Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 2.5td ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penariko
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 82
    • rovaniemi

    #16
    Originally posted by Sharedoc View Post
    Jakajapumpussa on solenoidi (stop solenoid) joka katkaisee polttoaineen syötön kun siihen ei tule +12V jännitettä. Se on helppo löytää kun siihen tulee vain yksi johto.

    M51d25 manuaalista löytyy ruiskutuspumpun kuva sivulla 101/130.

    http://ebookbrowse.com/m51d25-engine-pdf-d96949167
    tähän on kokeiltu jo suoraa virtaa. tuntuis et määränsäädin menee kiinni.
    be my woman

    Comment

    • buusaman
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 157
      • turku

      #17
      Voi olla

      Vika voi olla ajonestossa myös, yleensä tekee juuri noin ainakin ooppeleissa ja eikös auto ollut diesel joten ooppelin konehan se siellä luuraa.

      Onko sama avain millä aikaisemmin olet koittanut, koodaa ajonesto jotenkin???
      Jos unohtanut sinun avaimesi kuuluvuuden omaan autoosi?

      Ajonesto sijaitsee? irroita kokonaan tai hyppylangalla ohitus, tämä siis katkaisee virran koneelle jos menee päälle. Antaa startata normisti mutta heti kun käynnistyy niin naks, virta poikki.

      voi myös olla että ei saa kontaktia jostain johdosto mikä vaihdettu, jos kerran edellisillä toimi.
      Otitko akun irti ensimmäisen kerran pajalla vasta ajon jälkeen?
      Virtalukosta häviää jatkuva virta kun käynnistysvirta on annettu ja avain palautuu käyntiasentoon, joten kokeile jatkuvaa starttausta vaikka auto käynnissä, jos pysyy niin sitten häviää virta jostain syystä käyntiasennossa.

      Virtalukon jatkuva virta? Ajonesto? Katkeaa virta pumpulle tai muulle käyntiin vaikuttavalle osalle?
      Last edited by buusaman; 21-01-2013, 09:38. Reason: lisää infoo
      Benis Mahtavan Waltava

      Comment

      • penariko
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 82
        • rovaniemi

        #18
        Originally posted by buusaman View Post
        Vika voi olla ajonestossa myös, yleensä tekee juuri noin ainakin ooppeleissa ja eikös auto ollut diesel joten ooppelin konehan se siellä luuraa.

        Onko sama avain millä aikaisemmin olet koittanut, koodaa ajonesto jotenkin???
        Jos unohtanut sinun avaimesi kuuluvuuden omaan autoosi?

        Ajonesto sijaitsee? irroita kokonaan tai hyppylangalla ohitus, tämä siis katkaisee virran koneelle jos menee päälle. Antaa startata normisti mutta heti kun käynnistyy niin naks, virta poikki.

        voi myös olla että ei saa kontaktia jostain johdosto mikä vaihdettu, jos kerran edellisillä toimi.
        Otitko akun irti ensimmäisen kerran pajalla vasta ajon jälkeen?
        Virtalukosta häviää jatkuva virta kun käynnistysvirta on annettu ja avain palautuu käyntiasentoon, joten kokeile jatkuvaa starttausta vaikka auto käynnissä, jos pysyy niin sitten häviää virta jostain syystä käyntiasennossa.

        Virtalukon jatkuva virta? Ajonesto? Katkeaa virta pumpulle tai muulle käyntiin vaikuttavalle osalle?
        ajonestoa ei tietääkseni ole, oven lukko ei mene yliasentoon,pienestä ajotietokoneesta ei löydy numerovalikkoa ajonestolle ja virtalukossa ei ole tunnistus rinkulaa ja normaali avain ollut koko ajan. starttaus asennossa kokeiltu ja sama tilanne(hörähtää ja sammuu eikä yritä enää kunnes käyttää virrat pois päältä). johdoista sen verran et piti puristella palaneena yhteen niin joku naksahti ja sen jäleen pelas normaalisti.akkua käytelty irti aijemminkin. ja diesel. 2.5td -95 e34
        be my woman

        Comment

        • Sharedoc
          Bimmer Rookie
          • Jul 2011
          • 122
          • Oulu

          #19
          E34-mallien uudemmissa (94-) sähköisissä pumpuissa määränsäädin saa ohjauksen DDE-purkilta taajuusmoduloituna.

          Olisikohan DDE-purki virransyöttö viallinen?

          Naksahdus viittaa vahvasti johonkin releeseen.
          Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
          MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
          Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

          Comment

          • penariko
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 82
            • rovaniemi

            #20
            Originally posted by Sharedoc View Post
            E34-mallien uudemmissa (94-) sähköisissä pumpuissa määränsäädin saa ohjauksen DDE-purkilta taajuusmoduloituna.

            Olisikohan DDE-purki virransyöttö viallinen?

            Naksahdus viittaa vahvasti johonkin releeseen.
            tietäskö kukaan dde:virtajohtojen väriä?
            be my woman

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #21
              Originally posted by buusaman View Post
              Vika voi olla ajonestossa myös, yleensä tekee juuri noin ainakin ooppeleissa ja eikös auto ollut diesel joten ooppelin konehan se siellä luuraa.
              Ihan BMW:n moottori siellä. Ooppeli käyttää bemarin moottoria.

              Edit: sori OT.

              Comment

              • Sharedoc
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 122
                • Oulu

                #22
                Sähkökaavioita löytyy täältä

                Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                Comment

                • penariko
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 82
                  • rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by zeneg View Post
                  Ihan BMW:n moottori siellä. Ooppeli käyttää bemarin moottoria.

                  Edit: sori OT.
                  näin minäkin tuon olin olettanut
                  be my woman

                  Comment

                  • penariko
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 82
                    • rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by Sharedoc View Post
                    Sähkökaavioita löytyy täältä

                    http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/e34_93.pdf
                    ei tainnut diselin sähköistä olla mitään.
                    be my woman

                    Comment

                    • penariko
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 82
                      • rovaniemi

                      #25
                      Originally posted by penariko View Post
                      ei tainnut diselin sähköistä olla mitään.
                      hep
                      :think
                      be my woman

                      Comment

                      • penariko
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 82
                        • rovaniemi

                        #26
                        uppis
                        be my woman

                        Comment

                        • penariko
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 82
                          • rovaniemi

                          #27
                          Originally posted by penariko View Post
                          uppis
                          tietääkö kukaan sähköisestä määränsäätimestä miten kuuluisi pelata. just laitoin ehyen startin ja sama vanha heti hörähdys käyntiin ja sammuminen voisin laittaa videonkin jos osaisin ja jos jollekkin apua tästä olisi. neuvoja kaivataan.:think justiin tutkin että jos sammutinsolennoidille antaa jatkuvaa virtaa auto hörähtää kerran käymään ja sammuu mutta ei yritäkkään käymään ennen kuin käyttää virta johdon pois solennoidilta mystiset on herran tiet.
                          Last edited by penariko; 17-04-2013, 20:32. Reason: lisäystä tietoihin
                          be my woman

                          Comment

                          • penariko
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 82
                            • rovaniemi

                            #28
                            neuvoja kaivataan vieläkin:think
                            be my woman

                            Comment

                            • kalevik
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 958
                              • Salo

                              #29
                              Originally posted by penariko View Post
                              neuvoja kaivataan vieläkin:think
                              Kaikki hyvät on jo annettu, joten spekuloidaan...

                              Sellaista johtoa ei pumppuun mene, johon virtaa antamalla pumppu alkaisi 'toimimaan'. Tai no se solenoidi on tavallaan sellainen.

                              Pumpulta mitataan määränsäätimen asento ja polttoaineen lämpötila.

                              Pumpusta ohjataan määränsäätimen asentoa (pwm) ja ruiskutusennakkoa (pwm).

                              Nämä johdot kulkevat moottorin kyljen kautta boksille ja matkalla mukaan otetaan vielä 4-suuttimen antama tieto toteutuneesta ruiskutushetkestä sekä kampiakselin asennosta (anturi startin alla).

                              Näissä tuskin ongelmaa, koska mainitsit että johtosarjavaurio oli sulakerasialta kuskin jalkatilaan.

                              Sen sijaan vauriosarjassa saattaa kulkea (en ole varma) tieto kaasupolkimen asennosta ja mitä kytkin ja jarrupoljintietoa moottorinohjaus nyt tarvitseekaan. Kytkin ja jarru eivät vaikuta käymiseen (vakkariin kyllä), mutta kaasupolkimen asentotieto?

                              Tutki nämä, laita privaa niin voin lähettää kytkentäkaavion jossa on käsitelty myös DDE.
                              E61 525i, Suzuki VS1400
                              Exät: Jaana, Susanna, Maija

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎