Jossain bemuissa on tuo virran "katoaminen" on aika yleinen ongelma. Itsellänni 528i E28 katosi kanssa 1vko:ssa virrat. Kyseistä ongelmaa en paikantanut. Tuttavan 520 E28 oli sama juttu. Hän otti aina navan irti, mutte se kaveri on muutenkin sellainen ilmastointiteippi ja nippuside kaveri.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E34 535 HÄVITTÄÄ VIRRAT
Collapse
X
-
Sinuna minä mittaisin itse mihin virta katoaa. Ihan normaalilla yleismittarilla, tasavirran mittausasennossa.
Ihan ensimmäiseksi (virta-avain pois virtalukosta, ovet kiinni yms. eli auto samaan tilaan kuin parkatessa), sitten akunkenkä irti, ja mittaat virran akun + navan ja akun + kaapelin välillä. Ei saisi olla montaa kymmentä milliampeeria (20mA = 0.02 A, 100mA = 0.1 A). Jos se on luokkaa 0.2 A (eli 200mA tai yli), jossain on todennäköisesti vikaa.
Jos virtaa menee, lähdet metsästämään MINNE se menee. Eli sulakerasian kansi auki ja otat sulakkeen kerrallaan irti. Yleismittarin johtimet sulakkeen paikalle (toinen johdin toiseen ja toinen toiseen napaan) ja mittaat meneekö ko. sulakkeen läpi virtaa. Toistat kaikille sulakkeille kunnes löydät sulakkeen, jonka kautta virtaa kulkee => olet paikallistanut vian alkulähteen.
Seuraavaksi tarkistat ohjekirjasta tai kytkentäkaaviosta (esim. BMW E34 ETM = Electronic Troubleshooting Manual) mitä laitteita ko. sulakkeen takana on. Sitten irroitat laitteen kerrallaan virtapiiristä, kunnes löydät kamppeen joka virtaa vie. Sitten selvität MIKSI se vie virtaa. Jumittava rele, oikosulku, liitinvika yms. voi olla syynä siihen.
Timo
Comment
-
-
BMW E34 535 HÄVITTÄÄ VIRRAT vm.89
Kesällä toimii normaalisti, mutta kun tulee ensimmäiset pakkset, niin akku tyhjenee. Akun tyhjentyminen tapahtuu talvella, noin viikossa eli auto ei lähde käyntiin.Akun varaus alkaa laskea hitaasti päivä päivältä yleismittarilla mitattuna. autolla ajetaan päivittäin 50 km matka-ajoa. Käytössäni on toinen uusi akku ja akku näyttisi lataavan kaikki kulutukset päällä 14v. Missähän vika?
Comment
-
-
mahdollisia vikapaikkoja voisi olla lämmitettävät pissapojan suuttimet,kuskinoven lukkolämmitys tai sivupeilien lämmitykset kun se kerran pakkasten aikaan purkaa akkua.suuttimille ja peilien lämmityksille samoten kuin takalasin lämmittimelle ja istuinlämmittimille ei tule jännitettä ennenkuin virtaavain on II-asennossa.mutta lukonlämmityshän toimii heti kun kahvaa nostaa ja lämpötila on alle nollan,siellähän voi lämmitystä ohjaava mikrokytkin olla päällä jatkuvasti.virtapiiri / sulake kerrallaan virtamittarin kans käydä läpi että mikä piiri imee virtaan epätavallisen paljon tai ylensäkkin imee virtaa silloin kun ei pitäisi.hanskalokeron ja peräloosterin valotkin olisi hyvä kahtoa etteivät pala omia aikojaan ja syö akkua.
Comment
-
-
Niin, ei kai se mahdotonta olisi tehdä sellaista "lattasulakeadapteria", joka menee sulakkeen paikalle ja josta lähtee piuhat virtamittarille.
Mutta yleisempi käytäntö taitaa olla se, että otetaan toinen akun johdoista irti, ja yhdistetään johto ja akun napa virtamittarilla. Sitten sulakkeita irrottelemalla kokeillaan pieneneekö se virta siitä (mahdollisesti) liian suuresta arvosta.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Syy löytyi.
Hanskakotelon valo katkaisin oli kokonaan irti, eli valo paloi koko ajan =). tosin voi olla sekin että ostin auton paripäivää sitten autoliikkeestä. Sieltä kertoi että autossa voi olla sen takia akku tyhjä ku se ei kerkeä lataantumaan ku ihmiset kävivät sillä pienillä koe ajoilla vaan. Mä ladatin tiskiin toissapäivänä n.200km ja nyt on akku latautunut täysin.Silver Fang E34
Hiukan pienempiä kuvia signatureen... -Robi
Comment
-
Comment