Uups meni jo :oops:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaihdettavat osat e34 525i --> M5
Collapse
X
-
Pykälien mukaan ilmeisesti myös etutolpat olisi (kai) vaihtolistalla, mutta mikä on järki tämän takana.
Siis nuo tolpat tulisi kai valikoida painon/kantavuuden mukaan (mikä ei muutu), eikä automaattisesti vastaaviin kuin mallisarjan tehokkaimmassa, missä on myös eripainoinen kone nokalla... :?:
Pitääkö käyttää huonommin sopivaa kokoonpanoa, koska näin vaaditaan :sekasin: diuu, eiku tekeen lumiukkoa pihalle :sekasin:Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Pidä teho sellaisissa rajoissa että vertaus 540i malliin riittää. Selviät paljon pienemmillä muutoksilla kun M5 vertauksessa.
Kaikki eriävät alustan, voimansiirron ja jarrujärjestelmän osat pitää vaihtaa ja niitä riittää. Etutolpat täydellisenä jarruineen, takatukivarret (liukulaakeripuslat), vakaajat etu& taka, perä, vetarit - parhaassa tapauksessa vielä niveaumat taka-akselille (vakiona M5 malleissa).
On hyödytöntä miettiä mitä järkeä missäkin on kun asia lukee selvästi laissa :?
Comment
-
-
Originally posted by JacekOn hyödytöntä miettiä mitä järkeä missäkin on kun asia lukee selvästi laissa :?
Tai tilataan teutoonien maasta 525 malliin sopiva sarja, mutta vaaditaan mukaan todistus että se tolppasarja kuuluu m5 malliin, ja taas on saksalaisella naurussa pitämistä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by ZouiJuuri tähän kysymykseen olisi kiva tuo vastaus saada, sen taitaa saada vain soittamalla tiedämme mihin.
Ja AKE ei määrittele mallisarjaan kuulumisia, vaan bmw suomi.
Eli jarrut ja tukivarsia (?) vaihtoon, tolpat pitäisi olla samanlaiset (laakerikoot etc.) Voimansiirtoa myös.
Eli heitetään vielä ilmaan kysymys,
Sopiiko vm <95 e36 M3 vaihteisto, tuohon m20b25 motin perään ?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by ZouiJuuri tähän kysymykseen olisi kiva tuo vastaus saada, sen taitaa saada vain soittamalla tiedämme mihin.
Ja AKE ei määrittele mallisarjaan kuulumisia, vaan bmw suomi.
Eli jarrut ja tukivarsia (?) vaihtoon, tolpat pitäisi olla samanlaiset (laakerikoot etc.) Voimansiirtoa myös.
Eli heitetään vielä ilmaan kysymys,
Sopiiko vm <95 e36 M3 vaihteisto, tuohon m20b25 motin perään ???? EDIT: ilmeisesti sopii.Last edited by Zoui; 17-12-2004, 11:29.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by JacekPidä teho sellaisissa rajoissa että vertaus 540i malliin riittää. Selviät paljon pienemmillä muutoksilla kun M5 vertauksessa.
Kaikki eriävät alustan, voimansiirron ja jarrujärjestelmän osat pitää vaihtaa ja niitä riittää. Etutolpat täydellisenä jarruineen, takatukivarret (liukulaakeripuslat), vakaajat etu& taka, perä, vetarit - parhaassa tapauksessa vielä niveaumat taka-akselille (vakiona M5 malleissa).
Voimansiirto tuottaa suurimman päänvaivan, tuon m20 koneen perään kun ei voi laittaa noita 540i/m5 roippeita.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
M5 E34
Eikä osien vaihdossa vielä kaikki! Auton rekisteriotteeseen merkittyä kantavuutta ei suostuta muuttamaan, ellei ole valmistajan kirjallista suostumusta projektille. Arvaa suostuvatko? Tällöin ainoaksi ratkaisuksi jää auton paikkaluvun vähentäminen esim. 2-paikkaiseksi, jotta kokonaispaino pysyy rajoissa. Ratsiassa tämä tarkoitta neljän hengen kuormalla rangaistusvaatimuksen kirjoittamista.......Saattaisi tuo vaihto käytettyyn M5:een tänä päivänä olla loppujen lopuksi ihan järkevä (?) vaihtoehto.
AV
Comment
-
-
Originally posted by AVEikä osien vaihdossa vielä kaikki! Auton rekisteriotteeseen merkittyä kantavuutta ei suostuta muuttamaan, ellei ole valmistajan kirjallista suostumusta projektille. Arvaa suostuvatko? Tällöin ainoaksi ratkaisuksi jää auton paikkaluvun vähentäminen esim. 2-paikkaiseksi, jotta kokonaispaino pysyy rajoissa. Ratsiassa tämä tarkoitta neljän hengen kuormalla rangaistusvaatimuksen kirjoittamista.......Saattaisi tuo vaihto käytettyyn M5:een tänä päivänä olla loppujen lopuksi ihan järkevä (?) vaihtoehto.
AV
Eli nyt ei olla muuttamassa moottoria (moottori edelleen sama m20b25), teho vain kasvaa, joten kantavuuden ja paikkalukujen kannalta ei ole ongelmia.
Ja mitä järkeviin vaihtoehtoihin tulee, niin järkeä ei tässä projektissa käytetä. Autoa tehdään tunteella ja itseä varten. Vain rahan kannalta mietittynä tallissa olisi jo tuohon budjettiin useampi käytetty vm. -90 M5:nen, mutta niitä nyt on "kaikilla".Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Comment