Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535i -89 mittaria ruuvattu prkl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemariukko
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 60

    #31
    Mulle on ainakin sanottu kun olen kolme noin 10 vuotiasta autoa tullannut että ne kattoo ajokilsat auton iän mukaan taulukosta.
    Ja tossa sun autossa vero kuitenkin on alle 2000e niin oli ajettu 130tkm tai 250tkm niin ei se vero heitä kuin max n.300e suuntaan tai toiseen ni kannata todella laittaa mitään enemmän ajettua mittaria kun ne kilsat jää sitten tietokantaan. Nythän sulla on vähän ajettu auto

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Sami
      Mitä se niille katsastus äijille kuuluu paljo mittarissa...Ne pistää siihen lappuun sen lukeman mikä mittarissa on ja sitä kukaan tuu ikinä kyselemään paitsi tietysti joku tiukkapipo auton ostaja jolle kilometrit on tärkeintä maailmassa.....
      Sitten vaikka nollaat sen mittarin ja viet katsastukseen ja katsastus setä pistää sen nolla kilometriä siihen lappuun eikä se kuulu sille
      Asia ei kyllä ole ihan noin - tulli tarkkailee poikkeavatko katsastuksessa ilmoitetut kilometrit/mittarilukema tullissa ilmoitetusta. Asia kuuluu katsastus"äijille" paljonkin. Esimerkkejä tapauksista on ihan riittävästi.

      Jos ilmoitat tulliin kilometreiksi jotain muuta kun katsastuksessa on niin avaat oven petossyytökselle.

      Verotuspäätöksiä lukien jokainen voi todeta itsekin miten vähän kilometrit vaikuttavat vanhemmassa autossa veroihin.

      Viranomaisia ei kannata lähteä kusettamaan.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Juuri noin. Oikeat/viralliset kilometrit siitä eteenpäin kun auto on maahan tullut ja jotka ovat tullattaessa mittarissa. Kaikki tämän jälkeen tapahtunut "säätö" avaa oven spekulaatiolle. Varmasti tästä maasta löytyy mittaristo jossa on yli 200tkm lukemat, jonka voi siis heittää paikalleen ennen tullausta. Se vaan on sitten jätettävä paikalleen tai muuten on tullia kusetettu jos seuraavassa vuosikatsastuksessa on 100tkm vähemmän taulussa. Unohda koko juttu, pidä nyt olevat kilsat mittarissa ja maksa se 100-150e:n "lisävero". Jälkikäteen olet näin kaikissa tapauksessa spekulaation ulkopuolelle jäävä taho. Jos haluat veroja alemmaksi, potki kyljet ja syötä sisusta naapurin jepelle.

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5151
          • Kuopio

          #34
          mutta minkäpä ne mahtaa jos on pitänyt korjata mittaristoa tullauksen ja katsastuksen välissä ???
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Jacek
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 552
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by jani
            mutta minkäpä ne mahtaa jos on pitänyt korjata mittaristoa tullauksen ja katsastuksen välissä ???
            Tullauksen ja katsastuksen välissä voi olla korkeintaan 10pvä - onhan se mahdollista mutta kiitettävän epäilyttävää jos siinä välissä se on sattunut hajoamaan.

            Itse merkkaisin mittarilukeman lomakkeeseen ja merkkaisin todelliset km -sarakkeeseen myyjän ilmottamat ja lisähuomautuksen että myyjä nimenomaan näin ilmotti. Kauppasoppariin on varmasti myös merkattu jotain km ja jos myynti-ilmotuksessa oli myyjän ilmottamat km niin liitä sekin vielä siihen.

            Kerro niin kun asia on ja anna tullin päättää niin olet itse kuivilla vesillä.
            Jos eivät hyväksy sitä niin tee päätöksen saatuasi se oikaisuvaatimus. Sen voi tehdä maksamatta veroja, toisin kun valituksen. IMHO
            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

            Osia myytävänä

            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

            Comment

            • ViisKolmeVitonen
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 390
              • Kauhajoki

              #36
              En taida kyllä ruveta kikkaileen virkamiesten kanssa. Että olkoon 123tkm mittarissa. Kiitoksia värikkäästä keskustelusta. :wink:

              Sitte seuraava kyssäri. Tämä pitäisi varmaan laittaa tekniikka osioon, mutta kysyn sitä tässä samalla laiska kun olen.

              Elikkä tarviiko mun asentaa sivuvilkut ennen katsastusta kun ei niitä tuossa saksantuonti bimmerissä ole? Ja muistan lukeneeni että johdot on valmiina jossain jalkatilansivupaneelihässäkän alla???! Pitääkö paikkansa? :o
              Passat tdi -04

              Comment

              • Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

                #37
                Originally posted by ViisKolmeVitonen
                Elikkä tarviiko mun asentaa sivuvilkut ennen katsastusta kun ei niitä tuossa saksantuonti bimmerissä ole? Ja muistan lukeneeni että johdot on valmiina jossain jalkatilansivupaneelihässäkän alla???! Pitääkö paikkansa? :o
                Kyllä pitää asentaa ja piuhatkin on valmiina.

                Comment

                • e34m62
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 62

                  #38
                  Voit toki käydä leimaamassa ilman sivuvilkkuja jos kiire estää asentamasta. Joudut sitten käymään uudemman kerran näyttämässä.
                  Elikkä katsastuksen voi aloittaa ilman vilkkujakin.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #39
                    kylläpä on taas asiallisesta kysymyksestä keskittyi lapsellinen keskustelu. :?

                    jokainen ala-asteen matematiikan taidot omaava voi tarkistaa itse www.tulli.fi sivulla julkaistavista pdf muodossa olevista taulukoista ajomäärän merkityksen autoveroon. ja samanikäisissä autoissa se voi olla useita tuhansia euroja.

                    jos haluaa niin totta kai vaikka 300tkm ajetun auton voi verottaa 50tkm mittarilukemalla mutta sitten saa syyttää omaa tyhmyyttään kun on maksanut monta tuhatta euroa ylimääräistä veroa. idioottimaisin kaavahan on seuraava:

                    ostetaan saksasta ylihintaan auto, josta on ruuvattu mittarilukemasta esim. 100tkm pois.. eli esim. joku 325i coupe -92, jossa mittarissa 140tkm kun todellisuudessa 240tkm on varmasti lähempänä todellisuutta. ja tottakai hyväuskoinen suomalainen ostaja luottaa ajokilometrien pitävän suunnilleen paikkaansa, onhan auto ikäisekseen siisti kun on tottunut suomi-autojen kaatopaikkakuntoon. sitten suomen päässä maksetaan tuosta autosta 140tkm mittarilukeman mukaan verot. eli taas maksetaan ylimääräistä siitä hyvästä että joku on ruuvannut mittaria. lopputuloksena auto tulee kilvissä olevana useita tuhansia kalliimmaksi kuin jos auto olisi ostettu 240tkm mittarissa.. tai edes tullattu 240tkm mittarilukeman mukaan.

                    ja mitä tulee katsastukseen niin ainakin asioimillani sauk:n katsastuskonttoreilla saa itse päättää saako kilometrilukeman kerätä katsastusaseman tiedostoihin. jokaisella on oikeus kieltää mittarilukeman kerääminen, oli auto tuontiauto tai suomiauto. eikä tätä tarvitse sen kummemmin perustella. sanoo vaan että kilometrejä ei tarvitse lappuihin ja tietokantoihin laittaa ja sinne tulee puhdasta nollaa sen jälkeen.

                    että sillee. faktat peliin. tosin mullehan on ihan sama, maksakaa vaan autoistanne ylimääräistä sekä lähtömaahan että suomeen jos haluatte. eipähän onneksi minun pussista mene nekään rahat.. :lol:
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Sami
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1332
                      • Kajaani

                      #40
                      Originally posted by Jacek
                      Originally posted by Sami
                      Mitä se niille katsastus äijille kuuluu paljo mittarissa...Ne pistää siihen lappuun sen lukeman mikä mittarissa on ja sitä kukaan tuu ikinä kyselemään paitsi tietysti joku tiukkapipo auton ostaja jolle kilometrit on tärkeintä maailmassa.....
                      Sitten vaikka nollaat sen mittarin ja viet katsastukseen ja katsastus setä pistää sen nolla kilometriä siihen lappuun eikä se kuulu sille
                      Asia ei kyllä ole ihan noin - tulli tarkkailee poikkeavatko katsastuksessa ilmoitetut kilometrit/mittarilukema tullissa ilmoitetusta. Asia kuuluu katsastus"äijille" paljonkin. Esimerkkejä tapauksista on ihan riittävästi.

                      Jos ilmoitat tulliin kilometreiksi jotain muuta kun katsastuksessa on niin avaat oven petossyytökselle.

                      Verotuspäätöksiä lukien jokainen voi todeta itsekin miten vähän kilometrit vaikuttavat vanhemmassa autossa veroihin.

                      Viranomaisia ei kannata lähteä kusettamaan.
                      Ei kilometrilukemalla ole mitään merkitystä ja ketään ei kiinnosta mitä siellä on tai mulla tai kavereilla olis jo postilaatikko pullollaan kirjeitä ja petos syytteitä....Tullillekin oli ihan sama mitä mittarissa on jos vaihdettu mittaristoa....Esim. tulli mies seisoo vieressä ja mittarissa 54tkm...tullin lapuissa 320tkm siinäpähän vertaileevat lukemia....Ilmoitti vaan että mittari vaihdettu saksassa ja sitä sen enempää tarvinnut todistella....Ja vielä vähän editoda sen verran että jos välttämättä haluaavat nostaa syytteitä että laitettu väärä lukema lappuihin niin sen takia niissä just on ajokilometrit/mittarilukema....Jos laittaa lappuun 320tkm ja raksittaa ruutuun mittarilukema ja myöhemmin selviää että ei olekaan mittarissa niin paljoo niin sehän on huijaus....

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        #41
                        Ja vielä muistuttaisin myös että Suomessahan jokainen saa itse valita paikan missä tullaa ja katsastaa autonsa. Eli asioimaan sellaisiin paikkoihin missä hommat sujuu. Ja missä tulee järkeviä veropäätöksiä.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Jukkis30
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 377
                          • Oulu

                          #42
                          Tullaa et ei oo edes mittaristo paikallaan..

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Tuota, tuota...Onkohan sillä mitään merkitystä autoaan joskus myydessä onko mittariin "arvottu" 120tkm:n vai 240tkm:n lukemat? Tuontiauton kyseessä ollessa varaa on AINA spekulaatiolle, mutta koettakaapa myydä 120tkm:n mittarilukemalla varustettua=tullattua autoa tai n.250tkm:n mittarilukemalla varustettua. 100% oikeita kilsoja ei tiedä kukaan mutta se missä on 120tkm:n lukemat on joka tapauksessa paremman myynti/hyvityshinnan auto kuin se missä lukemat ovat x2. Eiköhän ne veroon sijoitetut eurot tässäkohdin ole ulosmitattavissa siinä vaiheessa kun auto laitetaan Suomessa kiertoon. Jos lukemilla ei ole merkitystä, niin miksei saman tien ostaisi niitä yli 500tkm:n mittarilukemilla varustettuja veli venäläiselle tarkoitettuja "pyydyksiä". Halpa ostohinta, halpa vero ja kaikki on tyytyväisiä??? Paitsi sitten siinä vaiheessa kun kiesin koettaa hukata.

                            Comment

                            • Sami
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1332
                              • Kajaani

                              #44
                              Originally posted by Hemi
                              Tuota, tuota...Onkohan sillä mitään merkitystä autoaan joskus myydessä onko mittariin "arvottu" 120tkm:n vai 240tkm:n lukemat? Tuontiauton kyseessä ollessa varaa on AINA spekulaatiolle, mutta koettakaapa myydä 120tkm:n mittarilukemalla varustettua=tullattua autoa tai n.250tkm:n mittarilukemalla varustettua. 100% oikeita kilsoja ei tiedä kukaan mutta se missä on 120tkm:n lukemat on joka tapauksessa paremman myynti/hyvityshinnan auto kuin se missä lukemat ovat x2. Eiköhän ne veroon sijoitetut eurot tässäkohdin ole ulosmitattavissa siinä vaiheessa kun auto laitetaan Suomessa kiertoon. Jos lukemilla ei ole merkitystä, niin miksei saman tien ostaisi niitä yli 500tkm:n mittarilukemilla varustettuja veli venäläiselle tarkoitettuja "pyydyksiä". Halpa ostohinta, halpa vero ja kaikki on tyytyväisiä??? Paitsi sitten siinä vaiheessa kun kiesin koettaa hukata.
                              Tuossahan se pointti on että mittarilukemalla ei kovinkaan paljoo oo merkitystä paitsi jobbareille ja autoaan myyville koska se tuntuu olevan ostajille se suurin kynnys jos "paljon ajettu"....Raaka tosiasia on että venäläisetkin ajaa paremmalla autolla kun me suhteessa väkilukuun tietysti....Tai mistäpä minä tiedän kun en ole edes venäjällä käynyt, mutta jos kattoo saksan rajalla venäläisiä jobbareita niin suomalainen ostaa vm- 92-94 bmw:n niin venäläiset roudaa uusia noin vuoden vanhoja isoja mersuja.....

                              Suomalaiset on alistuvaista kansaa ja tottuneet maksamaan sikahintoja kaikista pommeista ja onneksi täällä on ollut se yks heppu mikä nimeltään olikaan joka ajoi asioita tähän pisteeseen, mutta nyt langat on kuluttajilla...eli hinnat laskee pikkuhiljaa väkisin...samalla myös veronmäärä laskee ja myös siellä tullissa on ihmisiä töissä joita rasitta tuo veron suuruus.....Ajatellaan että jos oltaisiin muun euroopan tasolla niin eihän niistä tarviis maksaa mitään ylimääräistä kun vaan katsastuskulut ja rekisteröintimaksu...Ehkä joku PIENI haittavero kun tuodaan vanhaa peltiä suomen puolelle.....

                              Ja tässä nyt olen vähän jankuttanut että sillä kilometri määrällä ei ole mitään merkitystä veronmäärään niin täälläpäin ainakin tulli laskee automaattisesti vuosimallin mukaan jos kilometrimäärä liian pieni...se on kaikkien etu ja kun vertaa kavereitten kesken saatuja veropäätöksiä ne ovat suunnilleen samoilla linjoilla vierekkäin ja valittamisen aihetta ei ole koska kaikissa suomalaisissa asuu se alistuja....Mutta taas tosiasia on että suomessa eripisteiden välillä on suuria eroja ja jopa tuhansista euroista voidaan puhua....

                              Hyvä esimerkki minulla on Helsingin alueella tullatusta 525i -92:sta vastaan kajaanissa tullatusta 540i -95:sta.

                              525:n verot 3300 euroa...
                              540:n verot 3250 euroa...

                              Tämä nyt on taas lipsahtanut tämä aihe pois alkuperäisestä, mutta jos tietää että autolla ajettu enemmän kun mittaristo sanoo niin ehdottomasti pitää käyttää sitä oikeaa lukemaa koska se kaikkien etu loppupeleissä..

                              Comment

                              • Hevimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1456
                                • Savonlinna

                                #45
                                100tkm tollasen auton mittarissa on helposti sen 500 euroa että mistään sadanviidenkympin summista on ihan turha puhua. Jos nyt sitten sen mittarin mukaan sattuvat verottamaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎