Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rattilukko-ongelmia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niksutin77
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 4
    • Järvenpää

Rattilukko-ongelmia

Kävin tänään leimalla ja tuli rattilukosta sanomista, kun ratti lukittuu kun avaimet on virtalukossa.
    mitä tuolle oikein voi tehä? tarviiko uusia rattilukko?

E: auto siis E34 vm. -92
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

uusi vaan virtalukon pesä tai uus avain,haitat kuluneet väljiksi ja siksi lähtee avain pois.saa käyntiin jo melkein millä avaimella tahansa.

Comment

• zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

Mitäääääh?! Siis rattilukko menee päälle kun avaimet virtalukossa? On sulla munaa että uskallat ajella sillä vehkeelläsi, kunhan et kenenkää päälle ajais kun ratti jysähtää lukkoon.

Comment

• Niksutin77
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 4
        • Järvenpää

Väärä hälytys siis rattilukko menee 0-asennossa päälle, eli on siis ihan normaalia? Ainaki nyt 3 eri autos sama homma. En tiedä mitä vit**a se leimamies on oikee aatellu :o kertokaa vaan jos oon väärässä ei siis mee missään muussa asennossa päälle kuin 0-asennossa, eli niinkuin pitääkin? Jos oon oikeessa ja inssi väärässä niin tän voi poistaa

Comment

• Guest's Avatar

Kyllä se inssi on ny oikiassa. Meilläkin kahteen autoon vaihattanu osia tuon takia, esim. isännän E12:seen jolla ajetaan ehkä max.1000 km vuodessa. Mutta uudella lukkopatruunalla ei enää mene rattilukko päälle ennen kuin ottaa avaimen pois, kun vanhalla, väljällä meni 0-asennossa.

Comment

• Incarnated
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 450
            • Seinäjoki

Se on kyl kumma miten noissaki on eroja, ei ne minun autoista oo ikinä ees kokeillu moista ominaisuutta, ja ainaki kahessa ollu noin ja yhessä avaimenki sai ulos missä asennossa vaan...

http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

Comment

• E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 938
              • Espoo

Originally posted by Incarnated View Post
              Se on kyl kumma miten noissaki on eroja, ei ne minun autoista oo ikinä ees kokeillu moista ominaisuutta, ja ainaki kahessa ollu noin ja yhessä avaimenki sai ulos missä asennossa vaan...
              Onkohan se sitten niin, kuten isoR sanoo (ja inssit). Minulle tuli vuosi sitten kehotus tuosta rattilukosta. Minulla se voi mennä päälle, kun avain on nolla-asennossa, mutta ei aina. Missään muussa asennossa näin ei käy. Onko tuo nyt sitten korjattava?

Mites -93 bägiratissa tai yleensä homma menee? Tai käytännössä, mitä pitää purkaa, jotta osat saa vaihdettua? Mitä kaikkea tuohon tuon takia pitää vaihtaa?
              E92 335iA -08

---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰