Kampuran asentotunnistimelle ääni täältäkin, varsinkin jos vanos moottori kyseessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 m50 automaatti Sammuu kesken ajon. Nyt ei lainkaan käynnisty?
Collapse
X
-
Eli ~130 ohmia sain vastus arvoksi..kun tosiaan 1150-1400 ohmia antaa ainakin pari nettisivua/foorumia mitkä selasin läpi..
Myös kuvaillut oireet oli samankaltaisia eli yhtäkkinen sammuminen jonka jälkee muutaman kerran käynnistyy ja sit lopullinen hiljentyminen.
KL-Varaosilta löyty hintaan 52€ eli tänään hakee se..
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostKuten jo taisin mainita, jos kampiakselinasentotunnistin pimeenä, ei tule bensaa eikä kipinää....
Mutta joo, hiukan ihmetyttää tuo vanhan anturin mittaustulos. Mittasitko nyt uudesta anturista ?
Comment
-
-
Originally posted by marko83 View PostKyllähän tuo oma m50b20tu ainaki lähti käyntiin vaikka oli kampuran anturin liitin irti. Tuossa on kyllä se siemenssin dme liekkö sillä vaikutusta asiaan:think
vasta M54 toimii ilman kampuran anturia eikä niissä ole ko. anturia alunperinkään, koko homma hoituu nokkien antureiden perusteella niissä.Last edited by peto2; 08-10-2012, 17:35.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postja paskat lähe.. sulla oli nokan anturi tai vanoksen solenoidi irti
vasta M54 toimii ilman kampuran anturia eikä niissä ole ko. anturia alunperinkään, koko homma hoituu nokkien antureiden perusteella niissä.
Tiedän myös sen, että jos kampuran tunnistin on sökö niin bensan syöttö ja kipinän anto pitäisi loppua. Noin kuukausi sitten sippasi tuo m50b20 non vanos ja syynä tähän oli kampuran tunnistin.
Comment
-
-
Manuaaleja ja sähkökuvia tutkittu..ja päivä käyty mittailemassa.
Luulen myös että ei kyllä käynnisty ilman kampuran anturi sillä moottorinohjaimellahan ei ole mitään tietoa kampuran asennosta eikä koneen kierrosluvusta mitkä ovat suht tärkeitä käynnin kannalta:think
Ymmärsin ohjeesta että nokan asentoanturi on syystä että se ilmoittaa milloin ykkös pytyssä on puristustahti,kampiakseli anturin perusteella tiedetään kammen kulma ja kierrosluku mutta ei sitä mikä tahti menee ->ykk voi olla joko puristus tai imu/pako vaihto..
Polttoainetta tosiaan tulee jakotukille asti ja painettakin tuntuu olevan(Sormi letkun päähän niin välistä lenteli aika pitkälle suihku)
Eli pumpun ja myös moottorinohjaimen releet toimivat..virran päälle ja molemmat vetävät noin 2-3sek jolloin suuttiminen taakse sekä puolien ensiö puolelta mittasin 12v Myös suuttimien ohmi mittaus ohjearvon mukainen 15.5 ohmia..Moottorinohjainhan sitten maadoittaa (suuttimet+puolat) noita sen mukaan miten kone käy yms..Mutta maadoittaako varmasti? Se jäi nyt hieman auki..
Onko kellään tietoa mihinkä pinneihin kampiakselin asentori anturin johdot liittyy?Kuva sanoi että 67 ja 68 pinnit mutta liittimessä oli tyhjää niillä kohtaa..myös nokka-akselin asento anturin pinneistä (16-44) toinen oli tyhjä??
Voisikohan koko ohjain olla vialla? Siemensin moottorin ohjain.Last edited by late^^^; 09-10-2012, 15:32.
Comment
-
-
Taas ehditty tutkimaan..Uusin havainto oli se että startatessa pöläyttää imusarjasta painetta pihalle,sellainen sininen pilvi vaan leijailee paukauksen myötä..Luulin ensin että startti kärys mutta myöhempi tutkiminen selvensi että paineisku tulee imusarjaan jostain syystä -> Lyö tyhjäkäyntiventtiililtä imusarjaan tulevan letkun irti ja savu nousee sieltä..:think Aika mystistä taas..
Imusarjakin oli irti ja tyhjäkäyntiventtiili ainakin oli ok. Onkos se MAPpi anturi imusarjan kyljessä heti kaasuläpän oikealla puolen?En ainakaan muuta virkaa keksinyt ja vastus arvo täsmäsi MAPpi anturin arvoihin
Comment
-
-
Originally posted by late^^^ View PostJeps..Eli kiikutin kärryn korjaamolle. Heti kättelyssä vaihdettu (uusi!!!)nokka-anturi sökö...
Laittoivat alkuperäisen siemensin ja heti heräsi
Vielä tutkittavia asioita on pitkähkö vieteri käynnistyksessä ja hieman heikko tyhjäkäynti
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
Comment