Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 -93 M50 päästöistä hylsy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by konsumies
    Originally posted by Hemi
    Vaihdata nyt kuitenkin se lambda ensiksi...
    Just niin, voi kulut puolittua äkkiä
    No ainakin äijä st-motorsilla sanoi, että katti ihan selkeästi finaalissa ja lamba anto vikailmotuksen diagnostiikkaan... :roll:
    Ja ainakin hyvin asiantuntevilta sälleiltä kuulostivat... Tiedä sitten, toivottavasti tietävät mitä tekevät :oops:
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • konsumies
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1046
      • Turkkussesss

      #17
      Pääasia et saat pirssin kuntoon !

      Saat sympatiat kyllä - itsellä ollut tosi paljon murheita 540sten kanssa.
      Sedanista jouduin vaihtamaan molemmat katit ja lasku sen mukainen.

      Kerran kirpasee mut en usko et parin kuukauden päästä enää murehdit asiaa vaikka iso raha onkin, saathan pojan kovaan ajoon kun on kunnossa
      Seat Leon Cupra ST
      F20 116d
      e87 116i

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by konsumies
        Pääasia et saat pirssin kuntoon !

        Saat sympatiat kyllä - itsellä ollut tosi paljon murheita 540sten kanssa.
        Sedanista jouduin vaihtamaan molemmat katit ja lasku sen mukainen.

        Kerran kirpasee mut en usko et parin kuukauden päästä enää murehdit asiaa vaikka iso raha onkin, saathan pojan kovaan ajoon kun on kunnossa
        Kiitoksia vain uskonvahvistuksesta
        Nimittäin ollu pinna aika kireällä täs reilun viikon ton auton takii... Vieläkun saisivat nuo pyyhkimet metro-autos wörkkiin (niin ettei sitä konkurssia tulisi sieltäkin) niin homma alkaisi olla toivottavasti voiton puolella...
        Sen jälkeen ois pientä maalipinnan fiksausta tiedossa... Mut onneks tuttu toivottavasti maalaa halvalla :roll:
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Ne ei mitenkään edes voi tietää ST-motorssillakaan onko katti paskana jos siellä on jo lambda finaalissa. Vaihdata pelkkä lambda ensin. "Kattivioista" 95% johtuu jostain muualta kuin katista(muutamaa muuta merkkiä lukuunottamatta). Usko pois. Jos et usko, niin kysäiseppä pojilta MISTÄ he tietävät/voivat tietää että katti on rikki???

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #20
            Kannattaa oikeesti vaihtaa ensin se lambda! Itelläkin oli hurjat noi päästöt ja se äijä sano et voi olla lambda tai katti paskana. Ei sitä voi oikein ennen tietää kun laittaa testeriin. Se kyllä ilmottaa jos lambda paskana!
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              #21
              Kysyn asiasta kun auton huomenna haen poies... Eli kokeiltiinko pelkän lambdan jälkeen päästöjä, jos ei, niin miksi ei. Katotaan mitä sanovat :?
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Jewgeni
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 51
                • Lempäälä

                #22
                Päästöt taas ok eli lambdan vaihto korjasi vian.
                Sanoivat, että vikamuistissa oli 2 vikakoodia lambdasta.

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  #23
                  Just tuli ST motorsista viestiä (soitin 30min sit sinne) että homma valmis.
                  Katti+lambda+työt=480e :?

                  Kun soitin ja utelin uutta päästötestiä heti lambdan jälkeen, ukko sano et ihan paska se katti oli eikä kannattanut edes kokeilla... Kummasteli mun kysymystä kun oli perjantaina sanonut, että katti on totaalisen loppu. Eli annoin sit olla, jospa ne ties mitä teki... Meikä kun ei uskalla alkaa väitteleen asioista joista en mitään tiedä :oops: :roll:

                  Mut pääasia et on kunnossa nyt. Torstaina vielä pyyhkimet ja homma taas jatkuu 8) Toivottavasti... :?
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Selvä kusetus jos ei ala löytymään kristallin kirkasta selitystä johtopäätökselle katin paskana olosta? Ne kun eivät todellakaan mitenkään voi tietää oliko katti rikki ennenkuin on vaihdettu pelkästään uusi Lambda ja katsottu pelittääkö. Pojilla on tainnut olla joko varastot täynnä halpiskatteja tai hyvä diili johonkin. Pyydä vanha katti itsellesi. jos sisuskalut ovat silmämääräisesti ehjät(ei helise), oli vaihto tasan varmasti TAAS KERRAN turha. Artisti maksaa. Hieman omaa kokemusta ko.aiheesta: Kun nyt näitä päästötestejä on ammatikseenkin siitä lähtien otattanut kun näitä on Suomessa tehty(satoja), on katti tuomittu vaihtoon, varsinkin alkuaikoina, lähes joka toisessa päästömittauksessa.
                    Laskeskeltiin joskus mitä minä tai keskikokoinen autoliike vuosittain menettäisi mikäli asia todella olisi näin. Milloinkaan viimeisen 15-vuoden aikana en kuitenkaan vielä ole joutunut kattia vaihtamaan, jos se on ollut silmin-nähtävästi ehjä. Eli päällisin puolin vaurioittumaton. Muutama elementin irtoaminen on kohdalle osunut, mutta jopa näissä tapauksessa on päästöt saatu kohdalleen vanhalla katilla. Eli autoliikkeethän vaihtaisivat vaihdokkeihinsa vuosittain jopa satoja mikäli he itse uskoisivat katin pimenemisiin. Joissain merkeissä näitä on oikeastikkin jokusia, syistä johon ammattipuolellakaan ei ole selvää vastausta. Tiedä sitten ketä tässä kusetetaan, vai onko kysymys vain ja ainoastaan ammattitaidottomuudesta. Voi tietysti olla niinkin että minulla/meillä on käynyt hillitön munkki kun vika/arvot on saatu kuitattua aina jollain muulla toimenpiteellä kuin katin vaihdolla. Lupaan että jos joskus tulevaisuudessa joudun katin vaihtamaan siksi että se oikeasti on pimeänä, voin tapauksen "raportoida" erittäin seikkaperäisesti miksi/miten näin on tapahtunut.

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      #25
                      Todellakin pyydät sen entisen katin sieltä mukaan ja tutki onko se paskana! Eihän nyt oo mitään järkee maksaa turhasta... Jos selviää et katti on ehjä, niin eikun valitusta kehiin.
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #26
                        No perskele :?

                        Koitanpa pyytää sitten vanhan katin mukaani, jos eivät ole jo roskiin tms. sitä heittäneet.
                        Jos he jotain kattia mukaani tyrkyttävät, niin mistä tiedän sitten, että se on tosiaan minun autosta :?: :oops:

                        Ja vaikka juuri oman vanhan kattini takaisin saisinkin, seuraava ongelma onkin selvittää että toimiiko se vaiko ei. Itse en varmasti osaa sanoa mitään kun en autotekniikasta mitään juuri ymmärrä :(
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8003
                          • Vantaa

                          #27
                          Sain auton takaisin ja vänkärin jalkatilassa oli vanha katalysaattori vaikken sitä kerennyt kysymäänkään.
                          Nyt sitten vain vinkkejä kuinka katson, että olisiko se kunnossa vai ei... Ihan kovin helpolla en kyllä ala mitään firmaa syyttämään turhaan vaihdetuista osista :|
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Jos se on mekaanisesti virheetön(eikä helise/kilise), se myös toimii. Lyijyhalvaus poistaa sen pelistä, mutta ei oikeastaan mikään muu. Ilman uutta lambdaa vaan tätäkään ei voi kukaan tietää. Pitkään lambdan pois pelistä olo toki nokeaa katin/elementin sen verran että se voi uuden lambdan vaihdon jälkeen päivän/pari takkuilla. Yksi hieman pidempi veto motarilla ja taas pelaa. Katti ei ole mikään kulutusosa, vaan toimii ainakin periaatteessa aivan mainiosti auton koko luonnollisen käyttöiän. Kateista onkin tullut paikkapaikoin ongelmajätettä ja esim. Pirkkalan AVK:lla näitä on lavoittain poistossa 50e:n kpl hintaan. Siltikin niitä saadaan menemään ainoastaan kolareissa tai kiville ajojen tilalle. Ei ajamalla. Aivan taatusti sinulla on nyt virheetön mutta hieman nokeentunut varaosakatti tallissasi.

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              #29
                              Näinpä, eli en voi käytännössä mitenkään tietää onko tuo ehjä vaiko ei.

                              Tänään katson tarkemmin tuota kunhan töistä kotiin asti pääsen.
                              Niin ja saan auton sieltä vitun pyyhkintenkorjauksesta (sormet ristissä odottelee korjausarviota) :?
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • reinuk
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 636
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by mailman
                                Näinpä, eli en voi käytännössä mitenkään tietää onko tuo ehjä vaiko ei.

                                Tänään katson tarkemmin tuota kunhan töistä kotiin asti pääsen.
                                Niin ja saan auton sieltä vitun pyyhkintenkorjauksesta (sormet ristissä odottelee korjausarviota) :?
                                Oletkos korjauttamassa etu- vai takapyyhintä?
                                Hubraum statt spoiler!

                                Nyt: 530dA xDrive F11 -15

                                Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎