Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 535 HÄVITTÄÄ VIRRAT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kotkavaara arttu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 142
    • Rauma

    #16
    Jossain bemuissa on tuo virran "katoaminen" on aika yleinen ongelma. Itsellänni 528i E28 katosi kanssa 1vko:ssa virrat. Kyseistä ongelmaa en paikantanut. Tuttavan 520 E28 oli sama juttu. Hän otti aina navan irti, mutte se kaveri on muutenkin sellainen ilmastointiteippi ja nippuside kaveri.
    Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9995
      • KVLA

      #17
      Ihan heittona: Yhdellä hemmolla penkinlämmittimen rele nakitti hieman,ja akku tietysti sitä kautta hiljalleen...
      Siis "kärjet oli kevyesti kosketusessa" ja virtaa katosi akusta hiljalleen.Ei täydellä lämmitysteholla,koska vika olisi varmaan paikantunut nopeammin.

      Comment

      • Henry
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 744
        • Kannus

        #18
        Eihän peräkontin valot jää päälle vaikka kontti olisi kiinni?Itsellä ainakin oli se vika.
        Mercedes-Benz cls 350
        530DA E60
        Ex:
        Audi A6 2.7 biturbo quattro
        523IA E39
        520 E34 2Kpl
        535 E34

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9995
          • KVLA

          #19
          No löytyikö se vika???????????????

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #20
            Sinuna minä mittaisin itse mihin virta katoaa. Ihan normaalilla yleismittarilla, tasavirran mittausasennossa.

            Ihan ensimmäiseksi (virta-avain pois virtalukosta, ovet kiinni yms. eli auto samaan tilaan kuin parkatessa), sitten akunkenkä irti, ja mittaat virran akun + navan ja akun + kaapelin välillä. Ei saisi olla montaa kymmentä milliampeeria (20mA = 0.02 A, 100mA = 0.1 A). Jos se on luokkaa 0.2 A (eli 200mA tai yli), jossain on todennäköisesti vikaa.

            Jos virtaa menee, lähdet metsästämään MINNE se menee. Eli sulakerasian kansi auki ja otat sulakkeen kerrallaan irti. Yleismittarin johtimet sulakkeen paikalle (toinen johdin toiseen ja toinen toiseen napaan) ja mittaat meneekö ko. sulakkeen läpi virtaa. Toistat kaikille sulakkeille kunnes löydät sulakkeen, jonka kautta virtaa kulkee => olet paikallistanut vian alkulähteen.

            Seuraavaksi tarkistat ohjekirjasta tai kytkentäkaaviosta (esim. BMW E34 ETM = Electronic Troubleshooting Manual) mitä laitteita ko. sulakkeen takana on. Sitten irroitat laitteen kerrallaan virtapiiristä, kunnes löydät kamppeen joka virtaa vie. Sitten selvität MIKSI se vie virtaa. Jumittava rele, oikosulku, liitinvika yms. voi olla syynä siihen.

            Timo

            Comment

            • hawk2000
              Newbiemmer
              • Dec 2004
              • 10
              • Kuopio

              #21
              BMW E34 535 HÄVITTÄÄ VIRRAT vm.89

              Kesällä toimii normaalisti, mutta kun tulee ensimmäiset pakkset, niin akku tyhjenee. Akun tyhjentyminen tapahtuu talvella, noin viikossa eli auto ei lähde käyntiin.Akun varaus alkaa laskea hitaasti päivä päivältä yleismittarilla mitattuna. autolla ajetaan päivittäin 50 km matka-ajoa. Käytössäni on toinen uusi akku ja akku näyttisi lataavan kaikki kulutukset päällä 14v. Missähän vika?

              Comment

              • Belfast81
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 204
                • SOUMI

                #22
                Kannattais ehkä testiä repiä sulakkeita irti ja mittailla aina sitä varaustilaa jos tosiaan vaan talviaikaan... Niin veikkaisin istuin grillejä tai takalasin lämppäriä... jotai tollasta mut kokeilemalla se selviää.... kait
                Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                Comment

                • bmw e34
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 633
                  • raahe

                  #23
                  mahdollisia vikapaikkoja voisi olla lämmitettävät pissapojan suuttimet,kuskinoven lukkolämmitys tai sivupeilien lämmitykset kun se kerran pakkasten aikaan purkaa akkua.suuttimille ja peilien lämmityksille samoten kuin takalasin lämmittimelle ja istuinlämmittimille ei tule jännitettä ennenkuin virtaavain on II-asennossa.mutta lukonlämmityshän toimii heti kun kahvaa nostaa ja lämpötila on alle nollan,siellähän voi lämmitystä ohjaava mikrokytkin olla päällä jatkuvasti.virtapiiri / sulake kerrallaan virtamittarin kans käydä läpi että mikä piiri imee virtaan epätavallisen paljon tai ylensäkkin imee virtaa silloin kun ei pitäisi.hanskalokeron ja peräloosterin valotkin olisi hyvä kahtoa etteivät pala omia aikojaan ja syö akkua.

                  Comment

                  • hawk2000
                    Newbiemmer
                    • Dec 2004
                    • 10
                    • Kuopio

                    #24
                    Kiitos vinkeistä, voisitko kertoa vielä miten se sulakkeilta mitataan virran kulutus yleismittarilla.

                    Comment

                    • Laud
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 335
                      • Espoo

                      #25
                      Niin, ei kai se mahdotonta olisi tehdä sellaista "lattasulakeadapteria", joka menee sulakkeen paikalle ja josta lähtee piuhat virtamittarille.

                      Mutta yleisempi käytäntö taitaa olla se, että otetaan toinen akun johdoista irti, ja yhdistetään johto ja akun napa virtamittarilla. Sitten sulakkeita irrottelemalla kokeillaan pieneneekö se virta siitä (mahdollisesti) liian suuresta arvosta.
                      E36 320i coupé (M50TU)

                      Comment

                      • darkdivine
                        Newbiemmer
                        • Jul 2006
                        • 11

                        #26
                        Syy löytyi.

                        Hanskakotelon valo katkaisin oli kokonaan irti, eli valo paloi koko ajan =). tosin voi olla sekin että ostin auton paripäivää sitten autoliikkeestä. Sieltä kertoi että autossa voi olla sen takia akku tyhjä ku se ei kerkeä lataantumaan ku ihmiset kävivät sillä pienillä koe ajoilla vaan. Mä ladatin tiskiin toissapäivänä n.200km ja nyt on akku latautunut täysin.
                        Silver Fang E34

                        Hiukan pienempiä kuvia signatureen... -Robi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎