Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä 525 e34 AFT-382

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkkaap
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 100
    • Espoo

    Pari kysymystä 525 e34 AFT-382

    Laitoin tänään tommosen e34 525 vm 91 bemarin ja siinä on semmonen vika että takana kolahtaa aina joku kun kaasun päästää ja alkaa uudelleen painamaan kaasua eli tulee siis sillonkin kun kiihdyttää..

    Kuulostaa ihan siltä että tulee perästä, voisko viisaammat vähän kertoa vielä..?

    Niin joo ja sattusko auton ex omistaja pyörimään foorumeilla? Rek: AFT-382.
    Jos jtn sais tietää tosta autosta? Mietin vaan ku member tarrat takalaseissa..
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Henkkaap View Post
    Laitoin tänään tommosen e34 525 vm 91 bemarin ja siinä on semmonen vika että takana kolahtaa aina joku kun kaasun päästää ja alkaa uudelleen painamaan kaasua eli tulee siis sillonkin kun kiihdyttää..

    Kuulostaa ihan siltä että tulee perästä, voisko viisaammat vähän kertoa vielä..?

    Niin joo ja sattusko auton ex omistaja pyörimään foorumeilla? Rek: AFT-382.
    Jos jtn sais tietää tosta autosta? Mietin vaan ku member tarrat takalaseissa..
    Jos takaa kuuluu niin mahdollisesti taka-akseliston poikkipalkin päätypuslat taikka perän kiinnikkeet.


    Kuvassa nro 2 puslat siis ovat nuo akseliston päätypuslat. Pari viikkoa takaperin vaihdettiin yhteen vm.91 E34:een ja siinä loppui "tömähtelyt" takapäästä siihen (vanhat olivat alkuperäiset=21v vanhat).

    Halpa mutta aikaa vaativa korjaus jos itse tekee, pajalla kallista. Puslat saa motonetistäkin halvalla jossei sinne halua powerflexiä tunkea.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • julli75
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 302
      • lpr

      #3
      menee aikaa noin 2h kahvi taukoineen kun noi osat nro2 vaihtaa.vanhat vaan tylysti rautasahalla paskaks ja sit puristaa uudet tilalle.ei mahdoton tehtävä jos vähänkin tehny remppaa.sivuilta kyl löytyy ohjeita jos vaan jaksat etsiä.

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Originally posted by julli75 View Post
        menee aikaa noin 2h kahvi taukoineen kun noi osat nro2 vaihtaa.vanhat vaan tylysti rautasahalla paskaks ja sit puristaa uudet tilalle.ei mahdoton tehtävä jos vähänkin tehny remppaa.sivuilta kyl löytyy ohjeita jos vaan jaksat etsiä.
        Niinno, mullakin meni 2h kun tein kunnolla, eli kuumensin ja vedin ulosvetäjällä vanhat ulos vahingoittamatta akselistoa, ja uudet pakastimen kautta prässäämällä sisään. Pointti oli se, että ensikertalaisella tuo ei mene kahdessa, ei edes neljässä tunnissa, teki kummalla tyylillä tahansa.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Henkkaap
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 100
          • Espoo

          #5
          Mietin kans noita puslia mutta jotenki vaan kuulostas perältä, tiiä sitten..

          Koulussa saan auton kyllä nostettua ylös ja sitten viimeistään näkee mikä sielä kolisee..

          Onkohan auton ex omistaja foorumeilla?

          Comment

          • ccc
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 503
            • RHMK

            #6
            Originally posted by Supra^ View Post
            Niinno, mullakin meni 2h kun tein kunnolla, eli kuumensin ja vedin ulosvetäjällä vanhat ulos vahingoittamatta akselistoa, ja uudet pakastimen kautta prässäämällä sisään. Pointti oli se, että ensikertalaisella tuo ei mene kahdessa, ei edes neljässä tunnissa, teki kummalla tyylillä tahansa.
            Menee kyllä noviisiltakin kahdessa tunnissa kunnon ulosvetäjällä ja sisääntyöntäjällä, ei tartte pakastella saati lämmitellä/sahailla..
            F25 X3 setämies-edition
            E36 325 iA Cabriolet
            __________________
            Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Originally posted by ccc View Post
              Menee kyllä noviisiltakin kahdessa tunnissa kunnon ulosvetäjällä ja sisääntyöntäjällä, ei tartte pakastella saati lämmitellä/sahailla..
              En haluaisi väitellä kanssasi, muttei todellakaan lähteneet 21v vanhat hajonneet puslat ilman lämmittämistä. Ja miksei puhaltaisi kuumailmapuhaltimella 5min sitä palkkia jolloin koko setti liukuu jännityksen alla itsestään ulos?
              Uudet saa kyllä ilman kylmentämistäkin pakotettua sisään, pointtina nyt vaan se että mitä järkeä ähertää ja puhertaa jos asiat menee pienillä valmisteluilla paljon sujuvammin?
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • ccc
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 503
                • RHMK

                #8
                Originally posted by Supra^ View Post
                En haluaisi väitellä kanssasi, muttei todellakaan lähteneet 21v vanhat hajonneet puslat ilman lämmittämistä. Ja miksei puhaltaisi kuumailmapuhaltimella 5min sitä palkkia jolloin koko setti liukuu jännityksen alla itsestään ulos?
                Uudet saa kyllä ilman kylmentämistäkin pakotettua sisään, pointtina nyt vaan se että mitä järkeä ähertää ja puhertaa jos asiat menee pienillä valmisteluilla paljon sujuvammin?
                Joo ei siinä, mutta kuten ylempänä tarkensin ja kuten tähänkin vielä erikseen painotan, kunnollisilla työkaluilla onnistuu kyllä. Muutamaan otteeseen vaihtanut ja kummallakin kerralla puslat täysin tuhannen pillun päreinä ja paskaksi revenneinä.

                Eikä nimenomaan tarvinnut ähertää sen kummemmin, sai siinä toki voimaa käyttää mutta rauhassa kun teki ja kärsivällisesti niin hyvä tuli

                Mainittakoon tähän vielä erikseen, etten alkuunkaan katso pahalla saati vieraksuisi mainitsemiasi apukeinoja, alkuperäinen pointti edelleenkin oli se, että oikeilla työkaluilla kyllä onnistuu
                F25 X3 setämies-edition
                E36 325 iA Cabriolet
                __________________
                Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                Comment

                • Henkkaap
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 100
                  • Espoo

                  #9
                  Oliskohan pk-seudulla joku joka vois pientä rahallista korvausta vastaan noi puslat vaihella mulle..? Huoltoon jos vie niin varmasti useemman satasen?

                  Itellä ku ei oikeen tiloja eikä kokemusta noista oo :/
                  Last edited by Henkkaap; 14-08-2012, 13:40.

                  Comment

                  • Henkkaap
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 100
                    • Espoo

                    #10
                    Onko ne puslat nimeltään apurungon puslat?

                    E36 puolelta lueskelin että vaihteita vaihtaessa ''tömähtely'' johtuu niistä. Itellä tekee just noin..

                    Onko kellään menny? tartteeko tuota nyt pelätä että ''repeää perä korista''?
                    Last edited by Henkkaap; 17-08-2012, 00:40.

                    Comment

                    • julli75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 302
                      • lpr

                      #11
                      olet oikeassa,apurungon puslat ja ei tarvii pelätä et repee e34 mallissa irti mut kolahtelee ja vetelee aika paljon.ohjeita vaihtoon löytyy kyllä foorumilta.

                      Comment

                      • ^T-T^
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 218
                        • Veteli

                        #12
                        Kannattaa muuten tarkistaa perän kannakkeen etummainen pultti, joka menee taka-akselin läpi.

                        On helppo todeta onko vielä ehjä. Auton alle vain ja koittaa nostella perää käsin, jos nousee ylös alas niin se pultti on poikki. Itsellä teki omassa aivan samaa ja vika oli tuossa kannakkeen kiinnityspultissa.
                        Nyt:
                        E39 540i Oxfordgrun
                        MB Vito 112cdi '00
                        EX:
                        E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                        Nissan Pick-Up 2,5d
                        E34 M5 Calypsorot
                        BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                        BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                        E34 525td Diamantschwarz

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎