Announcement

Collapse
No announcement yet.

5hp30 purku ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    5hp30 purku ongelma

    eli ongelma on turbiinin jälkeen tulevassa levyssä joka usealla torx ruuvvilla kiinni (öljypumppu) ja kysymys kuuluu onko öljypumppu vielä aivojen puolelta kiinni eli onko aivot irroitettava jotta saadaan öljypumppu käpälään?
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Originally posted by alaska View Post
    eli ongelma on turbiinin jälkeen tulevassa levyssä joka usealla torx ruuvvilla kiinni (öljypumppu) ja kysymys kuuluu onko öljypumppu vielä aivojen puolelta kiinni eli onko aivot irroitettava jotta saadaan öljypumppu käpälään?
    Juu, eli öljypohja irti ja "aivot" irti. Venttiilikoneiston alla on kaksi putkenpätkää painettuna öljypumpun lähtöihin kiinni. Niitä irrottamatta ei pumppu tule pois.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      #3
      kiitoksia kiitoksia ehdin jo ottaakkin venttiilipöydän irti ennenkun tänne tulin taas lueskelee! öljypumpun ratas oli 4 osassa mutta muuten laatikko iskussa eli uus turbiini ja öljypumppen nii taas pitäis futata! löytyykö hyvää fotoa niistä kuulista mitkä tuolla venttiilipöydässä on? mitkä ajanmyötä kuluu? :think
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Ei ne aina/kaikista kulu, eikä siellä montaa kuulaa ole. Näet kyllä jos on matskua lähtenyt.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Ei ne aina/kaikista kulu, eikä siellä montaa kuulaa ole. Näet kyllä jos on matskua lähtenyt.
          missä siellä venttiilipöydässä ne kuulat on?
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ota venttiilikoneiston lohkot erilleen niin löytyy, ne oli yhden lohkon ja ison metallisen välilevyn välissä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              #7
              siinä muutama fototus
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • alaska
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 595
                • PKS

                #8
                kuvia? miksi ei toimi?
                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ota venttiilikoneiston lohkot erilleen niin löytyy, ne oli yhden lohkon ja ison metallisen välilevyn välissä.
                  lähteekö sieltä venttiilikoneistosta jotain jousia yms?
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    #10
                    When I got the idea in my head to rebuild my valve body DIY style I had no idea where to begin. This will be my first write up for the board and will hopefully help others in my situation. I have no previous tranny experience except complete replacement on domestic cars (this was easier) We'll st


                    Siellä kuvamateriaalia

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎