M50B20 tehoton ja naputtaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heinae
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 13
    • Haapajärvi

    #1

    M50B20 tehoton ja naputtaa

    Morjens!

    Ongelmaa jälleen ton m50b20 kanssa. Tehot hukassa ja naputus kuuluu ilmeisesti yhdestä tai useammasta suuttimesta. Välillä tyhjäkäynti seilaa vähän aikaa. Vaihdettu vähän aikaa sitten nokka-akselin asentotunnistin ja ongelman ilmenemisen jälkeen vaihdettu bensansuodatin. Suuttimet käytin irti mutta eihän niistä osaa mitään mennä sanomaan päällepäin.

    Mitä seuraavaksi kannattaisi kokeilla?
    BMW E34 520i 24v -95
    BMW E30 316i -89
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #2
    Imupuolen vuodot tarkistettu?

    Comment

    • Heinae
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 13
      • Haapajärvi

      #3
      imuvuodot tarkistettu päällisin puolin, voiko aiheuttaa suuttimien naputusta jos saa liikaa ilmaa?
      BMW E34 520i 24v -95
      BMW E30 316i -89

      Comment

      • 525TurboIC
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663
        • Pomarkku

        #4
        Ettei olis hydraulinostajat mitkä naputtaa? Imuvuodot aiheuttaa tyhjäkäynnin seilausta. Missä kunnossa ilmamassamittarilta kaasuläpälle menevä haitarikumiputki on?

        Comment

        • Eetu
          Banned
          • Oct 2008
          • 2843

          #5
          Imusarjan tiivisteet,venttiilikopan tiiviste ja kumiprikat,kaikki kumiletkut imupuolelta ja tyhjäkäyntimoottorin puhdistus, ilmansuodatin ja uudet kynttilät ainakin alkuun uusisin.

          Comment

          • Heinae
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 13
            • Haapajärvi

            #6
            Ei kuulu nostajista, öljykorkin kun avaa niin ei ääni voimistu ja aika selvästi pystyy sanomaan että ääni kuuluu suuttimista. täytyy käyttää vielä se haitariletku kokonaan irti.

            E: Venakopan tiiviste vaihdettu reilu puolivuotta sitten.
            Last edited by Heinae; 30-05-2012, 21:49.
            BMW E34 520i 24v -95
            BMW E30 316i -89

            Comment

            • 426Hemi
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 621
              • Pälkäne

              #7
              Se haitariletku/putki kannattaa ottaa ihan tavaksi vaihtaa vaikka aina kun hankkii semmosen auton missä semmonen on.

              Maksaa kl:ssä hieman auton mallista riippuen 15-30€

              Teoriassa jos nostajat ovat ihan lopussa, ne rallattavat, ja koska niissä ei pysy enää öljynpaine niin venttiili ei aukea niinpaljon kuin pitäisi---> tehottomuutta.
              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

              Comment

              • noppakarva
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 38
                • Vantaa

                #8
                525 tehoton ja käy huonosti tyhjäkäyntiä, otin ilmanmassatunnistimen irti eikä juurikaan eroa käynnissä niin oisko vika siinä? Imuvuotoja ei näkynyt.. E: kulutusmittari menee jo tyhjäkäynnillä pohjaan tosin vain kylmällä koneella kokeiltu muttei se ajossakaan juuri alle 15litran näytä...
                Last edited by noppakarva; 08-06-2012, 00:00.
                -E32 735ia. Ex e34 525ia, e28 520 ja e30 316

                Comment

                • sepi79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 264
                  • Nokia

                  #9
                  Jos käynti ei muuttunut ilmamassamittarin irroittamisella niin väittäisin vian olevan jossain muualla. Tulpat ja ylipäätään sytytys kannattaa tarkistaa.

                  15L/100km ei ole kyllä lukema eikä mikään. Itselläni kulutusmittari heilui sielä 35L/100km paikkeilla ja putosi järkeviin lukemiin vasta maantiellä. Tulpat ja johdot vaihtamalla kulutus putosi kaupungissa 15L ja motarilla 5-8L paikkeille.

                  Tarkista sytkä, mittaa puristukset ja bensalinjasta paineet+tuotto.
                  Myös lambda kannattaa tarkistaa ottamalla siltä johto irti ja testaamalla muuttuuko käynti.

                  Imuvuodot ei välttämättä näy silmällä. Kannattaa suosiolla vaihtaa imusarjan tiivisteet ja samalla katsella kuseeko tai jumittaako suuttimet.

                  Kulutusmittarin kuuluukin heilahtaa heti oikeaan laitaan, asteikon yli.

                  Comment

                  • Heinae
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 13
                    • Haapajärvi

                    #10
                    Noniin elikkäs vika selvitetty! Nokka-akselin asentotunnistin joka vaihdettu vuosi sitten mennyt rikki... uus tilalle ja homma toimii.
                    BMW E34 520i 24v -95
                    BMW E30 316i -89

                    Comment

                    Working...
                    X