E34 lämpenee todella hitaasti + KAIKKEA muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • buusaman
    replied
    updatea

    Eli siis vuotoa paikallistettu nestepinta-anturin kohdalle koska sieltä ainakin pikkasen märkä, jäi asennettaessa hieman vinoon suhteessa johdon liittimeen joten jouduin ihan snadisti sitä kiertämään takaisinpäin joten varmaan vuotaa sieltä.

    Pitäis ruuvata auki se ja kattoa et linjautuu oikein sen liittimen kanssa ja laittaa pikkasen lujemmin kiinni se. Oli uutena jo tosi jäykkä laittaa kierteilleen jostain syystä.

    Kuskin oven mikro on kulunut lukon kohdalta joten pääsee joustamaan sen verran töyssyissä yms että valittaa "door open, see owner's medical raport"

    Asensin ensihätään tulitikusta lukituksen siihen että on pohjassa kokoajan kunnes saan uuden mikron siihen. Tähän voisi käyttää myös jotain kemiallista muovia tai alumiiniteippiä jotta vastakpleen paksuus lisääntyisi, mutta riskinä tietty että ei toimi oikein tai jää jumiin jotenkin. (uusi käytetty mikro vaihdettu ja toimii, kannattaa olla varoivainen ettei tipu mikron vastakappale rungon sisään = )

    Huurtuu myös sen takia että maalinpoistotulppa pohjasta lähtenyt kävelemään ja ns kokolattiamatto ja äänieristeet päässeet kastumaan.

    Huurtuminen yleistetään myös ruosteseen pohjassa aika usein että olisi reikä mistä vesi/kosteus pääsee kastelemaan matot. (raitisilmasuodin oli ihan tukossa, nyt tulee autossa 2 nopeudella)

    Venttiilikopan tivari vuotaa öljyä tulpille joka kuulemma aiheuttaa huonoa käyntiä ja tukkeisuuden tunnetta. Myös voi napata ilmaa koneeseen sieltä.

    Tohon kun saisi momentin millä ton venttiilikopan pitäis olla kiinni ettei käy hassusti. Ja pitää uusia samalla ne venakopan pulttien tiivisteet, kuulemma muuttuu kivikoviksi ja halkeaa kun menee availemaan.

    Eikö kukaan keksi tohon hitaasti lämpenemiseen mitään, +-0 kelillä pitää ajaa ainakin 4 km et mittari näyttää tokaan viivaan eli 1/4 kohtaan ja sitä ennen tyhjäkäynnillä ollut 2-3 min. (raitisilmasuodattimen vaihto auttoi niin että tulee hyttiin sinisen ylärajassa jo lämmintä ilmaa ja lämpenee paljon nopeemmin sisäilma)

    Auttaiskohan jos ottais viskolta sen muoviohjaimen irti niin jäähdyttäisi huonommin tai sitten mulla vaan on visko liian "aktiivinen" voiko tämän todeta jollain? (voi olla jokin tarviketermari tai sit se on jo väsynyt)
    Last edited by buusaman; 10-02-2013, 10:37. Reason: infoo

    Leave a comment:


  • buusaman
    replied
    Paisarin korkki

    Originally posted by Chapter4 View Post
    Tarkistanut että painekorkit toimii? Mulla vittuili motonetin korkki.
    Mulla on ollut 3 eri korkkia tuohon, ja jokainen tuntuu vuotavan ellei väännä ihan ***** lujaa kiinni sitä.

    Eli siis ruuvaan sen normaalisti kiinni ja painelen letkua niin suhinaa kuuluu, sit lisää väännän kiinni ja suhina loppuu.

    Korkit on 1kpl alkuperäinen jonka luulin olevan rikki (suhisi)
    1 kpl 1,4 bar motonet, tämäkin suhisi.
    1 kpl varaosaliikkeen tarjoama orggis, tämä toimi hetken kunnes rupisi suhisemaan.

    Syyläri siis on uusi tanskalainen valmistaja muistaakseni, kun vanha rupesi vuotamaan kun vuori paisarin ja syylärin liitoksesta. No minähän painelin tongeilla liitäntää kireemmälle (sellaiset väkäset prässätty siihen) niin halkeama joka siellä oli laajeni kummasti = )

    Nesteitä siis katoaa, välillä nopeasti ja välillä hitaasti...

    Leave a comment:


  • Chapter4
    replied
    Tarkistanut että painekorkit toimii? Mulla vittuili motonetin korkki.
    Last edited by Chapter4; 05-11-2012, 15:11.

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by buusaman View Post
    Enpäs oo vaihtanut ikinä enkä usko että on edellisetkään, huurtuu todella helposti auto aina sateella yms.

    Ja vaikka laittais täysille niin tuntuu ettei ilmaa oikeen tuu sisälle asti, Sit takapenkille ei puhalla kuin kylmää siitä keskikonsolista ja samaten keskisuuttimista kojelaudasta ja ovista.

    Onko se raitisilmasuodin konehuoneessa missä puhallinkin vai onko se kojelaudan sisällä keskellä vai missä sijaitsee kun en muista. Ja onko isokin työ luvassa jos sen vaihdan?

    Kojelaudan sisällä, hanskalokero jne pois eestä, semmosen "vihreen" pitkulaisen luukun takana. Ei sillei mikään iso iso homma, mut saanee siinä puolisen tuntia menemään kun rauhassa ruuvailee. Toi kylmän tulo ko. paikoista ei liity asiaan, se on ominaisuus..

    Leave a comment:


  • buusaman
    replied
    Siinähän se yks ongelma lisää

    Originally posted by Dankova View Post
    Ootko raitisilmansuodattimen vaihtanut koska viimeksi, jos on tukossa niin ilma ei pääse niin helpolla läpi.

    Enpäs oo vaihtanut ikinä enkä usko että on edellisetkään, huurtuu todella helposti auto aina sateella yms.

    Ja vaikka laittais täysille niin tuntuu ettei ilmaa oikeen tuu sisälle asti, Sit takapenkille ei puhalla kuin kylmää siitä keskikonsolista ja samaten keskisuuttimista kojelaudasta ja ovista.

    Onko se raitisilmasuodin konehuoneessa missä puhallinkin vai onko se kojelaudan sisällä keskellä vai missä sijaitsee kun en muista. Ja onko isokin työ luvassa jos sen vaihdan?

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Juu kyllä näin on ja 26 on cruistecontrolia varten

    Tuskin, mullaki E34 525i sedan lämpenee nopeesti talvella / antaa kylmääki ilmaa hyvi, paitsi että ei oikeen puhalla kunnolla jos on 1 2 laitettu se tuuletus nopeus, 3:sella rupee jo puhaltaa, 1 2:sen nopeus säädöllä ihan pienesti puhaltaa.
    Ootko raitisilmansuodattimen vaihtanut koska viimeksi, jos on tukossa niin ilma ei pääse niin helpolla läpi.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Siellä luukun vasemmalla ja oikealla reunalla on pyörät muovinpalat, joita voi kiertää sisään tai ulospäin. Jos liian sisällä voi luukku liikkua liikaa tiivisteitä vasten ja liian ulkona ei mene kunnolla kiinni.

    Toinen mitä voi säätää on lukon vastakappale. Ota se kontinlevyinen muovisuoja pois, niin saat sen lukon irti on muutamalla ruuvilla kiinni. Sitä voi säätää leves- ja korkeussuunnassa. Sitten vielä luukussa oleva lukon kieleke kuluu ajan myötä eikä napsahda lukkoon enää niin herkästi. Itse ostin molemmat uusiksi, vastakappaleen ja kontin lukitusmekanismin ($$) mutta nyt lukittuu todella kevyesti kiinni kuten pitääkin.



    Itselläni oli kuskin oven mikrokytkin on löystynyt. Varmuuden siitä saa kun tilapäisesti laittaa (esim. teipillä) sen kiinni asentoon ja huomaa ettei valituksia enää tule. Se kytkinhän ei ole ovessa vaan lukon vastakappaleessa kiinni.



    Jarruvalokytkin vaihtoon ensin. Osa # 24
    Juu kyllä näin on ja 26 on cruistecontrolia varten

    Originally posted by mmo63 View Post
    Onkohan mun e34 518iA:ssa päinvastainen ongelma: lämpenee TODELLA nopeasti? Toivottavasti vain ominaisuus, hyvä sellainen.
    Tuskin, mullaki E34 525i sedan lämpenee nopeesti talvella / antaa kylmääki ilmaa hyvi, paitsi että ei oikeen puhalla kunnolla jos on 1 2 laitettu se tuuletus nopeus, 3:sella rupee jo puhaltaa, 1 2:sen nopeus säädöllä ihan pienesti puhaltaa.
    Last edited by tonnizi; 28-09-2012, 00:44.

    Leave a comment:


  • mmo63
    replied
    Originally posted by buusaman View Post
    Eli e34 m50b25 vanos touring lämpenee hitaasti. Aina lämmennyt tosi hitaasti vaikka on jo 3 termaria hommattu, joista jokainen erillainen. nyt 92c termari alkuperäinen kopio tjsp. syyläri uusittu ja korkkeja vaihdeltu 1,5 ja 2 kilon painekorkkeja.
    Onkohan mun e34 518iA:ssa päinvastainen ongelma: lämpenee TODELLA nopeasti? Toivottavasti vain ominaisuus, hyvä sellainen.

    Leave a comment:


  • buusaman
    replied
    Päivitystä

    Jarruvuodon paikansin kun rupes tiputtaa reilusti, vuoti liitoskohdasta jonne aikaisemmin vaihdoin jarruputken ja on päässyt löystymään ilmeisesti. nyt ei vuoda ainakaan enään siitä kohtaa.

    Laitoin crc kuskin ja kuskinpuolen takaovien tunnistimiin ja liikuttelin niitä niin lopetti ainakin nyt sen valituksen.

    Kaikki valo ongelmat loppuivat kun otin valojen korkeudensäätömoottorit irti, ei sen jälkeen oo valittanut paitsi huonon kontaktin omaavasta rek, kilven valosta.

    Laiton hätäkorjauksena ilmastointiteippiä vuotaviin imuputkiin ja mun mielestä auttoi jotain. Ei tunnu niin tukkoiselta enään, mut on tukkoinen silti (oiskohan kausiflunssaa autoparalla).

    Takaluukun vastakappaleen säädin ns yläasentoon niin luukku menee kiinni helposti nyt.
    Last edited by buusaman; 20-09-2012, 16:05. Reason: Infoo

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by buusaman View Post
    Ja toinen seikka, farkku kun on niin takaluukku talvisin aukeaa mutta ei mee millään enää kiinni paitsi jos on suokakeli. Kuuluuko takaluukun säätö olla tiukempana vai löysempänä jotta auttaa kiinni menemiseen.
    Siellä luukun vasemmalla ja oikealla reunalla on pyörät muovinpalat, joita voi kiertää sisään tai ulospäin. Jos liian sisällä voi luukku liikkua liikaa tiivisteitä vasten ja liian ulkona ei mene kunnolla kiinni.

    Toinen mitä voi säätää on lukon vastakappale. Ota se kontinlevyinen muovisuoja pois, niin saat sen lukon irti on muutamalla ruuvilla kiinni. Sitä voi säätää leves- ja korkeussuunnassa. Sitten vielä luukussa oleva lukon kieleke kuluu ajan myötä eikä napsahda lukkoon enää niin herkästi. Itse ostin molemmat uusiksi, vastakappaleen ja kontin lukitusmekanismin ($$) mutta nyt lukittuu todella kevyesti kiinni kuten pitääkin.

    Nyt ruvennut valittaa et door open+ melkein joka mutkassa, tekee välillä kokoajan ja välillä ei ollenkaan.
    Itselläni oli kuskin oven mikrokytkin on löystynyt. Varmuuden siitä saa kun tilapäisesti laittaa (esim. teipillä) sen kiinni asentoon ja huomaa ettei valituksia enää tule. Se kytkinhän ei ole ovessa vaan lukon vastakappaleessa kiinni.

    !!!HOX!!! Sit välillä kun lähtee ajamaan ja painaa jarrua niin tulee brake light (tosin nyt ei ole antanut sitä tasonsäätömoottoreiden irroituksen jälkeen) ja sateella brake lt circuit (en tiiä mikä 2/4 anturin johdosta se olisi, mutta ei yleensä enään kun uudelleen starttaa. KAIKKI valot toimii aina.
    Jarruvalokytkin vaihtoon ensin. Osa # 24

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by buusaman View Post
    M50 on ahtaampi ja kattelin ni icv letkut maffille on halki molemmat = ) joten siinä on syytä ainakin. Oon köyhä joten koitan korjata mikrot, on helppo ratkaisu kun korkee maata silloin kun ovi kiinni joten pelkkä crc voisi riittää.

    Venttiilikopan kannen tiiviste vuotaa öljyä useammasta paikasta joten siinäkin syytä, laitan kun ehin ja on varaa mennä Mätänettiin/Mutunettiin mikä se nyt olikaan = )
    Jos keskuslukko jne toimii muuten moitteettomasti, en tekisi mikrokytkimille mitään ennenkun olisi varaa vaihtaa ainakin etu puolet uusiksi. Ne kun kuluu yleensä enemmän

    Venttiilikannen tiivisteen hinta tuskin päätä huimaa. Hommaa samalla ne letkut uudet ja vaihdat ne samalla kun putsailet tuon ICV:n.

    Leave a comment:


  • buusaman
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Toi ICV on helppo putsata. Siihen pääsee käsiksi helposti ainakin M30 sekä M60 koneissa. Itse hommasin siihen tarkoitukseen omaa puhdistus ainetta, oliko MAF puhdistus ainetta.

    Ohjeet vielä sen puhdistamiseen löytyy enkku kielellä:

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    Vaihtaisin kaikki mikrokytkimet. Alkuperäsenä maksaa muistaakseni about 33e/kpl.
    M50 on ahtaampi ja kattelin ni icv letkut maffille on halki molemmat = ) joten siinä on syytä ainakin. Oon köyhä joten koitan korjata mikrot, on helppo ratkaisu kun korkee maata silloin kun ovi kiinni joten pelkkä crc voisi riittää.

    Venttiilikopan kannen tiiviste vuotaa öljyä useammasta paikasta joten siinäkin syytä, laitan kun ehin ja on varaa mennä Mätänettiin/Mutunettiin mikä se nyt olikaan = )

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by buusaman View Post
    Ittekkin uumoilin tota oven asentotunnistinta, joutuu varmaan avaa ne kaikki.

    Täytyy vaan ihmetellä kun ei lätäkköä jarrunesteistä tuu mihkään, tai missään ei näy märkää. Luultavasti takajarrusatulan mäntä mikä vuotaa, täytyy tarkistaa.

    Rupee olee niin paljon hommaa tos autos ettei jaksais enään laittaa.

    Sit pitäis lähtee tutkii icv, idle control valve kun on varmaan tosi likainen. kun nykii välillä, mut veikkaan imuvuotoa silti.
    Toi ICV on helppo putsata. Siihen pääsee käsiksi helposti ainakin M30 sekä M60 koneissa. Itse hommasin siihen tarkoitukseen omaa puhdistus ainetta, oliko MAF puhdistus ainetta.

    Ohjeet vielä sen puhdistamiseen löytyy enkku kielellä:

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    Vaihtaisin kaikki mikrokytkimet. Alkuperäsenä maksaa muistaakseni about 33e/kpl.
    Last edited by SushiX; 06-09-2012, 13:43.

    Leave a comment:


  • buusaman
    replied
    Sori laiskuus

    Originally posted by SushiX View Post
    "Door open" valittamiseen löytyy helppo ratkaisu. Yleensä jostain ovesta (voi olla useastakin) on mennyt oven mikrokytkin rikki tai oikeastaan se pinta on liian kulunut = ei ota kontaktia enää kunnolla, jolloin järjestelmä luulee, että ovi on auki. Samasta syystä esim hälyt ei toimi oikein.

    Jarruihin. Onko tarkastettu, että rempan yhteydessä ei ole joku putki/letku hajonnut tai murtunut josta sitten vuotaisi? Tai jarrunestesäiliön letkut huonosti kiinni/rikki/repeytynyt tai vastaavaa?
    Ittekkin uumoilin tota oven asentotunnistinta, joutuu varmaan avaa ne kaikki.

    Täytyy vaan ihmetellä kun ei lätäkköä jarrunesteistä tuu mihkään, tai missään ei näy märkää. Luultavasti takajarrusatulan mäntä mikä vuotaa, täytyy tarkistaa.

    Rupee olee niin paljon hommaa tos autos ettei jaksais enään laittaa.

    Sit pitäis lähtee tutkii icv, idle control valve kun on varmaan tosi likainen. kun nykii välillä, mut veikkaan imuvuotoa silti.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    "Door open" valittamiseen löytyy helppo ratkaisu. Yleensä jostain ovesta (voi olla useastakin) on mennyt oven mikrokytkin rikki tai oikeastaan se pinta on liian kulunut = ei ota kontaktia enää kunnolla, jolloin järjestelmä luulee, että ovi on auki. Samasta syystä esim hälyt ei toimi oikein.

    Jarruihin. Onko tarkastettu, että rempan yhteydessä ei ole joku putki/letku hajonnut tai murtunut josta sitten vuotaisi? Tai jarrunestesäiliön letkut huonosti kiinni/rikki/repeytynyt tai vastaavaa?

    Leave a comment:

Working...
X