Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 -92 Mittariston ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T-ERROR
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 4
    • Pori

    E34 -92 Mittariston ongelmia

    Ensimmäinen ongelma on se, että mittariston valot ovat pimeänä plus saako sitä selville onko autossa alkuperäinen mittaristo paikoillaan kun liittimiä löytyi (ainakin) yksi irrallaan mittariston takana ja kaksi on paikoillaan, muuten kaikki pelaa kyllä.. Paikallaan on tällä hetkellä motometer:in mittaristo
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by T-ERROR View Post
    Ensimmäinen ongelma on se, että mittariston valot ovat pimeänä plus saako sitä selville onko autossa alkuperäinen mittaristo paikoillaan kun liittimiä löytyi (ainakin) yksi irrallaan mittariston takana ja kaksi on paikoillaan, muuten kaikki pelaa kyllä.. Paikallaan on tällä hetkellä motometer:in mittaristo
    tavallisia lasikantapolttimoitahan nuo ovat, helppo vaihtaa ja löytyy joka liikeestä. Mittariston alkuperäisyyden voi löytää mahdollisesti mittaristoon liimatusta tarrasta, jos siinä on vin koodi joka on sama kuin autossa. Toki koodiplugi eli kilometrit voi olla ohjelmoitu tai jostakin toisesta autosta siitä huolimatta...

    Comment

    • T-ERROR
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 4
      • Pori

      #3
      Originally posted by WSE1 View Post
      tavallisia lasikantapolttimoitahan nuo ovat, helppo vaihtaa ja löytyy joka liikeestä. Mittariston alkuperäisyyden voi löytää mahdollisesti mittaristoon liimatusta tarrasta, jos siinä on vin koodi joka on sama kuin autossa. Toki koodiplugi eli kilometrit voi olla ohjelmoitu tai jostakin toisesta autosta siitä huolimatta...
      Polttimot ja muut olivat kunnossa mutta jostakin kumman syystä ei saanut virtaa valaisupuolelle lainkaan, joten rosvosin tuon virran saannin muualta ja taas loistaa!

      Comment

      • proload
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 68
        • Espoo

        #4
        Originally posted by T-ERROR View Post
        Polttimot ja muut olivat kunnossa mutta jostakin kumman syystä ei saanut virtaa valaisupuolelle lainkaan, joten rosvosin tuon virran saannin muualta ja taas loistaa!
        Mulla oli sama vika. Takavalotkaan ei toiminu. Uus sulake ja taas pelaa.
        E39 530d -99.

        E34 525tdsic -93 ex.
        E34 535iA -90 ex.
        E34 520i -94 ex.
        E36 316i -92 ex.

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3229
          • Joensuu

          #5
          postataan tähän kun ei uutta toinna tehdä kun aihetta sivuutetaan.

          ELIKKÄS! ongelmana on sama että mittariston taustavalot pimeänä sekä oikeanpuolen parkki (siis edestä että takaa) ovat kaikki saman sulakkeen (nro 5) takana. ok, sulake palanut mutta sen vaihtopa ei riitäkkään. takakontin puolelta purin kaikki johdot (kontin luukusta ja vasemmalla kyljellä tulevat) myös läpiviennin tutkin. kaikki johdot on ehjiä, ja laitoin uudet eristeetkin päälle mistä ne puuttui. uusi sulake paikoilleen taas, valot päälle ja räps! sulake meni.

          huomenna tutkin vetokoukun johdoituksen kun en enää jaksanut ruveta puskuria purkamaan pois. mistä muualta vikaa voisi lähteä vielä etsimään?
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3229
            • Joensuu

            #6
            vikaa ei löydy edelleenkään, kuskinpuolen kickpanelin takaa otettu koko takapiiri pois käytöstä pistokkeestaan ja silti sulake vaan palaa, outoa tässä nyt on se että etuparkki kuitenkin vilahtaa eli sieltäsuunnalta ilmeisesti johto ei ainakaan poikki ole.

            nyt osaavat kertokaa!
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • waudeville
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 2089
              • Nokia

              #7
              itellä oli samaa vikaa (tai mittariston mukana meni takakilven valot) e32 ja sen verta sain selville,että sulakerasian kun otti irti ja pikkasen nosti,niin sulake kesti hetken eli varmaankin oli ottanut maihin rasian alla. Uusi omistaja ehkä löytänyt syyn...
              e34 540ia -94 Batmobile
              candy-king

              ex: e32 735i -89
              e34 525i -89

              Comment

              • Jylyppy
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 487
                • kuusamo

                #8
                Eli konkatko vaihtoon? Käytin mittariston irti ja osina. Yritin ostaa sähkötarvikekaupasta uudet konkat, mutta he halusit itse ensin mitata onko vika niissä. No, sain lopulta piirilevyn takas ja konkissa ei kuulemma vikaa. Alkuperäinen ongelma oli että bensamittari näyttää tyhjää koko ajan ja valo palaa.

                Nyt kun mittaristo on paikallaan nopeusmittari on ainut joka toimii oikein. Kiekkamittari näyttää joskus tuhat jenkaa liikaa, joskus saman verran liian vähän, lämpömittari ei nouse enää normaaliin.

                Mittaristo testin kun tekee, niin neulat eivät mene ääriasentoon. Nopeus n. 120km/h, jenkakello 3500rpm, bensamittari 20 litraan. Ilmeisesti neulojen pitäis käydä ääriasennossa..?
                Honda accord 2.4 -08
                Suzuki gsx-r 1000 -03

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3229
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by waudeville View Post
                  itellä oli samaa vikaa (tai mittariston mukana meni takakilven valot) e32 ja sen verta sain selville,että sulakerasian kun otti irti ja pikkasen nosti,niin sulake kesti hetken eli varmaankin oli ottanut maihin rasian alla. Uusi omistaja ehkä löytänyt syyn...
                  tätä samaa pelkään itekkin että rasian alta ottais maihin, ei taida ilman väkivaltaa kuitenkaan nousta tuo rasia pois. tänään sitä tutkailemaan siis...
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • Jylyppy
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2010
                    • 487
                    • kuusamo

                    #10
                    Mittaristo kävi taas osina ja vaihdoin nyt sitte sen yhden konkan joka sattu olemaan sähkötarvikekaupassa hyllyssä.. Isoimman niistä. Kiekkamittari näytti nuin äkkiseltään pelaavan oikein. Mittaristo testissä ei edelleenkään käy neulat tapissa. Vaikka ilmeisesti pitäs?

                    Mahtaako tuossa nyt olla jotain muutaki vikaa, vai hommaanko nuo kaks kinkkaa vielä..?
                    Honda accord 2.4 -08
                    Suzuki gsx-r 1000 -03

                    Comment

                    • Haatainen
                      BTCF Member
                      • Jul 2009
                      • 1451
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Jylyppy View Post
                      Mittaristo kävi taas osina ja vaihdoin nyt sitte sen yhden konkan joka sattu olemaan sähkötarvikekaupassa hyllyssä.. Isoimman niistä. Kiekkamittari näytti nuin äkkiseltään pelaavan oikein. Mittaristo testissä ei edelleenkään käy neulat tapissa. Vaikka ilmeisesti pitäs?

                      Mahtaako tuossa nyt olla jotain muutaki vikaa, vai hommaanko nuo kaks kinkkaa vielä..?
                      Hommaa vaan, ja vaihda. Ne maksaa tyyliin kakskytä senttiä ja männynkävyn, ja on vartin homma vaihtaa. Vaikka lopulta vika ei niissä olisikaan, niin onpahan sitten kuitenkin 20v vanhat vikaherkät komponentit uusittu.
                      Alla:
                      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                      E24 635Csi -84 Polaris metallic

                      Ennenkin on ollut autoja

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎