Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i M50b25. Tärinä perästä kiihdytyksessä. (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #31
    Nonii, huomenna pitäis auto mennä tarkistukseen. Tänään kävin autolla ajamassa melko pitkään niin ei oireillu ollenkaan! Aika henkimaailman paskoja nämä autot. Jos siellä joku perässä rikki nii eikö se oireilis aina??? Tuntuu oikeasti todella omituiselta että välillä tärrää ja välillä on auto kuin mitään olisi vikana...:think

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #32
      Elikkäs, kardaanin tukilaakerissa on väljää, tämä vaihdetaan. Eniten häiritsee se että, kaveri sano että kardaanin osa joka menee vaihdelaatikon sisälle lonksuu. Hän sano että kun edes takaisin liikuttelee niin siinä on väljyyttä haivaittavissa. Voiko tätä osaa vaihtaa? Vai onko tämä juuri se rättinivel osa? Ilmeisesti vuotaa vaihdelaatikko hieman öljyä sieltä, koska oli kuulemma märkä.





      Vinkkejä otetaan vastaan tärinän aiheuttajasta, myös muitakin ehdotuksia miten tässä kannattaa edetä otetaan vastaan...
      Last edited by majgul; 22-05-2012, 18:27.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        #33
        Kävin nyt itekki katsomassa nosturilla autoa, niin kaveri ei oikein osannut aikaisemmin kunnolla selittää että mitkä osat oli mitäkin. Eli rättinivel oli täysin repeytynyt ja kardaanin tukilaakeri antoi liikaa periksi. Joten nämä vaihtoon niin pitäisi olla asia selvä.
        Ainut mikä mietityttää on tämä booritus, tai miten ne tulee kiinni. Käsittääkseni ne merkit tulisi olla linjassa koko kardaanin pituudelta? Kardaanissa on sellaiset neliölätkät jossa on syvenne, eli sellainen piste. Omassa ne oli kaikki eri linjassa... Eli onko joku vaihtanut jo aikaisemmin jotain tuonne ja kasannut päin helvettiä ?
        Last edited by majgul; 23-05-2012, 20:54.

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #34
          Auttakaas nyt joku, auto olisi ehkä huomenna jo menossa osien vaihtoon... Eli tietoa kaivattaisi pikaisesti

          Comment

          • Guest's Avatar

            #35
            Originally posted by majgul View Post
            ...Kardaanissa on sellaiset neliölätkät jossa on syvenne, eli sellainen piste. Omassa ne oli kaikki eri linjassa... Eli onko joku vaihtanut jo aikaisemmin jotain tuonne ja kasannut päin helvettiä ?
            Nuo lätkät on tasapainotus "puntteja", voi olla missä asennossa vaan.

            Merkkaa vaikka tussilla kohdat pooreihin niin sattuu oikealle kohdalle kasatessa.

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              #36
              Originally posted by isoR View Post
              Nuo lätkät on tasapainotus "puntteja", voi olla missä asennossa vaan.

              Merkkaa vaikka tussilla kohdat pooreihin niin sattuu oikealle kohdalle kasatessa.
              Ahaa, tämä selvensi asiaa. Kiitoksia paljon!

              Comment

              • Flanker35M
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 790
                • Rovaniemi

                #37
                S!

                Ja asennettaessa sitä tukilaakeria pitää muistaa kohdistus ja laakeri ei tule ihan keskelle, vaan hieman "pänninkiin" eteenpäin 4-6mm, pultit momentilla 21Nm. Ohje: Bentleyn opas sivu 260-6 fig.8. Sama opus on FAQ osiossa Vinkkinä oppaassa oli, että jos ET merkannut irroitettaessa kardaania, niin laita ristinivelet linjaan, jolloin 180' virhe voi tulla eli helppo korjata.
                Last edited by Flanker35M; 25-05-2012, 15:02. Reason: Infoa lisätty
                sigpic
                ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Flanker35M View Post
                  S!

                  Ja asennettaessa sitä tukilaakeria pitää muistaa kohdistus ja laakeri ei tule ihan keskelle, vaan hieman "pänninkiin" eteenpäin 4-6mm, pultit momentilla 21Nm. Ohje: Bentleyn opas sivu 260-6 fig.8. Sama opus on FAQ osiossa Vinkkinä oppaassa oli, että jos ET merkannut irroitettaessa kardaania, niin laita ristinivelet linjaan, jolloin 180' virhe voi tulla eli helppo korjata.

                  Joo, tuli tänään asennettua nuo osat. Laitettiin merkit ja noin 4-6mm pänninkiin meni tukilaakeri. Että pitäis olla oikein. Ainakin tärinät hävis, eli eiköhän se nyt pelitä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎