memebuy23buy

Lohkolämmittimen asennus e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seabas
    Newbiemmer
    • Jul 2003
    • 2
    • Espoo

    #16
    Motonetista osat (vastus, haaroitussarja, johto) ~ 160 EUR
    Asennus Tapiolan Esso 68EUR

    Eli hintaa join 230EUR. Niittykummun Autopaasista pyysin tarjouspyyntöä
    ja osineen olisi maksanut 260EUR (tinkasin).
    "Synnyin kahva edellä"

    E34 525i -89

    Comment

    • Json
      Newbiemmer
      • Jun 2003
      • 24

      #17
      Originally posted by Hevimies
      Tossahan on selkeäsut toisella pelkkä vastus ja toisella vastus+johtosarja (ei sisähaaroitinta) joka selittää tuon hintaeron. Hullu kauppias on joka myy vastuksen ja johtosarjan kuudellakympillä.
      Mulla oli siis itse vastus ja johtosarja yhteensä satasen. Ei sisähaaroitinta ollenkaan.
      E34 525i '91

      Comment

      • Rocker
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1023
        • Suburb of SUUR-Oulu

        #18
        Se lämmitysvastus laitetaan joko ekaan tai viimeseen proppuun bemussa, tämä on fakta :!: . Sitten sisätilapistokkeen saa ihan varmasti vetää samasta läpiviennistä kuin muutkin johdot, koska lohkis on maadoitettu auton runkoon. Mulla oli pirun ahdas laittaa se lämmitysvastus etummaiseen reikään ilmastoinnin takia, mutta sinne meni että pöllähti, takimmaiseen ei tässä tapauksessa voinut laittaa, koska turbo kuumentaisi lämppärin johtoa liikaa. Että tämmöstä :wink:
        T:Tero
        2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
        Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
        EX: 524Tda, 324TdicT
        Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
        ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

        Comment

        • Muumi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1703
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by Rocker
          Se lämmitysvastus laitetaan joko ekaan tai viimeseen proppuun bemussa, tämä on fakta :!:
          Mikä fakta tämä on?
          Mulla ainakin on kolmos propun paikalla.Että se siitä faktasta.
          E24 635csi

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4339
            • Turku

            #20
            Mun auton sisätilanpistokkeen kaapeli on viety sisään e-boxin takaa, tuulilasin edessä näkyvän ilmanottoaukon sisällä näkyvästä pellistä. Eli kaapeli menee pystysuunnassa siitä noin 50mm kokoisen kumin läpi, mitään muita piuhoja siitä ei mene.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by Muumi
              Originally posted by Rocker
              Se lämmitysvastus laitetaan joko ekaan tai viimeseen proppuun bemussa, tämä on fakta :!:
              Mikä fakta tämä on?
              Mulla ainakin on kolmos propun paikalla.Että se siitä faktasta.
              Kakkospropun paikalla mulla... Defan asennusohjeessakin sanotaan roppuhin 2-3 M30 moottorille.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

                #22
                Sanokaa nyt hyvät ihmiset mistä moottorista on kysymys ennenkuin alatte kovin riitelemään. Toiset puhuu M30 ja toiset M50 padasta niin ei ihmekään että on puurot ja vellit sekaisin.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #23
                  Originally posted by Hevimies
                  Sanokaa nyt hyvät ihmiset mistä moottorista on kysymys ennenkuin alatte kovin riitelemään. Toiset puhuu M30 ja toiset M50 padasta niin ei ihmekään että on puurot ja vellit sekaisin.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • konsumies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1046
                    • Turkkussesss

                    #24
                    Mites toi lohko+sisätilapistokkeen asennus sopii 540 touringiin?
                    Ja onko hajua saako Suomen pyllylävestä (Turku) asennuksen edullisesti?
                    Seat Leon Cupra ST
                    F20 116d
                    e87 116i

                    Comment

                    • Hevimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1456
                      • Savonlinna

                      #25
                      Originally posted by konsumies
                      Mites toi lohko+sisätilapistokkeen asennus sopii 540 touringiin?
                      Ja onko hajua saako Suomen pyllylävestä (Turku) asennuksen edullisesti?
                      Varmaan sopii mainiosti mutta vastuksia tarvitaan v-koneeseen ilmeisesti kaksi? Asennuksessa menee 1-2 tuntia ja varmasti lähes mikä tahansa oikea autokorjaamo osaa asentaa.

                      Comment

                      • HJP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1282
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Hevimies
                        Sanokaa nyt hyvät ihmiset mistä moottorista on kysymys ennenkuin alatte kovin riitelemään. Toiset puhuu M30 ja toiset M50 padasta niin ei ihmekään että on puurot ja vellit sekaisin.
                        Ei, vaan toinen minun silmien mukaan puhui BMW:stä yleistäen.

                        Comment

                        • Bavaria!
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 99
                          • Helsinki

                          #27
                          No niin. Eli kyllä se sitten helposti sujui siellä Essolla. Ei tarvinnut purkaa ilmastointia. Uskomatonta että joku voi olla niin pihalla asioista. Uskomatonta oli myös huimat hintaerot. Esson hintoihin kuului myös sisälämppärin telineen asennus, joka ei olisi sisältynyt muihin, edes tuplasti kalliimpiin operaatioihin.

                          Niin että kiitos neuvoista ja toivon että muutkin hyötyvät tästä kokemuksesta!
                          :: Pling!
                          Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                          Comment

                          • ankkuli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 938
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by Leka View Post
                            Kakkospropun paikalla mulla... Defan asennusohjeessakin sanotaan roppuhin 2-3 M30 moottorille.
                            Lisätään tähän vanhaan topikkiin, että Defa 145-vastuksen mukana tulevassa ohjeessa väitetään tiukasti "7-series" asennuspaikan olevan A1, eli etummainen proppu. Tässäpä fakta: ko. paikkaan EI mahdu vastusta, sillä moottorin kannatin on tiellä. Oikea paikka on E32:ssakin toinen tai kolmas proppu edestä lukien. Ilmeisesti ohjeen tekijä ei ole huomioinut E23-> E32 mallivaihdosta.

                            Tämä tuli tietenkin todettua vasta sen jälkeen, kun ekan propun oli jo tärvellyt. Ja vielä joulupyhinä, jolloin uutta pakkasproppua ei saa mistään.
                            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                            Comment

                            • Behemoth
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 561

                              #29
                              Itse asennin tänään lohkareen m30b35:n kakkospaikkaan, jonne oli helpompi päästä moksimaan vasaralla alakautta. Siinä tietenkin glykolit silimille ja muut paskat suuhun, mutta kyllä kannatti. Eikä tosiaankaan ilmastointikompuroita tarttenu purkaa. Muutama alustan suojamuovi pois, jotta pääsi antaan kunnolla lekaa lohkolle.
                              E66 730Ld LCI

                              ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by ankkuli View Post
                                Lisätään tähän vanhaan topikkiin, että Defa 145-vastuksen mukana tulevassa ohjeessa väitetään tiukasti "7-series" asennuspaikan olevan A1, eli etummainen proppu. Tässäpä fakta: ko. paikkaan EI mahdu vastusta, sillä moottorin kannatin on tiellä. Oikea paikka on E32:ssakin toinen tai kolmas proppu edestä lukien. Ilmeisesti ohjeen tekijä ei ole huomioinut E23-> E32 mallivaihdosta.

                                Tämä tuli tietenkin todettua vasta sen jälkeen, kun ekan propun oli jo tärvellyt. Ja vielä joulupyhinä, jolloin uutta pakkasproppua ei saa mistään.
                                Vaikka E34 535:een olis Defan ohjeessa ollut paikkana A1 proppu niin en olis silti sitä siihen yrittänyt laittaa, koska putkisto on muistaakseni aika hyvin tiellä ja muutenkaan ykköspaikkaan ei pääse vastusta kunnolla lyömään paikolleen.

                                Originally posted by Behemoth
                                Itse asennin tänään lohkareen m30b35:n kakkospaikkaan...
                                No sulla ei sitten ainakaan ole E32/E34...
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X