e34 2.5td ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kalevik
    replied
    Originally posted by penariko View Post
    neuvoja kaivataan vieläkin:think
    Kaikki hyvät on jo annettu, joten spekuloidaan...

    Sellaista johtoa ei pumppuun mene, johon virtaa antamalla pumppu alkaisi 'toimimaan'. Tai no se solenoidi on tavallaan sellainen.

    Pumpulta mitataan määränsäätimen asento ja polttoaineen lämpötila.

    Pumpusta ohjataan määränsäätimen asentoa (pwm) ja ruiskutusennakkoa (pwm).

    Nämä johdot kulkevat moottorin kyljen kautta boksille ja matkalla mukaan otetaan vielä 4-suuttimen antama tieto toteutuneesta ruiskutushetkestä sekä kampiakselin asennosta (anturi startin alla).

    Näissä tuskin ongelmaa, koska mainitsit että johtosarjavaurio oli sulakerasialta kuskin jalkatilaan.

    Sen sijaan vauriosarjassa saattaa kulkea (en ole varma) tieto kaasupolkimen asennosta ja mitä kytkin ja jarrupoljintietoa moottorinohjaus nyt tarvitseekaan. Kytkin ja jarru eivät vaikuta käymiseen (vakkariin kyllä), mutta kaasupolkimen asentotieto?

    Tutki nämä, laita privaa niin voin lähettää kytkentäkaavion jossa on käsitelty myös DDE.

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    neuvoja kaivataan vieläkin:think

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    Originally posted by penariko View Post
    uppis
    tietääkö kukaan sähköisestä määränsäätimestä miten kuuluisi pelata. just laitoin ehyen startin ja sama vanha heti hörähdys käyntiin ja sammuminen voisin laittaa videonkin jos osaisin ja jos jollekkin apua tästä olisi. neuvoja kaivataan.:think justiin tutkin että jos sammutinsolennoidille antaa jatkuvaa virtaa auto hörähtää kerran käymään ja sammuu mutta ei yritäkkään käymään ennen kuin käyttää virta johdon pois solennoidilta mystiset on herran tiet.
    Last edited by penariko; 17-04-2013, 19:32. Reason: lisäystä tietoihin

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    uppis

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    Originally posted by penariko View Post
    ei tainnut diselin sähköistä olla mitään.
    hep
    :think

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    Originally posted by Sharedoc View Post
    Sähkökaavioita löytyy täältä

    http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/e34_93.pdf
    ei tainnut diselin sähköistä olla mitään.

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    Ihan BMW:n moottori siellä. Ooppeli käyttää bemarin moottoria.

    Edit: sori OT.
    näin minäkin tuon olin olettanut

    Leave a comment:


  • Sharedoc
    replied
    Sähkökaavioita löytyy täältä

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by buusaman View Post
    Vika voi olla ajonestossa myös, yleensä tekee juuri noin ainakin ooppeleissa ja eikös auto ollut diesel joten ooppelin konehan se siellä luuraa.
    Ihan BMW:n moottori siellä. Ooppeli käyttää bemarin moottoria.

    Edit: sori OT.

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    Originally posted by Sharedoc View Post
    E34-mallien uudemmissa (94-) sähköisissä pumpuissa määränsäädin saa ohjauksen DDE-purkilta taajuusmoduloituna.

    Olisikohan DDE-purki virransyöttö viallinen?

    Naksahdus viittaa vahvasti johonkin releeseen.
    tietäskö kukaan dde:virtajohtojen väriä?

    Leave a comment:


  • Sharedoc
    replied
    E34-mallien uudemmissa (94-) sähköisissä pumpuissa määränsäädin saa ohjauksen DDE-purkilta taajuusmoduloituna.

    Olisikohan DDE-purki virransyöttö viallinen?

    Naksahdus viittaa vahvasti johonkin releeseen.

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    Originally posted by buusaman View Post
    Vika voi olla ajonestossa myös, yleensä tekee juuri noin ainakin ooppeleissa ja eikös auto ollut diesel joten ooppelin konehan se siellä luuraa.

    Onko sama avain millä aikaisemmin olet koittanut, koodaa ajonesto jotenkin???
    Jos unohtanut sinun avaimesi kuuluvuuden omaan autoosi?

    Ajonesto sijaitsee? irroita kokonaan tai hyppylangalla ohitus, tämä siis katkaisee virran koneelle jos menee päälle. Antaa startata normisti mutta heti kun käynnistyy niin naks, virta poikki.

    voi myös olla että ei saa kontaktia jostain johdosto mikä vaihdettu, jos kerran edellisillä toimi.
    Otitko akun irti ensimmäisen kerran pajalla vasta ajon jälkeen?
    Virtalukosta häviää jatkuva virta kun käynnistysvirta on annettu ja avain palautuu käyntiasentoon, joten kokeile jatkuvaa starttausta vaikka auto käynnissä, jos pysyy niin sitten häviää virta jostain syystä käyntiasennossa.

    Virtalukon jatkuva virta? Ajonesto? Katkeaa virta pumpulle tai muulle käyntiin vaikuttavalle osalle?
    ajonestoa ei tietääkseni ole, oven lukko ei mene yliasentoon,pienestä ajotietokoneesta ei löydy numerovalikkoa ajonestolle ja virtalukossa ei ole tunnistus rinkulaa ja normaali avain ollut koko ajan. starttaus asennossa kokeiltu ja sama tilanne(hörähtää ja sammuu eikä yritä enää kunnes käyttää virrat pois päältä). johdoista sen verran et piti puristella palaneena yhteen niin joku naksahti ja sen jäleen pelas normaalisti.akkua käytelty irti aijemminkin. ja diesel. 2.5td -95 e34

    Leave a comment:


  • buusaman
    replied
    Voi olla

    Vika voi olla ajonestossa myös, yleensä tekee juuri noin ainakin ooppeleissa ja eikös auto ollut diesel joten ooppelin konehan se siellä luuraa.

    Onko sama avain millä aikaisemmin olet koittanut, koodaa ajonesto jotenkin???
    Jos unohtanut sinun avaimesi kuuluvuuden omaan autoosi?

    Ajonesto sijaitsee? irroita kokonaan tai hyppylangalla ohitus, tämä siis katkaisee virran koneelle jos menee päälle. Antaa startata normisti mutta heti kun käynnistyy niin naks, virta poikki.

    voi myös olla että ei saa kontaktia jostain johdosto mikä vaihdettu, jos kerran edellisillä toimi.
    Otitko akun irti ensimmäisen kerran pajalla vasta ajon jälkeen?
    Virtalukosta häviää jatkuva virta kun käynnistysvirta on annettu ja avain palautuu käyntiasentoon, joten kokeile jatkuvaa starttausta vaikka auto käynnissä, jos pysyy niin sitten häviää virta jostain syystä käyntiasennossa.

    Virtalukon jatkuva virta? Ajonesto? Katkeaa virta pumpulle tai muulle käyntiin vaikuttavalle osalle?
    Last edited by buusaman; 21-01-2013, 08:38. Reason: lisää infoo

    Leave a comment:


  • penariko
    replied
    Originally posted by Sharedoc View Post
    Jakajapumpussa on solenoidi (stop solenoid) joka katkaisee polttoaineen syötön kun siihen ei tule +12V jännitettä. Se on helppo löytää kun siihen tulee vain yksi johto.

    M51d25 manuaalista löytyy ruiskutuspumpun kuva sivulla 101/130.

    http://ebookbrowse.com/m51d25-engine-pdf-d96949167
    tähän on kokeiltu jo suoraa virtaa. tuntuis et määränsäädin menee kiinni.

    Leave a comment:


  • Sharedoc
    replied
    Jakajapumpussa on solenoidi (stop solenoid) joka katkaisee polttoaineen syötön kun siihen ei tule +12V jännitettä. Se on helppo löytää kun siihen tulee vain yksi johto.

    M51d25 manuaalista löytyy ruiskutuspumpun kuva sivulla 101/130.

    Last edited by Sharedoc; 20-01-2013, 21:37.

    Leave a comment:

Working...
X