Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kyrdelli
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 96

    e34 540 lastutus

    olisin lastuttamassa tota rotiskoo ja kysymys kuuluu et minnepäin lastu laitetaan? En oo ikinä lastuttanu tai muutakaan viritystä tehny. Eikä oo oikeen auto harrastajia kaveriporukassa jokka tietäis jotain bemarin lastutuksesta. Yritin kattella näiltä sivuilta mut heikolla menestyksellä.
    Last edited by kyrdelli; 11-07-2012, 15:21.
  • Flanker35M
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 790
    • Rovaniemi

    #2
    S!

    FAQ osiossa oli linkki eli katoppa vaikka TÄNNE niin alkaa sujumaan.
    sigpic
    ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

    Comment

    • SushiX
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 2100
      • ǝɓuᴉʌʎH

      #3
      Originally posted by kyrdelli View Post
      olisin lastuttamassa tota rotiskoo ja kysymys kuuluu et minnepäin lastu laitetaan? En oo ikinä lastuttanu tai muutakaan viritystä tehny. Eikä oo oikeen auto harrastajia kaveriporukassa jokka tietäis jotain bemarin lastutuksesta. Yritin kattella näiltä sivuilta mut heikolla menestyksellä.
      Jos meinaat jtn halpaa & tuning lastua niin suosittelen jättämään väliin.. Laita mieluummin ensin kone kuntoon ja sitten jos haluat lastun niin käy jollain ammattilaisella se laitattamassa.. Maksaa huomattavasti enemmän, mutta saat rahallesi vastinetta sekä ei ainakaan kone mene lastusta sekaisin..
      E90 07 335D
      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

      Comment

      • kyrdelli
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 96

        #4
        Originally posted by SushiX View Post
        Jos meinaat jtn halpaa & tuning lastua niin suosittelen jättämään väliin.. Laita mieluummin ensin kone kuntoon ja sitten jos haluat lastun niin käy jollain ammattilaisella se laitattamassa.. Maksaa huomattavasti enemmän, mutta saat rahallesi vastinetta sekä ei ainakaan kone mene lastusta sekaisin..
        lastu on jo olemassa! en tiedä mikä lastu mut vissiin ollu sillon joskus muinoin autossa kiinni! saksassa! otettu vissiin suomessa pois! otan selvää mikä lastu on kyseessä kuhan kerkee ettimään!

        joutuuko aina koneen säätään jos laittaa lastun kiinni? yms informaatioo tarvis et osaan rahallisesti ja ajallisesti miettiä ajankohtaa lastutukseen!

        Comment

        • kyrdelli
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 96

          #5
          Originally posted by Flanker35M View Post
          S!

          FAQ osiossa oli linkki eli katoppa vaikka TÄNNE niin alkaa sujumaan.
          joo kiitos tosta linkistä! näyttää sen verran hankalalta et taidanpa viedä liikkeeseen laitettavaks!! löytyiskö tampereen alueelta liikettä mikä laittais lastun paikoilleen??

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            #6
            Kannattaa muuten vähän sitten katella että minkä takia se on vaihettu, sekoilut jossain kohdin/päästöt vituillaan jne.

            Näistä lastuista ei ole niin paljoa hyötyä vapareissa kuin turboissa mutta kuitenkin _oikealla_ lastutuksella voidaan saada vääntökäyrää muokattua paremmaksi. Esim on enemmän vääntöä alhaalle(kulutus voi tippua jopa desin parin) ja ehkä jotain heppoja lisää ylärekisteriin.
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • kyrdelli
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 96

              #7
              Originally posted by Betrunken View Post
              Kannattaa muuten vähän sitten katella että minkä takia se on vaihettu, sekoilut jossain kohdin/päästöt vituillaan jne.

              Näistä lastuista ei ole niin paljoa hyötyä vapareissa kuin turboissa mutta kuitenkin _oikealla_ lastutuksella voidaan saada vääntökäyrää muokattua paremmaksi. Esim on enemmän vääntöä alhaalle(kulutus voi tippua jopa desin parin) ja ehkä jotain heppoja lisää ylärekisteriin.
              ok!!! siis autohan on ollu mulla jo vuodesta 2007 et kaikkee on nähny ja kaikkee on sattunu matkanvarrella ja kilometrejäkin kertyny 350 000!!! mut moottorissa tuntus olevan suunnilleen hepat tallella. alavääntö tuntunu alusta asti aika heikolta mutta sitten kun saa kierroksia ni mennään!! eli oisko 3000 kohalla lähetään. kyllähän toi vakio kelpaa mut jotenkin haluais piristystä. aattelin ku kaikki aina puhuu lastutuksesta et se olis helppo tehä et saa vähä potkua lisää.´

              miten tollasta kannattas viritellä? siis kuitenkin et pääsee konttorilla läpitte. esim putkisto, nokat, lastu ja vapaavistaus suodatin. kyllä mä ite väsään ton rottelon kans minkä kerkeen mut vaikeimmat tekee liikkeet. mistä sivustoilta kannattaa kattella osia? tollasia japsituuningeja joissa on 1000hp riisikippoja pyörii tua kaupungilla mut koittaa nyt tälläseen jykevämpään autoon saada se 1000hp laillisesti! ja varmaan ens talvena vasta kattelen virityksiä. mut osia voisin ruveta jo katteleen!

              Sain tänään selville et kyseinen lastu olis oikeen tilattu kyseiseen malliin. Mut varmakshan ei voi tietää. Oon kuitenkin auton 3 omistaja suomessa ja auton ensimmäinen omistaja tilannut sen sillon kun auton toi suomeen.
              Last edited by kyrdelli; 12-07-2012, 12:04.

              Comment

              • Ziggis
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 454
                • Melbourne (Mellilä)

                #8
                jos on kunnollinen lastu,nii ei siitä haittaakaan oo...
                mut on kohtuu v-mäinen vaihtaa kyseiseen kampeen..
                omasta edellisestä vaihdoin ite.. siinä boxis on piirilevyt kerroksittain..
                ei meinannu millää uskaltaa taivuttaa niin paljon että ne koukut irtoaa siitä alimmasta piiristä... mut kyllä se irtoaa vaikka näyttää siltä että johdot katkeaa ennen
                Ex. e39 540i -97
                Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                Ex. e36 325iA -92
                Ex. e34 540iA -94
                Ex. e30 325 2.7 eta -86
                Ex. e34 540iA -93 touring
                Ex. e32 730i -89

                Tällä mennään

                Comment

                • 426Hemi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 621
                  • Pälkäne

                  #9
                  Originally posted by kyrdelli View Post
                  ok!!! siis autohan on ollu mulla jo vuodesta 2007 et kaikkee on nähny ja kaikkee on sattunu matkanvarrella ja kilometrejäkin kertyny 350 000!!! mut moottorissa tuntus olevan suunnilleen hepat tallella. alavääntö tuntunu alusta asti aika heikolta mutta sitten kun saa kierroksia ni mennään!! eli oisko 3000 kohalla lähetään. kyllähän toi vakio kelpaa mut jotenkin haluais piristystä. aattelin ku kaikki aina puhuu lastutuksesta et se olis helppo tehä et saa vähä potkua lisää.´

                  miten tollasta kannattas viritellä? siis kuitenkin et pääsee konttorilla läpitte. esim putkisto, nokat, lastu ja vapaavistaus suodatin. kyllä mä ite väsään ton rottelon kans minkä kerkeen mut vaikeimmat tekee liikkeet. mistä sivustoilta kannattaa kattella osia? tollasia japsituuningeja joissa on 1000hp riisikippoja pyörii tua kaupungilla mut koittaa nyt tälläseen jykevämpään autoon saada se 1000hp laillisesti! ja varmaan ens talvena vasta kattelen virityksiä. mut osia voisin ruveta jo katteleen!

                  Sain tänään selville et kyseinen lastu olis oikeen tilattu kyseiseen malliin. Mut varmakshan ei voi tietää. Oon kuitenkin auton 3 omistaja suomessa ja auton ensimmäinen omistaja tilannut sen sillon kun auton toi suomeen.
                  Toi on ehkä huonoin mahollinen kohde alkaa virittelemään. Palauta ensin huoltamalla kaikki mahdolliset vakiohevoset ja jos kulkupuoli ei riitä, vaihda oikeesti autoa. Pelkästään neljään virinokkaan, penkissä säädettyyn ecu:n sekä hyvään putkistoon menee jo useita tuhansia. Silti hyöty ei ole varmaan muutamaakymmentä heppaa enempää.

                  Ei-vähäpäästöiseen koppaan esim. m50 turbo niin alkaa mennä kohtuu lujaa ja tietoa+apua on tuon suhteen paljon saatavilla. Onnistuu mainiosti myös kuningaskorimalli e34:ssä.
                  ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                  Comment

                  • maanmittaaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 111
                    • Salo

                    #10
                    joo omanki ymmärryksen mukaan tehas kyl aikoinaan säädöt tehny mahollisimman hyvin. lastukauppa on jotenki hyväuskosten höynäytystä... kylhän se viritys pitäs alotella hengitysteiden parantelusta, ennenkö lisäruokinta tehoaa...

                    Comment

                    • kyrdelli
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 96

                      #11
                      Originally posted by 426Hemi View Post
                      Toi on ehkä huonoin mahollinen kohde alkaa virittelemään. Palauta ensin huoltamalla kaikki mahdolliset vakiohevoset ja jos kulkupuoli ei riitä, vaihda oikeesti autoa. Pelkästään neljään virinokkaan, penkissä säädettyyn ecu:n sekä hyvään putkistoon menee jo useita tuhansia. Silti hyöty ei ole varmaan muutamaakymmentä heppaa enempää.

                      Ei-vähäpäästöiseen koppaan esim. m50 turbo niin alkaa mennä kohtuu lujaa ja tietoa+apua on tuon suhteen paljon saatavilla. Onnistuu mainiosti myös kuningaskorimalli e34:ssä.
                      ei tosta hirveesti oo hepoja lähteny. Varmaan tuntuu vaan ku on sen verra kauan jo ajellu sillä. Oli ajossa viikon 95vm 740 ja se tuntu laiskemmalta. Tosin sillekkin luvattu 7.5 0-100. Ja ens talvena aattelin jokatapauksessa ottaa koneen irti ja putsata ja ostella osia yms. Yhellä korjaamolla kone irti ja ite rupeen putsaileen ja huoltaan sitä. Korin laitan vasta kun tekniikka on kunnossa. Pitäs varmaan koittaa paljo menee 0-100 jossain päin et tietäs ees vähä onko paljonkintehoja kadoksissa. Onko tosta hepat mitattu koneesta vai perästä? Jos vaikka veis penkkiin!

                      Comment

                      • kyrdelli
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 96

                        #12
                        Originally posted by 426Hemi View Post
                        Toi on ehkä huonoin mahollinen kohde alkaa virittelemään. Palauta ensin huoltamalla kaikki mahdolliset vakiohevoset ja jos kulkupuoli ei riitä, vaihda oikeesti autoa. Pelkästään neljään virinokkaan, penkissä säädettyyn ecu:n sekä hyvään putkistoon menee jo useita tuhansia. Silti hyöty ei ole varmaan muutamaakymmentä heppaa enempää.

                        Ei-vähäpäästöiseen koppaan esim. m50 turbo niin alkaa mennä kohtuu lujaa ja tietoa+apua on tuon suhteen paljon saatavilla. Onnistuu mainiosti myös kuningaskorimalli e34:ssä.
                        ei tosta hirveesti oo hepoja lähteny. Varmaan tuntuu vaan ku on sen verra kauan jo ajellu sillä. Oli ajossa viikon 95vm 740 ja se tuntu laiskemmalta. Tosin sillekkin luvattu 7.5 0-100. Ja ens talvena aattelin jokatapauksessa ottaa koneen irti ja putsata ja ostella osia yms. Yhellä korjaamolla kone irti ja ite rupeen putsaileen ja huoltaan sitä. Korin laitan vasta kun tekniikka on kunnossa. Pitäs varmaan koittaa paljo menee 0-100 jossain päin et tietäs ees vähä onko paljonkintehoja kadoksissa. Onko tosta hepat mitattu koneesta vai perästä? Jos vaikka veis penkkiin!

                        Comment

                        • Betrunken
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 458
                          • Vantaa

                          #13
                          Jos tahtoo isoista koneista helposti tehoa lisää niin perän välitystä muuttaa, ainakin tuossa joku aika luin 850ia juttua ja kuulemma perän vaihdolla oli kun eri auto. Mutta se taas nostaa kulutusta.

                          Mutta aika parantaa haavat sanoi isoäitini, näin se tekee autoissakin.
                          Aikansa kutakin ja aja pari kk vaikka 518i niin sen jälkeen tuntuu 540i ferrairilta
                          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                          EX:
                          -Bmw E28 518i
                          -Saab 9000
                          -Lada 2105
                          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2100
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            #14
                            Originally posted by Betrunken View Post
                            Jos tahtoo isoista koneista helposti tehoa lisää niin perän välitystä muuttaa, ainakin tuossa joku aika luin 850ia juttua ja kuulemma perän vaihdolla oli kun eri auto. Mutta se taas nostaa kulutusta.

                            Mutta aika parantaa haavat sanoi isoäitini, näin se tekee autoissakin.
                            Aikansa kutakin ja aja pari kk vaikka 518i niin sen jälkeen tuntuu 540i ferrairilta
                            Jos M60 kone on tikissä kunnossa niin pitäisi ihan mukavasti liikahtaa.. Tietty jos kone on huonossa hapessa, huonot puristuspaineet, osat kuluneet ja karstaset niin takuulla ei meinaa liikahtaakkaan.. Kone, laatikko ja perä ensin kuntoon, sitten katsoo, että liikkuuko vaiko ei
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • ike24
                              BTCF Member
                              • Mar 2011
                              • 957
                              • haapavesi

                              #15
                              haet minulta 540 pois. siihen on tehty kannet,nokat,lastu,putkisto. nii ei tarvi viritellä. ja lastu ei oo mikään 50e tuning lastu mutta hyöty aika surkea.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎