Kaikki muu ratkaistu paitsi hummausongelma ja liian iso kulutus, ääni lambdalle itseltäni, täytyy viedä vikakoodin lukuun tai jos jollain laitteet siihen tai sitten asennan se jenkkivalon joka vilkkuu.
Edelleen hieman hidas tosin lämpenemään, oisko termarin vika (92 asteinen tarvike)
Eli e34 m50b25 vanos touring lämpenee hitaasti. Aina lämmennyt tosi hitaasti vaikka on jo 3 termaria hommattu, joista jokainen erillainen. nyt 92c termari alkuperäinen kopio tjsp. syyläri uusittu ja korkkeja vaihdeltu 1,4 ja 2 kilon painekorkkeja.
Ihan sama huudattaako sisälämpöjä täysillä tai ei ollenkaan. Joudun ajamaan n. 5 km talvella et on ees lähelle normaalilämpöjä, onko normaalia? (vaihdoin raitisilmasuodattimen niin lämpenee sisätilat paljon nopeammin ja auton sisällä tulee nyt 2- nopeudella)
Lohkolämmitin auttoi asiaa ennekuin hajosi, oiskohan väärässä reiässä kun on pakosarjan alla keulasta tokassa reiässä. (on väärässä reiässä mutta ois ollu liian hankala asentaa ekaan reikään keulasta katsottuna pakosarjan alle joten polttaa sen ehkä nopeasti?)
Ja toinen seikka, farkku kun on niin takaluukku talvisin aukeaa mutta ei mee millään enää kiinni paitsi jos on suokakeli. Kuuluuko takaluukun säätö olla tiukempana vai löysempänä jotta auttaa kiinni menemiseen. SÄÄDETTY JA TOIMII (temppuili jotain nyt talvella taas niin ettei suostunut menemään luukun koukku kiinni asentoon eli meni mykäksi, mutta ronklasin takaluukun lukkopesää niin rupesi toimimaan taas)
Nyt ruvennut valittaa et door open+ melkein joka mutkassa, tekee välillä kokoajan ja välillä ei ollenkaan. Syy kuskin oven mikrotunnistin korissa(kulunut) (vaihdettu uusi käytetty ja toimii. Kannattaa olla varovainen ettei lukon vastakappale tipu rungon sisään, johto pitää sen paikallaa ja sit jotain sinne vaikka rautalangaa yms.)
Sit vanhempia vikoja tail light, low beam, lic plate light siitä valittaa melkein aina kun laittaa valot päälle, kosteus vaikuttaa asiaan myös pahentavasti (takaluukun johtosarja). KORJATTU: Vika tais olla tasonsäätömoottoreissa kun lopetti valittamisen paitsi lic plate light joka johtuikin kosketusviasta ja korjaantui lyömällä sitä = )
Sit välillä kun lähtee ajamaan ja painaa jarrua niin tulee brake light (tosin nyt ei ole antanut sitä tasonsäätömoottoreiden irroituksen jälkeen) ja sateella brake lt circuit (en tiiä mikä 2/4 anturin johdosta se olisi, mutta ei yleensä enään kun uudelleen starttaa. KAIKKI valot toimii aina.( Jarruvalo temppuili, kosketusvika joka paheni niin selvis sekin)
Sit iän ikuinen hummausongelma (sammunut talvisin jarruttaessa kylmällä koneella) ja viimeaikoina alknut nykimään ja tuntuu tukkoiselta kiihdyttäessä alakierroksilla. Vuotaa öljyä ainakin venttiilikopan tiivisteestä 3 tai 4 pytylle tulpanjuureen. Sillä öljyllä ei kyllä vaikutusta kulkuun. Kat haisee aina kun polkee meneemään hieman. kulutus kaupunkiajossa yli 12 litraa, KORJAUS siis 13.9 L/100km kaupunkiajossa KORJAUS 15.4L/100km (WTF) kylmä ilma + paljon liikennevaloja ja 1 iso ylämäki??, maantiellä 7-8 L/100km (nyt taas tippunut lähemmäs normaalilukemia kaupungissa 11.4L/100km)
Tossa kesän alusta kävi kuin 3 pytyllä yhtäkkiä 2 päivää ja sitten sammu kun koski ilmamassamittarin johtosarjaan jonka korjasin ja kiristin liittimet. Vika poistui mutta kun lähdin ajamaan niin PAM vika jatkuikin taas.. mistähän johtuu?
Sit isoajotietokone ei kalibroi millään jäljellä olevan bensan antamaa kilometrimäärää. ON ajettu melkein tyhjäksi ja sit tankki ihan täyteen, mut ei auttanut. (ilmeisesti puuttuu 2 johtoa joihinkin pinneihin takapenkin alla tai jotain koska alunperin oli pieni ajotietokone) (mitkähän pinnit ne olikaan?)
Ylämäkeen ajettaessa kierrosluvulla 2000 rpm kuuluu sellainen ihme "ritinä" ääni kun painaa kaasua ns. liikaa mut sit esim 2100 rpm ei kuulu eikä alle sen, vuotaa myös jarrunestettä säiliön melkein alarajaan viikossa. Alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet jarrupalat taakse ja uudet levyt myös. tuli aika ahdas sovitus. (vuoti nestettä kuskin puolelta apparin puolelle menevästä putkesta jonka asensin kun vanha ruostu puhki, jotenkin päässyt löystymään. Kiristin sen ja lopetti vuotamisen)
Teksti rupee muistuttaa jo "riivattu nissani" myynnissä ilmoitusta = ).
Toivottavasti jaksatte, et saataisiin luottoauto kuntoon taas kerran.
Kiitos kaikille avusta!
Edelleen hieman hidas tosin lämpenemään, oisko termarin vika (92 asteinen tarvike)
Eli e34 m50b25 vanos touring lämpenee hitaasti. Aina lämmennyt tosi hitaasti vaikka on jo 3 termaria hommattu, joista jokainen erillainen. nyt 92c termari alkuperäinen kopio tjsp. syyläri uusittu ja korkkeja vaihdeltu 1,4 ja 2 kilon painekorkkeja.
Ihan sama huudattaako sisälämpöjä täysillä tai ei ollenkaan. Joudun ajamaan n. 5 km talvella et on ees lähelle normaalilämpöjä, onko normaalia? (vaihdoin raitisilmasuodattimen niin lämpenee sisätilat paljon nopeammin ja auton sisällä tulee nyt 2- nopeudella)
Lohkolämmitin auttoi asiaa ennekuin hajosi, oiskohan väärässä reiässä kun on pakosarjan alla keulasta tokassa reiässä. (on väärässä reiässä mutta ois ollu liian hankala asentaa ekaan reikään keulasta katsottuna pakosarjan alle joten polttaa sen ehkä nopeasti?)
Ja toinen seikka, farkku kun on niin takaluukku talvisin aukeaa mutta ei mee millään enää kiinni paitsi jos on suokakeli. Kuuluuko takaluukun säätö olla tiukempana vai löysempänä jotta auttaa kiinni menemiseen. SÄÄDETTY JA TOIMII (temppuili jotain nyt talvella taas niin ettei suostunut menemään luukun koukku kiinni asentoon eli meni mykäksi, mutta ronklasin takaluukun lukkopesää niin rupesi toimimaan taas)
Nyt ruvennut valittaa et door open+ melkein joka mutkassa, tekee välillä kokoajan ja välillä ei ollenkaan. Syy kuskin oven mikrotunnistin korissa(kulunut) (vaihdettu uusi käytetty ja toimii. Kannattaa olla varovainen ettei lukon vastakappale tipu rungon sisään, johto pitää sen paikallaa ja sit jotain sinne vaikka rautalangaa yms.)
Sit vanhempia vikoja tail light, low beam, lic plate light siitä valittaa melkein aina kun laittaa valot päälle, kosteus vaikuttaa asiaan myös pahentavasti (takaluukun johtosarja). KORJATTU: Vika tais olla tasonsäätömoottoreissa kun lopetti valittamisen paitsi lic plate light joka johtuikin kosketusviasta ja korjaantui lyömällä sitä = )
Sit välillä kun lähtee ajamaan ja painaa jarrua niin tulee brake light (tosin nyt ei ole antanut sitä tasonsäätömoottoreiden irroituksen jälkeen) ja sateella brake lt circuit (en tiiä mikä 2/4 anturin johdosta se olisi, mutta ei yleensä enään kun uudelleen starttaa. KAIKKI valot toimii aina.( Jarruvalo temppuili, kosketusvika joka paheni niin selvis sekin)
Sit iän ikuinen hummausongelma (sammunut talvisin jarruttaessa kylmällä koneella) ja viimeaikoina alknut nykimään ja tuntuu tukkoiselta kiihdyttäessä alakierroksilla. Vuotaa öljyä ainakin venttiilikopan tiivisteestä 3 tai 4 pytylle tulpanjuureen. Sillä öljyllä ei kyllä vaikutusta kulkuun. Kat haisee aina kun polkee meneemään hieman. kulutus kaupunkiajossa yli 12 litraa, KORJAUS siis 13.9 L/100km kaupunkiajossa KORJAUS 15.4L/100km (WTF) kylmä ilma + paljon liikennevaloja ja 1 iso ylämäki??, maantiellä 7-8 L/100km (nyt taas tippunut lähemmäs normaalilukemia kaupungissa 11.4L/100km)
Tossa kesän alusta kävi kuin 3 pytyllä yhtäkkiä 2 päivää ja sitten sammu kun koski ilmamassamittarin johtosarjaan jonka korjasin ja kiristin liittimet. Vika poistui mutta kun lähdin ajamaan niin PAM vika jatkuikin taas.. mistähän johtuu?
Sit isoajotietokone ei kalibroi millään jäljellä olevan bensan antamaa kilometrimäärää. ON ajettu melkein tyhjäksi ja sit tankki ihan täyteen, mut ei auttanut. (ilmeisesti puuttuu 2 johtoa joihinkin pinneihin takapenkin alla tai jotain koska alunperin oli pieni ajotietokone) (mitkähän pinnit ne olikaan?)
Ylämäkeen ajettaessa kierrosluvulla 2000 rpm kuuluu sellainen ihme "ritinä" ääni kun painaa kaasua ns. liikaa mut sit esim 2100 rpm ei kuulu eikä alle sen, vuotaa myös jarrunestettä säiliön melkein alarajaan viikossa. Alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet jarrupalat taakse ja uudet levyt myös. tuli aika ahdas sovitus. (vuoti nestettä kuskin puolelta apparin puolelle menevästä putkesta jonka asensin kun vanha ruostu puhki, jotenkin päässyt löystymään. Kiristin sen ja lopetti vuotamisen)
Teksti rupee muistuttaa jo "riivattu nissani" myynnissä ilmoitusta = ).
Toivottavasti jaksatte, et saataisiin luottoauto kuntoon taas kerran.
Kiitos kaikille avusta!
Comment