Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia 525 I X :stä M50 TU B25 koneella . Ja monella on tämä malli ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525 ix
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 353
    • Karijoki Etelä - Pohjanmaa

    Kokemuksia 525 I X :stä M50 TU B25 koneella . Ja monella on tämä malli ??

    Kokemuksia 525 I X :stä M50TUB25 koneella .

    525 ix

    2494 CC

    L6

    24

    141 KW ( 192 PS ) @ 5.900 rpm

    245 N·m (181 lb·ft)

    184 lb-ft with VANOS @ 4.200 rpm 220 km/h (137 mph) 1992–1996 M50 ( TÜ ) B25 Sedan / Touring

    Ja monellako on tämä :think

    Olis kiva tietää mitä vikoja on odotettavissa kyseisestä koneesta tai neli vedosta

    yleensä ??

    Linkki sivuille : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E34)#525iX



    M50TUB25

    The M50B25 was updated with variable valve timing (called VANOS by BMW) on the intake camshaft in 1992.
    Peak torque became available 500 rpm lower, at 4200 rpm.

    Applications:
    1992-1995 E 36 325 i / 325 i s
    1992-1996 E 34 525 i / 525 i x

    BMW 525iX - 2.5 L M50B25 I6 192 PS ( 141 kW; 189 HP ) VERY RARE

    1990 – 1995 SEDANINA
    1990 - 1996 FARMARINA
    Last edited by 525 ix; 30-08-2012, 22:44.
    VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
    Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
    - E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
    - E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
    - E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
    - E 38 , E31 , E52
    - E 53 - X5

    PUH : 045-3412426 / Whatsapp

    [email protected]
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Tuskin kenelläkään on TU koneista e34:sta.

    Yleensä nuo e34:set on niin vanhoja, että mitä tahansa saattaa hajota.

    Comment

    • Kiimaremmi
      Hullu Kissamies
      • Jul 2007
      • 6943
      • Rovaniemi

      #3
      Alustanosat kalliita ja vaan marmorilta löytyy. Pelkän alapallonivelen hommaminen voi olla jo melko mielenkiintoista.
      e30 325i Cabrio -88 Ibi Love
      Volkswagen Golf IV 1,9 Tdi -04

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1568

        #4
        Olihan tuo kiva kampe, vanoksellinen oli minulla. Helvetin hankalaa suomesta noita osia saada, mutta muistaakseni belgiasta tuohon olisi ollut tyrkyllä täydellistä alustasarjaa alle 500euron. Tuo käveli vastaan sen jälkeen kun tuon auton laitoin eteenpäin. Benkaralta yhdet käytetyt etutolpat siihen aikoinani hommasin. Ruotsissa oli romiksilla paremmin romua tuohon tarjolla kuin suomessa.

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Tuskin kenelläkään on TU koneista e34:sta.
          Taitaapa aika monella olla, itsellänikin yksi. E34 koppaan taisi vaihtua M50b25 vanokselliseen (TU) 92->
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by Haatainen View Post
            Taitaapa aika monella olla, itsellänikin yksi. E34 koppaan taisi vaihtua M50b25 vanokselliseen (TU) 92->
            TU=tuplavanos. M50 konetta ei ole tehtaalta tullut koskaan tuplavanoksella. Vasta 9/98 tuli m52tu.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              TU=tuplavanos. M50 konetta ei ole tehtaalta tullut koskaan tuplavanoksella. Vasta 9/98 tuli m52tu.
              Masteri takas sinne E39 osioon

              M50B25TU:sta oli puhe. Eli Singlevanos. Perus M50 sitten ilman vanosta.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Masteri takas sinne E39 osioon

                M50B25TU:sta oli puhe. Eli Singlevanos. Perus M50 sitten ilman vanosta.
                Hmmm...Onko tuo tu termi ihan virallinen m50 yhteydessä? Jossain yhteyksissä näyttää olevan, mutta jossain taas oli maininta että m52 tuplavanoksella oli ensimmäinen josta käytettiin tu merkintää.

                TU=technical update? Sittenhän tuota voi käyttää vaikka m20 koneesta jossa uudet tulpat

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Hmmm...Onko tuo tu termi ihan virallinen m50 yhteydessä? Jossain yhteyksissä näyttää olevan, mutta jossain taas oli maininta että m52 tuplavanoksella oli ensimmäinen josta käytettiin tu merkintää.

                  TU=technical update? Sittenhän tuota voi käyttää vaikka m20 koneesta jossa uudet tulpat
                  No en tiedä onko sitten virallinen nimitys tuolle koneelle mutta monessa paikassa on tullut vastaan.

                  Sovitaan vaikka sitten että keskustellaan 525ix:tä M50B25 Vanos moottorilla tässä ketjussa... Jos TU ei olekkaan tehtaan virallinen nimitys tuolle konstruktiolle
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Betrunken
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 458
                    • Vantaa

                    #10
                    OT:wikin sanoin->

                    M50TUB25
                    The M50B25 was updated with variable valve timing (called VANOS by BMW) on the intake camshaft in 1992. Peak torque became available 500 rpm lower, at 4200 rpm.[2]

                    Applications:

                    1992-1995 E36 325i/325is
                    1992-1996 E34 525i/525ix<-
                    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                    EX:
                    -Bmw E28 518i
                    -Saab 9000
                    -Lada 2105
                    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      #11
                      Eikös ne nuo etuvetarit ollu ainakin useamman perus E34:n hintaiset kun poksahtaa ja uusia ei saa kuin marmelaadilta.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Eikös ne nuo etuvetarit ollu ainakin useamman perus E34:n hintaiset kun poksahtaa ja uusia ei saa kuin marmelaadilta.
                        Meneekö ne öljypohjan läpi?

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14352
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Meneekö ne öljypohjan läpi?
                          Toinen menee... http://www.realoem.com/bmw/showparts...41&hg=31&fg=15
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Meneekö ne öljypohjan läpi?
                            Nyt meni ohi.

                            Edit: jaa.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • 525 ix
                              BTCF Member
                              • Dec 2007
                              • 353
                              • Karijoki Etelä - Pohjanmaa

                              #15
                              525 IX etuvetarit

                              Originally posted by haju69 View Post
                              eikös ne nuo etuvetarit ollu ainakin useamman perus e34:n hintaiset kun poksahtaa ja uusia ei saa kuin marmelaadilta.

                              kysytty veholta : Oikealle : N. 770 €
                              vasemmalle : N. 500 €
                              VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
                              Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
                              - E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
                              - E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
                              - E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
                              - E 38 , E31 , E52
                              - E 53 - X5

                              PUH : 045-3412426 / Whatsapp

                              [email protected]

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎