Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trans program+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    Trans program+

    Sytty sit oikein kunnon joulukuusi kojetauluun äsken kun ajelin kotiin joulunvietosta..eka luistonesto ja abs-valot ihan kesken ajon, sit ne sammu ja sytty vähän ajan päästä uudestaan ja sit palo jo airbag-valokin & radio sammu..sit tuli tuo trans program+ tauluun ja auto rupes kulkee nihkeesti :(

    Mikä vikasietotila tuo nyt oikein on ja mikä ton voi aiheuttaa?
    Ja ennen kaikkea mites se korjataan, en löytänyt tuolta vika-topicista..
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14324
    • Oulu

    #2
    Huono akku/lataus ei toimi kunnolla?
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • MTV
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 337
      • JKL

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Huono akku/lataus ei toimi kunnolla?
      Akku on vuoden vanha eli ei pitäis olla siitä mut joku hihna on kyllä pakkasella huutanut viime aikoina eli olisko laturin hihna eli ei oo ladannut kunnolla?
      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
      E34 540iA -93

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14324
        • Oulu

        #4
        Arpoahan voidaan, mutta kun noin paljon lävähtää ongelmia kerralla niin virran puute olisi oma arvio. Mittaa lataus yleismittarilla akun navoilta...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3229
          • Joensuu

          #5
          laturin hihna poikki tai laturi on jumissa/särkirikkipoikki
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • MTV
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 337
            • JKL

            #6
            Originally posted by zener View Post
            Arpoahan voidaan, mutta kun noin paljon lävähtää ongelmia kerralla niin virran puute olisi oma arvio. Mittaa lataus yleismittarilla akun navoilta...
            Nää sähköhommat ei oo mun vahvinta alaa mutta mikäli yleismittarini namiskat oli oikeissa asennoissa anto vaan 12.13 V eli vähän, pistin akun latinkiin.
            Ja rupeskin työntää yli 4:ää amperia.
            Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
            E34 540iA -93

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7004
              • Forssa

              #7
              Ladatessa pitäisi olla yli 14V joten laturin suunnalta vikaa hakemaan.

              Lataus mulla ollut 14,2V -14,8V.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • MTV
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 337
                • JKL

                #8
                Originally posted by |foder| View Post
                Ladatessa pitäisi olla yli 14V joten laturin suunnalta vikaa hakemaan.

                Lataus mulla ollut 14,2V -14,8V.
                Joo, pistetään se luistava hihna nyt ekana vaihtoon ja katotaan mitä sit näyttää.
                Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                E34 540iA -93

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14324
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by MTV View Post
                  Joo, pistetään se luistava hihna nyt ekana vaihtoon ja katotaan mitä sit näyttää.
                  Moniurahihna ei kyllä varmasti luista niin paljoa että se vaikuttaisi lataukseen. Uskonpa että laturi on tullut tiensä päähän, jos tosiaan auto käynnissä näyttää mittari 12,1v.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • MTV
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 337
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by zener View Post
                    Moniurahihna ei kyllä varmasti luista niin paljoa että se vaikuttaisi lataukseen. Uskonpa että laturi on tullut tiensä päähän, jos tosiaan auto käynnissä näyttää mittari 12,1v.
                    Ei kun auto ei ollut käynnissä kun mittasin ton jännitteen ja joku hihna kyllä huusi
                    melkein koko matkan (100km) ja huutanut välillä aiemminki vai laturiko siellä mekkaloi vai onko se edes mahdollista?
                    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                    E34 540iA -93

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8254
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by MTV View Post
                      Ei kun auto ei ollut käynnissä kun mittasin ton jännitteen ja joku hihna kyllä huusi
                      melkein koko matkan (100km) ja huutanut välillä aiemminki vai laturiko siellä mekkaloi vai onko se edes mahdollista?
                      voi olla että kiristäjä on entinen ja laturi kun kuormittaa eniten remmiä niin se alkaa ekana luistamaan, remmi nyt on ainakin entinen kun kerran noin pitkän matkan kiljunut.

                      ja jatkoa ajatellen, jos remmi alkaa kiljumaan niin olis fiksumpaa tutkia HETI.. on meinaan hiukan perseestä nyppiä remminjämiä kaikkien mahdollisten akseleiden ympäriltä.. nimim. kokemusta on.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • MTV
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 337
                        • JKL

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        voi olla että kiristäjä on entinen ja laturi kun kuormittaa eniten remmiä niin se alkaa ekana luistamaan, remmi nyt on ainakin entinen kun kerran noin pitkän matkan kiljunut.

                        ja jatkoa ajatellen, jos remmi alkaa kiljumaan niin olis fiksumpaa tutkia HETI.. on meinaan hiukan perseestä nyppiä remminjämiä kaikkien mahdollisten akseleiden ympäriltä.. nimim. kokemusta on.

                        Näinhän se on mutta oli muka aina jotain muuta tekemistä eikä kiljunut kuin vähän välillä ennen tätä
                        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                        E34 540iA -93

                        Comment

                        • MTV
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 337
                          • JKL

                          #13
                          Niin tarviikos akun kenkää käyttää irti että lähtee tuo laatikon vikatila pois ja jos niin miten kauan pitää olla irti?
                          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                          E34 540iA -93

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14324
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by MTV View Post
                            Niin tarviikos akun kenkää käyttää irti että lähtee tuo laatikon vikatila pois ja jos niin miten kauan pitää olla irti?
                            Vikatila kyllä poistaa kun avain käy 0-asennossa, olettaen että kaikki on kunnossa.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • MTV
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 337
                              • JKL

                              #15
                              Originally posted by zener View Post
                              Vikatila kyllä poistaa kun avain käy 0-asennossa, olettaen että kaikki on kunnossa.
                              Oli yön akku latingissa ja löin käyntiin, ei palanut mikään vikapalo ja näytti 14,3V jännitettä käydessä eikä vinkunut mikään..rupee siis vinkuu kun pidempään ajaa pakkasessa. Voikohan pakkanen saada heikkokuntoisen laturin piiputtamaan :think
                              Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                              E34 540iA -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎