Elikkäs apua tartteis nyt tietäjiltä. Auto on vm 07/93 automaatti,johon laitoin 2.4td pakosarjan sekä garrett GT32 ahtimen kaveriksi.Noh,auto pelasi kuin unelma ja ahdot säädin "maltillisiksi" 1.5bar,vika ilmeni sitten eräänä iltana kun liikenneympyrästä poistuessa kiekasin kickdownin pohjaan niin kiekkamittari lakkasi pelaamasta,ja auto ei enää laskenut kierroksia(arvio n.3000rpm)ennenkuin sammutti avaimesta.
Tankissa löpöä semmonen 20-litraa,ja suutinvalo välkkyy startatessa,kirkkaassa pumppuun menevässä letkussa ilmakupla joka myös startatessa pysyi paikallaan...taas starttaus,ja kierrokset heti huutamaan sinne n.3000rpm(kiekkamittari pimeänä):sammutus-->akun kenkä irti-->tupakanmittanen tauk-->,kenkä paikalleen-->starttaus-->auto käymään-->ja kaikki pelaa...NOH!!
Sitten kun koskin kaasuun niin auto sekosi taas: kiekkamittari pimeäksi,kierrokset tappiin...vikakoodia(kaasupedaali 5-kertaa pohjaan) välkyttää 5= start of injection transmitter, sekä 21= throttle position potentiometer, eli mikäli kyseessä on DDe2:nen...
Alan olemaan melko neuvvoton...uus jakajapumppu,ja asentotunnistin kaasupolkimeen vailla asennusta löytyy...myös ennen tätä hajoamista enteili niin,että käyntiin lähtiessä laittoi laatikkoa vikatilaan eli pakilla toimi normaalisti,mutta ajovaihteella ei edes sutia vetänyt kirkkaalla jäällä.Tämäkin korjaantui aina sammuttamalla auton ja käyttämällä keskuslukkoa päällä.
Että ennenkuin puran autoa enemmän,haluaisin tietää onko muilla tehnyt samaa...Kiitos jo etukäteen.
Tankissa löpöä semmonen 20-litraa,ja suutinvalo välkkyy startatessa,kirkkaassa pumppuun menevässä letkussa ilmakupla joka myös startatessa pysyi paikallaan...taas starttaus,ja kierrokset heti huutamaan sinne n.3000rpm(kiekkamittari pimeänä):sammutus-->akun kenkä irti-->tupakanmittanen tauk-->,kenkä paikalleen-->starttaus-->auto käymään-->ja kaikki pelaa...NOH!!
Sitten kun koskin kaasuun niin auto sekosi taas: kiekkamittari pimeäksi,kierrokset tappiin...vikakoodia(kaasupedaali 5-kertaa pohjaan) välkyttää 5= start of injection transmitter, sekä 21= throttle position potentiometer, eli mikäli kyseessä on DDe2:nen...
Alan olemaan melko neuvvoton...uus jakajapumppu,ja asentotunnistin kaasupolkimeen vailla asennusta löytyy...myös ennen tätä hajoamista enteili niin,että käyntiin lähtiessä laittoi laatikkoa vikatilaan eli pakilla toimi normaalisti,mutta ajovaihteella ei edes sutia vetänyt kirkkaalla jäällä.Tämäkin korjaantui aina sammuttamalla auton ja käyttämällä keskuslukkoa päällä.
Että ennenkuin puran autoa enemmän,haluaisin tietää onko muilla tehnyt samaa...Kiitos jo etukäteen.
Comment