Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535i -89 mittaria ruuvattu prkl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #61
    Cunttory kirjoitti:

    eräs itäisen tullipiirin työntekijä sanoi,että miksi pitäisi epäillä mittarilukeman paikkaansa pitämättömyyttä,vaikka kauppakirjassa luki ei kilometri takuuta!!!!

    Suurin osa Saksassa autoaan myyvistä (varsinkin firmoista) kirjoittaa kauppakirjaan varmuuden vuoksi, ettei anna mitään takuuta kilometreistä, mutta tämä ei automaattisesti tarkoita, että mittaria on ruuvattu. Myyjä haluaa vain välttää vastuun, mikäli mittaria onkin ruuvattu. Aivan samaa vastuun kiertämistä kuin se, että autoja myydään vain exporttiin ja händlereille. Tällöin ei tarvitse antaa, ainakaan käytännössä, kuluttajansuojaa ostajalle, vaikka ostajaksi usein kelpaakin yksityishlö.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #62
      Aivan,tai sitten ostaja pyysi näin tekemään :roll: :wink:
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #63
        Originally posted by KFZ-Koenig
        Cunttory kirjoitti:

        eräs itäisen tullipiirin työntekijä sanoi,että miksi pitäisi epäillä mittarilukeman paikkaansa pitämättömyyttä,vaikka kauppakirjassa luki ei kilometri takuuta!!!!

        Suurin osa Saksassa autoaan myyvistä (varsinkin firmoista) kirjoittaa kauppakirjaan varmuuden vuoksi, ettei anna mitään takuuta kilometreistä, mutta tämä ei automaattisesti tarkoita, että mittaria on ruuvattu. Myyjä haluaa vain välttää vastuun, mikäli mittaria onkin ruuvattu. Aivan samaa vastuun kiertämistä kuin se, että autoja myydään vain exporttiin ja händlereille. Tällöin ei tarvitse antaa, ainakaan käytännössä, kuluttajansuojaa ostajalle, vaikka ostajaksi usein kelpaakin yksityishlö.
        Pikkasen nus nus eli se mitä paperissa lukee ja sillä tarkoitan export tai händleriä ei ole merkitystä mikäli ostajan on todellisuudessa yksityishenkilö, joka ostaa auton varsinaisesti omaan käyttöön (siis ei elinkeinonharjoittajana). Näin varmaan Saksassakin, jossa on samat EU-direktiivit voimassa. Ainahan sitä saa kauppias yrittää ja varmaan moni menee tuohon, eikä perää oikeuksiaan, jos myyjä on kusettanut.

        Eli tuon käytännössä -sanan tilalla parempi olisi teoriassa ja pelkästään teoriassa :wink:

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #64
          Oot Keimo oikeassa siinä ettei liikkeet voi lopulta välttää vastuuta. Mietin kijoittaessani kumman sanan laitan: teoriassa vai käytännössä ja totesin, että käytännössä sopii paremmin. Teoriassahan asia ei voi edes olla korrektia, mutta käytännössä moni on valmis antamaan kuluttajansuojansa pois, jotta saa ostettua havittelemansa pelin ja kovin moni ei nosta juttua myyjäliikettä vastaan, jos auto on muutaman tonnin arvoinen.

          Nykyään osa isoista tukkuautoliikkeistä suostuu myymään yksityiselle, mikäli yksityinen allekirjoittaa paperin, jossa vannoo olevansa händleri. Jos siihen nimensä laittaa, niin silloin ei myyjäliike ole enää vastuussa.

          Aikaisemmin liikkeet teki sitä, että ne ei myynyt autoja autoina, vaan Bastlerfahrzeugeina (askartelu- tms. romuauto) tai sitten sekaromuna ja kauppakirjassa luki kilohinta Aivan samanlaista kiertämistä tuokin, mutta siitä huolimatta myyjä olisi ollut loppupeleissä vastuussa, mikäli joku olisi tehnyt asiasta jutun.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #65
            Originally posted by Hemi
            Tuota, tuota...Onkohan sillä mitään merkitystä autoaan joskus myydessä onko mittariin "arvottu" 120tkm:n vai 240tkm:n lukemat? Tuontiauton kyseessä ollessa varaa on AINA spekulaatiolle, mutta koettakaapa myydä 120tkm:n mittarilukemalla varustettua=tullattua autoa tai n.250tkm:n mittarilukemalla varustettua. 100% oikeita kilsoja ei tiedä kukaan mutta se missä on 120tkm:n lukemat on joka tapauksessa paremman myynti/hyvityshinnan auto kuin se missä lukemat ovat x2. Eiköhän ne veroon sijoitetut eurot tässäkohdin ole ulosmitattavissa siinä vaiheessa kun auto laitetaan Suomessa kiertoon. Jos lukemilla ei ole merkitystä, niin miksei saman tien ostaisi niitä yli 500tkm:n mittarilukemilla varustettuja veli venäläiselle tarkoitettuja "pyydyksiä". Halpa ostohinta, halpa vero ja kaikki on tyytyväisiä??? Paitsi sitten siinä vaiheessa kun kiesin koettaa hukata.
            jokainen ostaja luulis tietävän, että on hyvin harvinaista lähes mahdotonta , että jollaki -92 e36sella on ajettu vain 140tkm...Sellasia ei ole tosiaankaan montaa, ja kun myyntiilmotusten melkeen kaikki on tota luokkaa nuo kilometrit...itse ostan ennemmin sellasen missä kilometrit pitää oikeesti paikkaansa ja tarkastaa auton kunnon perusteella.

            On se vittumaista kun saa 159tkm ajettuun autoon olla jo syyläriä ja kaikkee vaihtamassa

            sitten pitäs kyllä olla suuria eroja saksassakin ajetuissa 140tkm ja 220tkm ajetuissa...vaan luultavasti ovat samassa kunnossa, jos molemmat pidetty hyvin...mutta kyllä ne kilometrit suunnilleen pystyy arvioimaan

            jokainen tietää mitä tarkotan, on vaan niin vaikee kirjottaa se mitä ajattelee, muuttaa just ajatukset sanoiks, oikealla tyylillä, että toiset ymmärtää mitä ajan takaa

            on niitäki jotka maksaa hinnan kilometrien mukaan , mutta se on minusta tyhmää, jos ei ole oikeita todisteita, että sillä on vähä ajettu....uudemmat autot on vähä eri asia

            l
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • Tami
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 69
              • sastamala

              #66
              Eikös se kilometrilukemakin osteta?
              Last edited by Tami; 20-01-2005, 23:00.
              vain köyhillä on kiire

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #67
                mitenkäs nyt jos ostas 03-04 bemaria, jossa on huoltokirja yms...


                niin kannattasko siihen lisätä kilometrejä ja "hävittää" huoltokirja

                mitenkä näissä uudemmissa autoissa eli onko veroissa miten suuret erot 10tkm ajetuissa ja 90tkm ajetuissa saman ikäisissä esim. -04 malleissa eroja...tietenkin on eroja , mutta onko noin uusilla autoilla se veron suuruus ero samaa luokkaa kuin esim. -91 toisella 150tkm ja toisella 230tkm????

                vai käyttääkö ne sitten tota 18800km, ettei uudesta autosta verot laskis liikaa....voihan se uudestakin esim. e39 mennä se mittari rikki ja sitten laittaa sellasen enemmän ajetun mittarin ja tullaa sillä...vai ettiikö ne taustat läpi ja laittaa verot myyntiilmotuksen mukaan

                vai sitten sen mittarissa olevan "huijatun" lukeman mukaan ne verot, kun tässä tapauksessa mittarissa on enemmän eikä vähemmän, niinku yleensä osa pyrkii tekemään

                tätä ajettelen vain , jos joku haluaa ostaa uuden karheen auton ja ajella sillä pitkään, niin itelle on sama onko mittarissa 23tkm vai 120tkm...kun oikeesti tietää , että siinä onm vähemmän, eikä ole tarkotus myydä autoo moneen vuoteen...se on vittumaisempi tilanne , että mittarissa on mukavat 130tkm ja sitten rupee menemään kaikkee kallista kulutus osaa, ei voi tietää paljoko sillä on oikeesti ajettu, aika epävarma olo, tosiaan sellasen saa laittaa sitte heti myyntiin...ja seuraava ostajahan maksaa siitä hirmu hinnan kun on vähä ajettu

                nyt haluaisin kommentteja tähän kymysykseen
                Last edited by henri; 21-01-2005, 19:10.
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #68
                  Henri: En suosittele sinulle kaupallista uraa. Ystävän neuvo, eli älä ota vittuiluna.

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1842
                    • Lappeenranta, Finland

                    #69
                    Sivuvilkkukeskusteluhaaraan omakohtainen kokemus. Koko homman johtava periaate oli, että ehjään peltiin ei reikää porata ruosteen siemeneksi.

                    En tiennyt, että valmiit johdot ovat olemassa, joten vedin etuvilkuilta omat johdot konehuoneessa lokarin taakse. Tosin valmiista johdoista ei ehkä olisi ollut apua tässä tapauksessa. Sitten hommasin Delta-Autosta Ladan sivuvilkut ja typistin rautasahalla kaikki vilkun upotukseen liittyvät ulkonevat osat veks. Polttimon juotin suoraan johdon päähän ja tungin vilkun sisään. Sitten kaksipuoleisella teipillä vilkku kiinni lokariin juuri sen takareunaan. Siitä sai johdon uitettua lähes huomaamattomasti oven ja lokarin välisestä raosta. Tulos ei edes muistuta alkuperäistä, mutta on yllättävän huomaamaton kun autokin on sellainen harmaa kuten vilkkukin. Johto olisi voinut olla vielä ohuempaa mallia, ehkä menee vaihtoon samalla kun polttimokin, kaipa sekin joskus kärähtää.

                    Ei ole nyt kuvaa saatavilla, mutta jos jotakuta kiinnostaa niin kyllä semmoisen saa.

                    Olen nimittäin nähnyt myös virityksiä, jossa alkuperäinen vilkku on asennettu väärinpäin ja vinoon, ei sekään hyvä.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #70
                      Originally posted by Hemi
                      Henri: En suosittele sinulle kaupallista uraa. Ystävän neuvo, eli älä ota vittuiluna.
                      en ota vittuiluna, ja een oo kaupalliselle uralle menossa

                      kyllä minä oikeasti tiedän mitenkä kaupat pitää tehdä, jos itse haluaa hyötyä...mutta tiedät itekki kuinka vaikee on tavarasta saada oikea hinta, sillä hyvin harvat eivät ole sitä valmiita maksamaan

                      tämä myyminen ja ostaminen on vähä kinkkisiä juttua välillä/useimmin

                      nimittäin hyvin harvoin yksityiseltä onnistuu tuo , että eurolla ostaa ja kahella myy, enemmänki vähä toisin päin...mutta liikkeillä onnistuu tuokin helposti

                      ps mistä kommentista päätteilit tuon , ettei mun kannata hankkia kaupallista uraa ?
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #71
                        Kaupallisella alalla ei edes ole tuollaista ajatusta kuin..."kuinka vaikeaa on saada OIKEA hinta"???? Ensinnkin, eli jos et saa pyytämääsi hintaa, on pyytämäsi hinta AINA liian korkea, ei siis mikään OIKEA hinta. Eli mikäli pyytämäsi hinta on liian korkea siksi että haluat myymästäsi tuotteesta omasi pois tai jopa voittoa, on alunperin maksamasi hinta ollut liian korkea. Eli suoraan sanottuna, olet huono kauppamies. Oikeaa hintaa ei ole siis ennen kaupan toteutumista olemassakaan, vaan oikea hinta määräytyy vasta kun kauppa on tehty ja valitusaika umpeutunut. Hyvät kaupat tehdään AINA JO OSTAESSA, ei koskaan myydessä. Halvalla kun jotain saat...osta aina ja saat silti hieman voittoa myydessäsi aavistuksen halvemmalla kuin muut.
                        Jotta kauppa yleensä voi toteutua on AINA molempien kaupan osapuolien koettava tekevänsä hyvän kaupan. Minulla ei koskaan ole ollut mitään vaikeuksia myymisessä vaikka olen sitä elääkseni tavalla tai toisella koko ikäni 2-3-vuotiaasta asti tehnyt. Vaikeudet ovat AINA ostamisessa. No, se mitä kysyit siitä miksi en suosittele sinua kaupalliselle alalle, löydät ensimmäisen syyn edellisestä. Se toinen syy on siinä miten sekoitat omat, melko erikoiset näkemyksesi muidenkin näkemyksiksi mm.tuossa auton kilometrilogiikassa.
                        Eli jos nyt kumminkin päädyt kaupalliselle alalle, unohda ainakin kaikki autoon liittyvä. Voi nimittäin vyöstä loppua säätövara jossain vaiheessa ennenkuin "siperia" on opettanut riittävästi.
                        Last edited by Hemi; 22-01-2005, 02:38.

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #72
                          tarkotinki enimmäkseen, että ostat uudet renkaat ja vanteet ja yrität myydä ne kuukauden päästä pois...niin ei paljo enempää tai ees samaa hintaa saa, ostitpa mistä vaan..yleensä uusista pitää näyttää kuitti ostajille...

                          ostajatkin ovat hintatietoisia ja osaavat kysellä hintoja

                          ps..ei mitään riitaa

                          ja tosiaanki en oo ees ajatellu kaupallista uraa, ainakaan omaa yritystä myynnin suhteen

                          l
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #73
                            Ei riitaa...ei. Täytyy kuitenkin myöntää että minä en ole joutunut vielä rengas/vannesettiäkään vielä tähän päivään mennessä tappiolla myymään. Näissä jos missä on kysymys taidosta ostaa. Eli kuka tahansa yli 3-vuotias osaa ostaa=kuluttaa, mutta kuten todettua, hyvä kauppa tehdään AINA jo ostaessa. Jos haet pyöräsi vianorilta tai euromasterilta, on setin hinta pudonnut 30-50% siinä vaiheessa kun nostat pyöriä takaluukkuun. Siis täysin riippumatta siitä ajatko niillä vai et. "Oikea" hinta on siis vähintään tuo -30% maksamasi hinta. Tästäkin maasta saa kuitenkin rengas/vannesettejä n.40-50% halvemmalla kuin mitä "valtakanava" myy. Jos sitten laitat "setin" myyntiin vielä muutaman tuhannen ajettunakin 20-30% halvemmalla, jää muutama prosentti aina vaivanpalkkaakin jos vaihtokuume iskee. Samalla myös ostaja hyötyy "löydöistäsi" jos saa käytännössä uuden setin kuitenkin selkeästi halvemmalla kuin vastaava "valtakanavan" uusi setti. Kaikki on tyytyväisiä ja tavaraa ei tarvitse koettaa väkisin luukuttaa ylihinnoilla, vedoten "oikeaan" hintaan.

                            Comment

                            • ViisKolmeVitonen
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 390
                              • Kauhajoki

                              #74
                              Nonni. Ny tuli käytä tullissa ja tattadadaa... Täti sano että kilomoetrit voi hyvin pitää paikkansa! Jumalauta 16,5 vuotta ikää ja 120tkm! Koitin vähä sanoo että kato ny... Noh niille on annettu ohjeet kuinka toimia ja niin niitten on tehtävä. Ny sitten odotetaan veropäätöstä tulevaksi. Eihän siinä ny palio tommoses vanhas koslas häviä mutta ketuttaa ku tullin toiminta on tommosta p*****stä vedettyä...
                              Passat tdi -04

                              Comment

                              • ViisKolmeVitonen
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 390
                                • Kauhajoki

                                #75
                                Vaikka eihän se ikä mitää kilometreistä kerro, mutta näkee sen ny ottallaki auton kunnosta...
                                Passat tdi -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎