Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakuja
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 4
    • Suomi

    e34 käyntiongelmia

    Elikkäs olen pitkään täällä katsellut kyseisiä aiheita käyntiongelmista, mutta en itse ainakaan niistä ole vielä löytänyt sopivaa apua..

    Elikkä kyseessä ois tollanen 12-v 520e e24, vm -89. Lähtee ihan hyvin käyntiin kylmänä ja hetken käy hyvin (n ~1 min) ja sitten alkaa hyrskyttään ja auto heiluu reippaasti. HUOM! Tämä hyrskyttäminen paheni keinuvipujen ja nokka-akselin vaihdon jälkeen. Jako ON kohdillaan ja on tarkistettukkin. Kantta ei käytetty pois paikoiltaan, kun ei tarvetta ollut.

    Melko yleinen vika tuntuu täällä olevan ja olenkin nuita muita postauksia ja threadeja katellut, mutta en ole itseltäni vikaa löytänyt.

    Jo kokeiltua;
    -Imuvuodot käyty läpi, vaihdeltu muutama imuputki ja klemmareita
    -Käytetty toinen tyhjäkäyntiventtiili paikallaan, ei muutosta, millä tarkistaa sen toimivuus? Voihan olla mahdollista että molemmat rikki..
    -Tulpat ja tulpanjohdot, sekä virranjakajan kansi vaihdettu


    On kai tuota muutamia muitakin juttuja kokeiltu, johtoja käyty läpi ym. Mutta missä muualla enää voi olla vikaa? Auto ennen ostoani seissyt jonkun puoli vuotta vähintään.
  • Hamppu80
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 88
    • Liminka

    #2
    Originally posted by jakuja View Post
    Elikkäs olen pitkään täällä katsellut kyseisiä aiheita käyntiongelmista, mutta en itse ainakaan niistä ole vielä löytänyt sopivaa apua..

    Elikkä kyseessä ois tollanen 12-v 520e e24, vm -89. Lähtee ihan hyvin käyntiin kylmänä ja hetken käy hyvin (n ~1 min) ja sitten alkaa hyrskyttään ja auto heiluu reippaasti. HUOM! Tämä hyrskyttäminen paheni keinuvipujen ja nokka-akselin vaihdon jälkeen. Jako ON kohdillaan ja on tarkistettukkin. Kantta ei käytetty pois paikoiltaan, kun ei tarvetta ollut.

    Melko yleinen vika tuntuu täällä olevan ja olenkin nuita muita postauksia ja threadeja katellut, mutta en ole itseltäni vikaa löytänyt.

    Jo kokeiltua;
    -Imuvuodot käyty läpi, vaihdeltu muutama imuputki ja klemmareita
    -Käytetty toinen tyhjäkäyntiventtiili paikallaan, ei muutosta, millä tarkistaa sen toimivuus? Voihan olla mahdollista että molemmat rikki..
    -Tulpat ja tulpanjohdot, sekä virranjakajan kansi vaihdettu


    On kai tuota muutamia muitakin juttuja kokeiltu, johtoja käyty läpi ym. Mutta missä muualla enää voi olla vikaa? Auto ennen ostoani seissyt jonkun puoli vuotta vähintään.

    Heitteleekö ne kierrokset paljon, kun alkaa hyrskyttää?

    Vikamuistia luettu? Ja varmastihan ne KAIKKI imuvuodot on tutkittu ja korjattu?

    Comment

    • jakuja
      Newbiemmer
      • Nov 2012
      • 4
      • Suomi

      #3
      Ei kierroslukumittariin juuri ollenkaan ja kyllä on varmasti käyty kaikki mahdolliset imuvuodot läpi ja vielä tiivistetty paikkoja jotka -saattaisi ehkä- vuotaa.

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2096
        • ǝɓuᴉʌʎH

        #4
        Originally posted by jakuja View Post
        Ei kierroslukumittariin juuri ollenkaan ja kyllä on varmasti käyty kaikki mahdolliset imuvuodot läpi ja vielä tiivistetty paikkoja jotka -saattaisi ehkä- vuotaa.
        Sen tyhjäkäyntiventtiilin pystyy "tarkistamaan" sekä puhdistamaan tällä ohjeella..

        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


        Ohje on tosin M60 koneeseen, mutta suht saman näköinen laite löytyy mielestäni myös M20 padasta ja puhdistus samalla menetelmällä..
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • jakuja
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 4
          • Suomi

          #5
          Puhdistettu on ja kokeiltu myös kahdella muulla tyhjäkäyntiventtiililllä. Käytin katsastuksessa ja yllättäen meni päästöistä läpi vaikka käykin heikosti.. Missä tuossa voi olla vikaa?

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Ihan tajunnanvirtana vain, mutta miten öljyntäyttökorkin tiiviys? Vuotaako liikaa?

            Comment

            • jakuja
              Newbiemmer
              • Nov 2012
              • 4
              • Suomi

              #7
              Enpä ole tullut ajatelleeksi, tänään voisi kokeilla. Kulkee kumminkin hyvin eikä nyi.

              Comment

              • Hamppu80
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 88
                • Liminka

                #8
                Onko tämä vähäpäästönen malli?

                Kuulostaa kyllä melko oudolta, että päästöistäki menny läpi, etenki jos on katti vehje. Ei niissä ylheensä kestä kummosia käyntihäiriöitä olla, että nousee päästöt liian korkeaksi.

                Comment

                • tompson82
                  Newbiemmer
                  • May 2012
                  • 6
                  • Kuusankoski

                  #9
                  Itsellä ois käynnin kans ongelmia 520iA -95 kanssa. Välillä käy nätisti ja useimmiten vajailla pytyillä, käynnistyy kuitenkin aina nätisti. Kysymyksinä olisikin että missäs tuo kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ja pystyykö helposti vaihtamaan? Ja eräässä toisessa jutussa mainittiin motonetistä saisi tuon osan, nimi vaan hämää. Eli onko tuo alla mainittu se samainen osa? Ja vielä semmonen että leimalla hylkäs auton päästöistä ja korjaamo sano että katti ois sökönä, voiko katti aiheuttaa kyseisiä vikoja?


                  MOTONET :

                  YKK-anturi BMW-6syl 93->00 cam
                  • 520-24V 92->96 YKK-anturi (nokka-aks) [1992-1996]


                  Hinta : 69.90)

                  Comment

                  • Agee-
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2010
                    • 594
                    • Jns

                    #10
                    Originally posted by tompson82 View Post
                    Itsellä ois käynnin kans ongelmia 520iA -95 kanssa. Välillä käy nätisti ja useimmiten vajailla pytyillä, käynnistyy kuitenkin aina nätisti. Kysymyksinä olisikin että missäs tuo kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ja pystyykö helposti vaihtamaan?
                    Kuvassa näkyy kampiakselin asentotunnistin, alimmalla nuolella merkittynä. Ylemmät nuolet merkkaavat asentotunnistimen johdon suojakuoren.



                    MOTONET :

                    YKK-anturi BMW-6syl 93->00 cam
                    • 520-24V 92->96 YKK-anturi (nokka-aks) [1992-1996]


                    Hinta : 69.90)

                    Motonetin katalogi ei taida tuntea kampiakselinasentotunnistinta, tuo näyttäisi olevan nokka-akselille :think
                    VW T5 -08
                    XC70 -05
                    Superb -11

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎