipudas

    #16
    Originally posted by zeneg View Post
    Massamittari tai lambda pimeä. Voit ajaa ilman massamittarin liitintä. Ehkä myös polttoainepumppu/rele vikainen.

    OK, mulla on tuolla jemmassa 520i:n massamittari varastossa, enkä muista yhtään että onko se saman näköinen kuin tuo autossani oleva, saattasiko passata tuohon?? (osan etsiminen on helpommin sanottu kuin tehty)

    Niin, ennen tätä vikaa akku pääsi käymään täysin tyhjänä luultavasti tuntikausia, olisikohan tämä sekoittanut jotain tietokoneen tapaisia laitteita?? Anturithan eivät tuollaisesta taida välittää..

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Ak-85 View Post
      OK, mulla on tuolla jemmassa 520i:n massamittari varastossa, enkä muista yhtään että onko se saman näköinen kuin tuo autossani oleva, saattasiko passata tuohon?? (osan etsiminen on helpommin sanottu kuin tehty)

      Niin, ennen tätä vikaa akku pääsi käymään täysin tyhjänä luultavasti tuntikausia, olisikohan tämä sekoittanut jotain tietokoneen tapaisia laitteita?? Anturithan eivät tuollaisesta taida välittää..
      Jos osanumero täsmää, niin sitten voit sen laittaa paikoilleen. Onhan noita maffeja myynnissä tälläkin foorumilla.

      Ei tommonen ota nokkiinsa vaikka virrat käykin vähänä.

      Comment

      • kp21121
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 240
        • Tampere

        #18
        Juu eiköhän tuohon minun bemariini tule tuo IMM vaihdettua. 10 km ajelivat ongelmitta ilman pistoketta, ja heti kun pistoke oli paikallaan, ongelmat palasivat. Eikä ilman pistokkeen irrottamista ollut puhettakaan, että olisi voinut ajaa yli 1-2 kilometriä.

        Raportoin viikonloppuna miten kävi.

        Comment

        • kp21121
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 240
          • Tampere

          #19
          Voihan perhana.

          IMM vaihtaminen auttoi siten, että jonkin verran paremmalla prosentilla auto tuntuisi toimivan, mutta vika ei todellakaan poistunut.

          Ja nyt ensimmäisen kerran testien aikana ongelmat ilmenivät myös pistoke irti. EDIT: ellei vehje ollut vielä sekaisin pistokkeen kiinniolosta.

          Onko se nyt sittenkin se bensapumppu, joka lämmetessä alkaa präkimään.

          Tai boksi.
          Last edited by kp21121; 03-03-2012, 11:16.

          Comment

          • Zimbabwe
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 22
            • Mikkeli

            #20
            Sori että lainaan tätä sun threadiä, mut ite kans paininu ton romu m50b20 kanssa.

            Elikkä auto sammui käynnistä, kävi noin 30s. tyhjäkäyntiä ihan hyvin. Vikaa aloin samantien etsimään, eikä vieläkään käy. Nyt noin kk ollu käymättömänä.

            Osia uusittu:

            IMM
            Bensasuodatin
            Nokan- ja kampiakselintunnistimet
            Letkut, klemmarit ja o-renkaat imupuolelle, ei missään enää mitään vuotoja
            Lämpötila-anturit
            Tulpat
            Ilmanputsari
            Puolat mitattu, arvot oikeat, kipinä tulee joka kynttilästä

            Bensapaineita ei mitattu, mutta työntää sen 8,5dl 30s. aikana. Kipinä siis tulee, niin myös bensa. Tulpat mustana, startatessa paukuttaa putkeen ja työntää mustaa putkesta. Eka ajattelin että katti ois tukossa, mutta sitten kokeilin putkesta tuleeko ilmaa kun kaveri starttaa, tuleehan sieltä. Mikä mahtaa mättää?

            Eilen kävin kyselemässä purkaamolta motronicciä, sano soittavansa jos löytyy. Jos ei senkään jälkee lähde tulille, saa joku tulla hakemaan täältä hyvän varaosa-auton!

            Comment

            • kp21121
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 240
              • Tampere

              #21
              Elikkäs. Pahoittelut, sama viesti toisessakin ketjussa nyt.

              Auto vietiin lopulta hyväksihavaittuun firmaan Seinäjoelle, Auto-Sähkö M & J Matalamäkeen. Vielä lavetille pistossa töpseli oli pakko ottaa pois, että auton sai kyytiin.

              No, Seinäjoella Bemari lyötiin kiinni testeriin ja virheiksi ilmoitettiin IMM:n heikko pulssi ja lambdan maavuoto tms. Virhekoodit poistettiin. Vikaa ei meinannut ilmetä, lähdettiin ajelulle ja sieltä se tuli 16 km ajon jälkeen, 6 km myöhässä.

              Ei siinä, töpseli pois ja takaisin korjaamolle, jossa vikaa ei saanut enää ilmenemään töpseli kiinnikään. Samat vikakoodit poistettiin (johtuvat kuulemma töpselin irroittamisesta, ainakin ensimmäinen) ja vika pysyi sitkeästi piilossa. Seuraavaksi koitin saada vikaa esille 85 kilometrin ajan tuloksetta.

              Naurettavaa sikäli, ettei vikaa ole ennen tarvinnut odottaa kuin 10 km. Tai lämpenemiseen saakka. Aina tullut satavarmasti.

              No, ei siinä. Testeristä ei mitään vikaa löytynyt, lambda-arvotkin olivat hyvät. Sitten ajoin 200 kilometriä kotiin, ongelmitta.

              Todella hämärää. Ainoa muutos testeriin asettamisen lisäksi oli käytännössä se, että auto oli pitkästä aikaa yön ulkona kylmässä, mikä tuskin mihinkään vaikuttaa.

              Eiköhän se vika sieltä palaa, mutta koska...

              Kaiken lisäksi '95-vuosimallin varkaudenesto estää uuden boksin kokeilemisen.

              Comment

              • kp21121
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 240
                • Tampere

                #22
                Heh, vika palasi nyt 8000 kilometrin jälkeen. Tuona aikana ei ollut _mitään_ ongelmia.

                Vapaalla huudatettaessa ei ongelmaa, mutta heti ykkösellä ei jaksa ottaa kierroksia. Seuraavaksi vaihdan bensapumpun, koska kyllä sen joka tapauksessa saa vaihtaa 331 000 mittarilukemassa.

                Voiko tälläisessä tapauksessa polttoaineen paineensäädin aiheuttaa ongelmaa? Missä se oikein edes sijaitsee? Onko se se lautasen mallinen mötikkä suutinsarjan alla?

                Jännitys tiivistyy.

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2121
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  #23
                  Originally posted by kp21121 View Post
                  Heh, vika palasi nyt 8000 kilometrin jälkeen. Tuona aikana ei ollut _mitään_ ongelmia.

                  Vapaalla huudatettaessa ei ongelmaa, mutta heti ykkösellä ei jaksa ottaa kierroksia. Seuraavaksi vaihdan bensapumpun, koska kyllä sen joka tapauksessa saa vaihtaa 331 000 mittarilukemassa.

                  Voiko tälläisessä tapauksessa polttoaineen paineensäädin aiheuttaa ongelmaa? Missä se oikein edes sijaitsee? Onko se se lautasen mallinen mötikkä suutinsarjan alla?

                  Jännitys tiivistyy.
                  Voihan bensa suodatinkin olla tukossa.. Enemmän veikkaisin polttoaineen paineen säätimen aiheuttavan sen, että ei käynnisty heti kun ei saa tarpeeksi nopeasti kasattua painetta suuttimille..
                  Kurkkaa se bensa pumppu.. Samalla kannattaa tarkastaa sen rele..

                  Se on tuon näköinen kuin alla olevassa kuvassa.. Löytyy suutin tukin läheisyydestä..

                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • kp21121
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 240
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by SushiX View Post
                    Voihan bensa suodatinkin olla tukossa.. Enemmän veikkaisin polttoaineen paineen säätimen aiheuttavan sen, että ei käynnisty heti kun ei saa tarpeeksi nopeasti kasattua painetta suuttimille..
                    Kurkkaa se bensa pumppu.. Samalla kannattaa tarkastaa sen rele..

                    Se on tuon näköinen kuin alla olevassa kuvassa.. Löytyy suutin tukin läheisyydestä..
                    Kiitoksia, kyllä tuo paineensäädin sitten suht' helpossa paikassa on. Tiedä sitten mitä kustantaisi vaihtaa. Mutta en tuota ole vaihtamassa, ennen kuin pumppu on varmistettu.

                    Vaihdan bensabumpun, koska se on kumminkin jo syytä vaihtaa. Rele täytyy tarkastaa toki myös.

                    Comment

                    • SushiX
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 2121
                      • ǝɓuᴉʌʎH

                      #25
                      Originally posted by kp21121 View Post
                      Kiitoksia, kyllä tuo paineensäädin sitten suht' helpossa paikassa on. Tiedä sitten mitä kustantaisi vaihtaa. Mutta en tuota ole vaihtamassa, ennen kuin pumppu on varmistettu.

                      Vaihdan bensabumpun, koska se on kumminkin jo syytä vaihtaa. Rele täytyy tarkastaa toki myös.
                      Helppo vaihtaa, jtn 70e luokkaa pitäisi olla.. Siihen sitten parit tiivisteet niin varmaan koko paska jtn 80-90e..

                      Kurkkaa se pumppu ja vaihda tarvittaessa, luulisi lähtevän sillä rokkaamaan..
                      E90 07 335D
                      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                      Comment

                      • kp21121
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 240
                        • Tampere

                        #26
                        Juu, pumpun vaihdan, kunhan vain tarvike-BOSCH tulee takaiskuventtiileineen.

                        Mittasin bensanpaineet, ja ne huitelivat 1 ja 1,5 barin tienoilla

                        Eiköhän sitä tiedä jo enemmän sitten loppuviikosta.

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2121
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          #27
                          Originally posted by kp21121 View Post
                          Juu, pumpun vaihdan, kunhan vain tarvike-BOSCH tulee takaiskuventtiileineen.

                          Mittasin bensanpaineet, ja ne huitelivat 1 ja 1,5 barin tienoilla

                          Eiköhän sitä tiedä jo enemmän sitten loppuviikosta.
                          Bensan paineet pitäisi muistaakseni olla luokkaa 3-3,5bar:ia..?:think
                          Viisaammat voipi korjata..
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • kp21121
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 240
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by SushiX View Post
                            Bensan paineet pitäisi muistaakseni olla luokkaa 3-3,5bar:ia..?:think
                            Viisaammat voipi korjata..
                            Pitänee paikkansa. Mietin lähinnä sitä, voiko alhaiset bensanpaineet johtua muustakaan kuin joko pumpusta tai säätimestä? Ehkä vuotavista putkista, mutta se on epätodennäköistä kun kulutus ollut kuitenkin tässä välillä 8000km 8,7l, eikä ongelmia ole muutenkaan ollut.

                            Tietokone ei kai tuota mitenkään voi aiheuttaa, edes suutinten säädöillä? (Sepposen selällään jos olisivat?)

                            Perjantaina saanen uuden pumpun.

                            Comment

                            • SushiX
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 2121
                              • ǝɓuᴉʌʎH

                              #29
                              Originally posted by kp21121 View Post
                              Pitänee paikkansa. Mietin lähinnä sitä, voiko alhaiset bensanpaineet johtua muustakaan kuin joko pumpusta tai säätimestä? Ehkä vuotavista putkista, mutta se on epätodennäköistä kun kulutus ollut kuitenkin tässä välillä 8000km 8,7l, eikä ongelmia ole muutenkaan ollut.

                              Tietokone ei kai tuota mitenkään voi aiheuttaa, edes suutinten säädöillä? (Sepposen selällään jos olisivat?)

                              Perjantaina saanen uuden pumpun.
                              Voi varmasti johtua molemmista..? Jos pumppu ei jaksa pumpata kunnolla eikä bensan paineensäädin jaksa säätää tarpeeksi bensaa suuttimille..

                              Jos suuttimet olisivat sepposen selällään (ihan auki) luulisi koneen käyvän rikkaalla ja vaikuttavan myös kulutukseen..

                              Pumpun vaihtaa ensin, jos ei auta niin sitten paineen säädin.. Tosin säädin voi toimia oikein, esim näyttää väärää painetta johtuen pumpusta..?

                              Joten pumppu ensin vaihtoon ja sitten vaikka testaa paineet uusiksi jos edelleen alhaiset niin sitten paineen säädin vaihtoon
                              E90 07 335D
                              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                              Comment

                              • kp21121
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 240
                                • Tampere

                                #30
                                KYLLÄ! Tämä vika korjaantui bensapumpun vaihdolla!

                                Samalla tehoa tuli huimasti lisää ja kulutuskin väheni (siihenkin nähden kun vika ei ollut päällä).

                                Kyllä täytyy sanoa että olette te asiantuntevaa porukkaa! Olisi säästynyt paljolta kun olisi noudattanut heti ensimmäistä vastausta. Kaikki autoista tietävät netin ulkopuolella vain vakuuttivat aina korjaamoita myöten kivenkovaa, että pumppu on joko rikki tai kunnossa. Pumppu voi kuitenkin toimia vaillinaisesti tai toisinaan, opin nyt.

                                Suurkiitokset kaikille auttajille, toivottavasti tästä ketjusta on hyötyä myös muille epätoivoisille, jotka ovat jo kaikki muut osat käyneet läpi.

                                Mutta tulipa monia tarpeellisia osia muutenkin vaihdettua tämän myötä ja opittua muutenkin autoista. Turhin osa mitä tuli vaihdettua, lieni kammenkulma-anturi. Muut olivat ihan aiheellisia. Korjaamokäynti oli täysin turha. Nyt vielä laturin huolto ja BMW on saa nauttia uudesta keväästään 310 tuhannessa kilometrissä
                                Last edited by kp21121; 11-08-2012, 11:06.

                                Comment

                                Working...
                                X