teholastu e34 bemariin

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kivari83
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 253
    • Kouvola / Lahti

    #16
    Meikällä oli ainakii siinä systeemissä sellanen lukko"pontti" sen piirin koko matkalta siinä etureunassa, mihin se liitin autosta sitte tulee... ja sehän lähti auki jotenkii ihan vahingossa ku kävin miettimää niitä asennuohjeita että etureunassa on yks niistä lukituksista... Meni kyl ittellääkii oma aikasa sen kans..



    kait siitä voi jotain selvää saada..
    -Antti-

    -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
    -Ex E30 318i-

    Comment

    • carnifex
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 57

      #17
      Originally posted by ellis
      Oon tuskaillut pari tuntia tuon chip vaihdon kanssa, kyseessä on tupla boardinen yksikkö. Tossa threadissa alempana on ohjeet joiden mukaan olen tehnyt. Mutta mutta, kun pääsen osioon jossa takaosa on nostettu ja edestä kaksi "pinniä aukaistu ja sen jälkeen sen boardin pitäis "liukua" pois siitä päältä, niin tiukassa on kun p... sen kuuluisan tuvan seinässä. Onkos tässä joku kikka kolmonen jota en ole huomannut, kuka tietää? Ei viitsis hirveetä väkivaltaa käyttää, ettei hajoo mitään. Mites te jotka ootte tuplaboardiin vaihdon tehneet, oliko vaikeuksia?
      Vastataan nyt vaikka onkin vanha threadi ja on varmasti saanut vaihdettua lastun. Mutta muille vinkkinä, minkä itse olisin tarvinnut.

      Piirilevyjen irtisaamiseksi toisistaan, ei todellakaan vaadi voimaa niinkuin jotkut ohjeet tuntuvat sanovan. Pääasia on, että nostaa takaosan levystä tarpeeks korkealle (mahdollisimman korkealle), ja painaa erittäin varovasti vaikka ruuvimeisselillä edestä. Se mihin kohtaa pitää painaa, sen kohdan huomaa, kun katsoo millainen mekanismi pitää levyä kiinni. Eli älkää käyttäkö turhaa voimaa, sillä sitä se ei tarvitse kuin ehkä todella vähän (eipähän tule pettymyksiä kun reuhdotaan levyt säpäleiks...).

      Ja mikä oli hyöty lastun vaihtamisesta omaan autooni m50b20? Tunsin, että hyötyä tuli. Innostuin jopa bilistelemään kunnolla Varsinkin 2-vaihteen alakierroksilla tuntuu suurin ero. Muillakin eron huomaa, mutta tuolla vaihteella huomasin eniten. Vääntö muttui alemmaksi ja mukavempi se on sitten ajellakin. Samalla näyttäisi, että kulutusmittari olisi ehkä _hieman_ matalemmalla kuin ennen. Mutta pitäisi olla tietokone, että voisi huomata tarkasti...

      Henk.koht. kokemuksella suosittelen lastun vaihtoa kyseiseen moottoriin, varsinkin jos ajattelee hinta-laatusuhdetta. 60e (+pk:t) ei ole paha moiseen parannukseen. Foorumilta ostin, kiitokset kauppiaalle.

      Edit: en sitten näköjään jostain syystä lukenut kivari83 neuvoa... noh, antaa silti olla.
      Last edited by carnifex; 23-04-2006, 12:49.

      Comment

      Working...
      X