IMM vaihdettu, auto toimii silti vain ilman töpseliä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kp21121
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 240
    • Tampere

    IMM vaihdettu, auto toimii silti vain ilman töpseliä

    Osaisiko joku teistä ehdottaa, mistä moinen voisi johtua?

    -Vika ilmenee lämmetessä
    -Auto toimii lähes normaalisti IMM-töpseli irti
    -Uusi BOSCH-IMM asennettiin
    -Auto toimii lämpimänä silti vain töpseli irti

    M50B25. Tämä ketju viittaa tähän ongelmaan:

    Eli melko monta muutakin osaa vaihdettu.

    Luulisi tuon IMM:n sulkevan pois aika monta ongelman aiheuttajaa.
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Eikö yksi topic aiheesta olisi riittänyt?

    Nollasitko adaptiot maffin vaihdon jälkeen?

    Comment

    • kp21121
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 240
      • Tampere

      #3
      Originally posted by zeneg View Post
      Eikö yksi topic aiheesta olisi riittänyt?

      Nollasitko adaptiot maffin vaihdon jälkeen?
      Ajattelin, että vastaavaongelmaiset löytäisivät tämän paremmin.

      Mitä tarkoittaa adaptioiden nollaaminen? Akun kengät vain pois, vai?

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Akun kengät irti pariksi minuutiksi, varmuuden vuoksi voi vielä napojen irti ollessa käydä "starttaamassa" autoa, jotta mahdolliset konkat tyhjenee.

        Comment

        • kp21121
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 240
          • Tampere

          #5
          Kiitos vinkistä, mutta 10 virheettömän ajokilometrin jälkeen auto (lämpesi ja) hyytyi ja oli pakko laittaa töpseli takaisin.

          Kyllä harmittaa. Tekisi mieli ruveta ajeleen ilman töpseliä...

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Siis ymmärsinkö nyt oikein? Nollasit ne adaptiot ja lähdit ajamaan maffin liitin irti?

            Comment

            • kp21121
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 240
              • Tampere

              #7
              Originally posted by zeneg View Post
              Siis ymmärsinkö nyt oikein? Nollasit ne adaptiot ja lähdit ajamaan maffin liitin irti?
              Sori, kirjoitin harmituksissani väärin.

              Tarkoitin toki että nollasin ja lähdin ajamaan liitin kiinni. Ja 10 km jälkeen oireet palasivat.

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #8
                Polttoainepumpun rele? Eihän ole mitään lastua mikä sekoilisi?

                Comment

                • kp21121
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 240
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by zeneg View Post
                  Polttoainepumpun rele? Eihän ole mitään lastua mikä sekoilisi?
                  Tuota relettä en ole kyllä vielä testannut. Voiko sitä testata jotenkin vai auttaako vain vaihtaminen?
                  EDIT: näköjään täältä löytyy jotain:



                  Muutenkin lisäratkaisujen etsimisessä hämää tuo töpselin vaikutus toimivuuteen. Eli mieityttää, miten IMM-töpselin irti ollessa bensapumpun rele toimisi ja kiinni ollessa ei?


                  Käsittääkseni autoa ei ole räpelletty mitenkään. Lastuilla tai muilla.
                  Last edited by kp21121; 04-03-2012, 21:21.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Mittaa ecun liittimeltä ettei imm-johdoista joku ole poikki/oikosulussa ja jos ok niin vaihda toinen ecu.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • kp21121
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 240
                      • Tampere

                      #11
                      Elikkäs.

                      Auto vietiin lopulta hyväksihavaittuun firmaan Seinäjoelle, Auto-Sähkö M & J Matalamäkeen. Vielä lavetille pistossa töpseli oli pakko ottaa pois, että auton sai kyytiin.

                      No, Seinäjoella Bemari lyötiin kiinni testeriin ja virheiksi ilmoitettiin IMM:n heikko pulssi ja lambdan maavuoto tms. Virhekoodit poistettiin. Vikaa ei meinannut ilmetä, lähdettiin ajelulle ja sieltä se tuli 16 km ajon jälkeen, 6 km myöhässä.

                      Ei siinä, töpseli pois ja takaisin korjaamolle, jossa vikaa ei saanut enää ilmenemään töpseli kiinnikään. Samat vikakoodit poistettiin (johtuvat kuulemma töpselin irroittamisesta, ainakin ensimmäinen) ja vika pysyi sitkeästi piilossa. Seuraavaksi koitin saada vikaa esille 85 kilometrin ajan tuloksetta.

                      Naurettavaa sikäli, ettei vikaa ole ennen tarvinnut odottaa kuin 10 km. Tai lämpenemiseen saakka. Se on tullut satavarmasti aina.

                      No, ei siinä. Testeristä ei mitään vikaa löytynyt, lambda-arvotkin olivat hyvät. Sitten ajoin 200 kilometriä kotiin, ongelmitta.

                      Todella hämärää. Ainoa muutos testeriin asettamisen lisäksi oli käytännössä se, että auto oli pitkästä aikaa yön ulkona kylmässä, mikä tuskin mihinkään vaikuttaa.

                      Eiköhän se vika sieltä palaa, mutta koska...

                      Kaiken lisäksi '95-vuosimallin varkaudenesto estää uuden boksin kokeilemisen.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by kp21121 View Post
                        Kaiken lisäksi '95-vuosimallin varkaudenesto estää uuden boksin kokeilemisen.
                        Ei estä, periaatteessa ton ikäluokan boksin ei pitäisi tukea ISN-vertailua, mutta jos tukeekin niin testerillä ne synkataan eikä tarvitse mitään ihmelaitteita.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • kp21121
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 240
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Ei estä, periaatteessa ton ikäluokan boksin ei pitäisi tukea ISN-vertailua, mutta jos tukeekin niin testerillä ne synkataan eikä tarvitse mitään ihmelaitteita.
                          Aa, no hyvä tietää mikäli vika palaa.

                          Tässä on nyt ajeltu joku 350 km niin että bemari on ikänsä kunnossa (käyntiin ja kulutukseen vaikuttavia osia vaihdettu), mutta koko ajan kuuntelee moottoriääniä sormet ristissä.

                          Nyt auto on ollut pari päivää käyttämättä, saa nähdä huomenna kuin käy.

                          Ei tiedä olisikohan vika voinut olla bensassa tai bensaan kuulumattomassa aineessa, kuten vedessä....

                          Comment

                          • kp21121
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 240
                            • Tampere

                            #14
                            Eilen ajettu 70 km ja tänään toiset mokomat. Kaipa se toimii.

                            Epäilevät, että bensanpaineensäädin olisi ollut jumissa ja nyt auennut. Kenties bensanpuhdistusaineesta, kenties lavetin tärinästä..

                            Onko tässä tuollaista osaa, ja jos on, onko se helposti vaihdettavissa?

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Vai lämpesikö kelit eikä ecun kylmäjuotos enää vaivaa...

                              On säädin ja on helppo vaihtaa, kattele siitä suutintukin päästä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X