Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdettavat osat e34 525i --> M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    #16
    Uups meni jo :oops:
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #17
      Pykälien mukaan ilmeisesti myös etutolpat olisi (kai) vaihtolistalla, mutta mikä on järki tämän takana.

      Siis nuo tolpat tulisi kai valikoida painon/kantavuuden mukaan (mikä ei muutu), eikä automaattisesti vastaaviin kuin mallisarjan tehokkaimmassa, missä on myös eripainoinen kone nokalla... :?:

      Pitääkö käyttää huonommin sopivaa kokoonpanoa, koska näin vaaditaan :sekasin: diuu, eiku tekeen lumiukkoa pihalle :sekasin:
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #18
        Pidä teho sellaisissa rajoissa että vertaus 540i malliin riittää. Selviät paljon pienemmillä muutoksilla kun M5 vertauksessa.

        Kaikki eriävät alustan, voimansiirron ja jarrujärjestelmän osat pitää vaihtaa ja niitä riittää. Etutolpat täydellisenä jarruineen, takatukivarret (liukulaakeripuslat), vakaajat etu& taka, perä, vetarit - parhaassa tapauksessa vielä niveaumat taka-akselille (vakiona M5 malleissa).

        On hyödytöntä miettiä mitä järkeä missäkin on kun asia lukee selvästi laissa :?
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Jacek
          On hyödytöntä miettiä mitä järkeä missäkin on kun asia lukee selvästi laissa :?
          Niin, teetetään nyt sitten säädettävä tolppasarja 540/m5 mallin mukaan, kun laki vaatii... päin vittua se sitten toimii :lol:

          Tai tilataan teutoonien maasta 525 malliin sopiva sarja, mutta vaaditaan mukaan todistus että se tolppasarja kuuluu m5 malliin, ja taas on saksalaisella naurussa pitämistä.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Zoui
            Juuri tähän kysymykseen olisi kiva tuo vastaus saada, sen taitaa saada vain soittamalla tiedämme mihin.
            Soitettu ja mikälie Paavola kertoi että M5 on eri mallisarjaa, joten laite vastaamaan 540i mallia.

            Ja AKE ei määrittele mallisarjaan kuulumisia, vaan bmw suomi.

            Eli jarrut ja tukivarsia (?) vaihtoon, tolpat pitäisi olla samanlaiset (laakerikoot etc.) Voimansiirtoa myös.


            Eli heitetään vielä ilmaan kysymys,

            Sopiiko vm <95 e36 M3 vaihteisto, tuohon m20b25 motin perään ?
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Zoui
              Juuri tähän kysymykseen olisi kiva tuo vastaus saada, sen taitaa saada vain soittamalla tiedämme mihin.
              Soitettu ja mikälie Paavola kertoi että M5 on eri mallisarjaa, joten laite vastaamaan 540i mallia.

              Ja AKE ei määrittele mallisarjaan kuulumisia, vaan bmw suomi.

              Eli jarrut ja tukivarsia (?) vaihtoon, tolpat pitäisi olla samanlaiset (laakerikoot etc.) Voimansiirtoa myös.


              Eli heitetään vielä ilmaan kysymys,

              Sopiiko vm <95 e36 M3 vaihteisto, tuohon m20b25 motin perään ???? EDIT: ilmeisesti sopii.
              Last edited by Zoui; 17-12-2004, 11:29.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Jacek
                Pidä teho sellaisissa rajoissa että vertaus 540i malliin riittää. Selviät paljon pienemmillä muutoksilla kun M5 vertauksessa.

                Kaikki eriävät alustan, voimansiirron ja jarrujärjestelmän osat pitää vaihtaa ja niitä riittää. Etutolpat täydellisenä jarruineen, takatukivarret (liukulaakeripuslat), vakaajat etu&amp; taka, perä, vetarit - parhaassa tapauksessa vielä niveaumat taka-akselille (vakiona M5 malleissa).
                Vertaus 540i malliin riittää, koska tuo nyt sitten oli se mallisarjan tehokkain. Eli myös vaihdettavien osien lista pienentyi, tosi tätä kaikkea kertovaa listaa ei vieläkään ole. Kun sellaisen saan/teen/miten vaan, niin se on ainakin heti julkisesti jaossa/nähtävillä, (luulisi että näitä on ennenkin tehty, mutta ei tunnu kellään olevan) koska katsastustahan varten tuo pitää olla.

                Voimansiirto tuottaa suurimman päänvaivan, tuon m20 koneen perään kun ei voi laittaa noita 540i/m5 roippeita.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • AV
                  Newbiemmer
                  • Mar 2003
                  • 4

                  #23
                  M5 E34

                  Eikä osien vaihdossa vielä kaikki! Auton rekisteriotteeseen merkittyä kantavuutta ei suostuta muuttamaan, ellei ole valmistajan kirjallista suostumusta projektille. Arvaa suostuvatko? Tällöin ainoaksi ratkaisuksi jää auton paikkaluvun vähentäminen esim. 2-paikkaiseksi, jotta kokonaispaino pysyy rajoissa. Ratsiassa tämä tarkoitta neljän hengen kuormalla rangaistusvaatimuksen kirjoittamista.......Saattaisi tuo vaihto käytettyyn M5:een tänä päivänä olla loppujen lopuksi ihan järkevä (?) vaihtoehto.

                  AV

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by AV
                    Eikä osien vaihdossa vielä kaikki! Auton rekisteriotteeseen merkittyä kantavuutta ei suostuta muuttamaan, ellei ole valmistajan kirjallista suostumusta projektille. Arvaa suostuvatko? Tällöin ainoaksi ratkaisuksi jää auton paikkaluvun vähentäminen esim. 2-paikkaiseksi, jotta kokonaispaino pysyy rajoissa. Ratsiassa tämä tarkoitta neljän hengen kuormalla rangaistusvaatimuksen kirjoittamista.......Saattaisi tuo vaihto käytettyyn M5:een tänä päivänä olla loppujen lopuksi ihan järkevä (?) vaihtoehto.

                    AV
                    Hyvä yleisvihje, mutta ei topikin/projektin mukainen. Ei tekniikan vaihto, vaan turbotus.

                    Eli nyt ei olla muuttamassa moottoria (moottori edelleen sama m20b25), teho vain kasvaa, joten kantavuuden ja paikkalukujen kannalta ei ole ongelmia.

                    Ja mitä järkeviin vaihtoehtoihin tulee, niin järkeä ei tässä projektissa käytetä. Autoa tehdään tunteella ja itseä varten. Vain rahan kannalta mietittynä tallissa olisi jo tuohon budjettiin useampi käytetty vm. -90 M5:nen, mutta niitä nyt on "kaikilla".
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎