Taitaa tuon ikäisestä jo nähdä avaimesta ainakin siellä liikkeessä. Mutta varmaan taas ammattirikolliset osaa senkin tehdä että näyttää kilsat ihan ok, vaikka ois ruuvattu mittaria.
Ja jos siellä on mittarissa se n. 160 tkm niin voin sanoo että ruuvattu on....
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Sitä määkin pelkään että jonkinverran on pois ruuvattu. Katsastusmies kehui auton kuntoa. Meni läpi ilman huomautuksia, siitä heräsi mielenkiinto tarkastaa kilometrit.
Täydellinen huoltokirja saksanmaalta, mut se ei tietenkään mitään todista...
Ei pitäisi nähdä avaimesta tuossa.
Ihan mahdotonta on kenenkään selvittää, onko mittarilukemaa muutettu.
Kuten yllä joku mainitsi, niin kunnon mukaan katsoo ennemmin.
Ei pitäisi nähdä avaimesta tuossa.
Ihan mahdotonta on kenenkään selvittää, onko mittarilukemaa muutettu.
Kuten yllä joku mainitsi, niin kunnon mukaan katsoo ennemmin.
No ensimmäisenä voisi katsoa onko mittaristo auton oma, jos on se "isompi" mittaristo niin painat oikean napin mittarista pohjaan ja kytket virrta nappi pohjassa niin jossain vaiheessa näkyy auton valmistenumeron viimeiset merkit siinä listalla.
Seuraavaksi katsot että onko mittariston takana olevan koodiplugin sinetti ehjä.
Jos numerot täsmäsivät ja sinetti on ehjä niin luultavasti ei ole ruuvattu tai sitten ruuvaja on ollut taitava.
En ole varma asiastani mutta e34 mallissa luultavasti ei voi diagnostiikkapistokkeen kautta kirjoittaa kilometrejä vaan ne on kirjoitettava suoraan sinne koodiplugiin.
No ensimmäisenä voisi katsoa onko mittaristo auton oma, jos on se "isompi" mittaristo niin painat oikean napin mittarista pohjaan ja kytket virrta nappi pohjassa niin jossain vaiheessa näkyy auton valmistenumeron viimeiset merkit siinä listalla.
Seuraavaksi katsot että onko mittariston takana olevan koodiplugin sinetti ehjä.
Jos numerot täsmäsivät ja sinetti on ehjä niin luultavasti ei ole ruuvattu tai sitten ruuvaja on ollut taitava.
En ole varma asiastani mutta e34 mallissa luultavasti ei voi diagnostiikkapistokkeen kautta kirjoittaa kilometrejä vaan ne on kirjoitettava suoraan sinne koodiplugiin.
Painoin trippimittarin nollausnapin pohjaan ja käänsin virtaavaimen 1kohtaan. Matkamittariin ilmestyi vuoronperään 6 eri lukemaa. 4 lukema täsmäsi valmistenumeron kanssa, 2 lukema oli vain 00000.
Mitähän ne muut lukemat tarkoittavat?
Onko koodiplugin sinetti vaikea katsoa?
Painoin trippimittarin nollausnapin pohjaan ja käänsin virtaavaimen 1kohtaan. Matkamittariin ilmestyi vuoronperään 6 eri lukemaa. 4 lukema täsmäsi valmistenumeron kanssa, 2 lukema oli vain 00000.
Mitähän ne muut lukemat tarkoittavat?
Onko koodiplugin sinetti vaikea katsoa?
No mainitaan nyt ensimmäisenä että sitkeistä väittämistä huolimatta mikään niistä näkemistäsi numeroista ei ole todellinen kilometrilukema
Softan numeroa ja jotain muuta ei käyttäjälle kovin oleellista.
Eihän se sinetti vaikea ole katsoa, mittaristo pöydälle ja katsot takaapäin että voiko code tekstin vieressä olevan "palikan" irroittaa vain vetämällä, vai pitääkö ensin särkeä pikkuinen muovi siitä edestä.
Ja eihän näistä nyt tosielämässä voi mitään päätellä, se palikan saa sieltä pois myös mittariston osiksi purkamalla, mutta itse en ainakaan ole jaksanut mittaristoa vaihtaessani sitä tehdä, vaan murjonut sinettimuovit auki.
No mainitaan nyt ensimmäisenä että sitkeistä väittämistä huolimatta mikään niistä näkemistäsi numeroista ei ole todellinen kilometrilukema
Softan numeroa ja jotain muuta ei käyttäjälle kovin oleellista.
Eihän se sinetti vaikea ole katsoa, mittaristo pöydälle ja katsot takaapäin että voiko code tekstin vieressä olevan "palikan" irroittaa vain vetämällä, vai pitääkö ensin särkeä pikkuinen muovi siitä edestä.
Ja eihän näistä nyt tosielämässä voi mitään päätellä, se palikan saa sieltä pois myös mittariston osiksi purkamalla, mutta itse en ainakaan ole jaksanut mittaristoa vaihtaessani sitä tehdä, vaan murjonut sinettimuovit auki.
Comment