Autoon vaihdettu uusi paisuntasäiliö ~2 viikkoa sitten Tapiolan Essolla.
Autolla ajettu ~150km sen jälkeen, konepellin alle en tainnut tuon huollon jälkeen edes katsoa.
Itäkeskuksesta lähdin kehä 1:stä kohti länttä, Myllypuron valoissa huomasin että lämmöt oli harvinaisen korkealla (~klo 13:ssa itse mittarissa), yhtäkkiä mittari pompsahtikin ihan punaiselle ja Check Controlli alkoi vinkumaan moottorin ylilämmöstä. Käänsin auton Kontulan rampista ylös ja heti seuraavalle mahdolliselle pysäytyspaikalle (~300m ajoin kun mittari oli punaisella).
Auto sammuksiin ja kansi auki, pahimpien höyryjen keskeltä huomasin, että paisuntasäiliöltä moottorille menevä putki on irti paisuntasäiliön päästä ja nesteet pitkin konehuonetta.
Siinä sitten ruuvarilla koitin tuota letkun klemmaria kiristää, näennäisesti tuntui pysyvän paikoillaan vaikka nähtävästi paisuntasäiliössä olevan putkenpaikan "huuli" oli haljennut.
Sitten soitin parit puhelut tietävämmille ja kyselin et mitäs nyt. Kehotettiin laittamaan vettä/nestettä IHAN piripintaan ja vähän säiliön korkkia auki jottei keräisi painetta nyt liikaa. Myös auton annoin tässä välissä jäähtyä ~30min.
Lähdin siitä sitten kontulaan päin ajelemaan, suuntana vanha lahdentie. Normaalilämpöä auto näytti noin ~500m jolloin taas lämmöt hyppäsivät kaakkoon ja Check Controlli huuti kuin pieni sika
Auto lopulta Kontulan Nesteen pihalle, soitin hinausauton paikalle ja käskin viedä romun Tapiolan Essolle... Siellähän ei tietty ketään huoltomiestä ole paikalla näin viikonloppuna, joten maanantaina selviää mitä sanovat.
Minun mielestäni ehdottomasti oltava heidän vika, kun kerran ovat viimeksi ko. putkeen koskeneet, saavat maksaa myös hinausauton, että mun taksimatkan himaan.
Ja vielä mukavempaa tosiaan se, että auto pitäisi olla ajossa tiistaina kun joululomille pitäisi pohjanmaalle päästä... Arvatkaa mikä vitutus tällä hetkellä. Kaljaakin on näköjään kolme pulloa puoleen tuntiin mennyt...
Vielä puuttuu se, että Tapiolan Esso ei myönnä mitään, eli aletaan tappelemaan asiasta oikein kunnolla...
Comments?
Autolla ajettu ~150km sen jälkeen, konepellin alle en tainnut tuon huollon jälkeen edes katsoa.
Itäkeskuksesta lähdin kehä 1:stä kohti länttä, Myllypuron valoissa huomasin että lämmöt oli harvinaisen korkealla (~klo 13:ssa itse mittarissa), yhtäkkiä mittari pompsahtikin ihan punaiselle ja Check Controlli alkoi vinkumaan moottorin ylilämmöstä. Käänsin auton Kontulan rampista ylös ja heti seuraavalle mahdolliselle pysäytyspaikalle (~300m ajoin kun mittari oli punaisella).
Auto sammuksiin ja kansi auki, pahimpien höyryjen keskeltä huomasin, että paisuntasäiliöltä moottorille menevä putki on irti paisuntasäiliön päästä ja nesteet pitkin konehuonetta.
Siinä sitten ruuvarilla koitin tuota letkun klemmaria kiristää, näennäisesti tuntui pysyvän paikoillaan vaikka nähtävästi paisuntasäiliössä olevan putkenpaikan "huuli" oli haljennut.
Sitten soitin parit puhelut tietävämmille ja kyselin et mitäs nyt. Kehotettiin laittamaan vettä/nestettä IHAN piripintaan ja vähän säiliön korkkia auki jottei keräisi painetta nyt liikaa. Myös auton annoin tässä välissä jäähtyä ~30min.
Lähdin siitä sitten kontulaan päin ajelemaan, suuntana vanha lahdentie. Normaalilämpöä auto näytti noin ~500m jolloin taas lämmöt hyppäsivät kaakkoon ja Check Controlli huuti kuin pieni sika
Auto lopulta Kontulan Nesteen pihalle, soitin hinausauton paikalle ja käskin viedä romun Tapiolan Essolle... Siellähän ei tietty ketään huoltomiestä ole paikalla näin viikonloppuna, joten maanantaina selviää mitä sanovat.
Minun mielestäni ehdottomasti oltava heidän vika, kun kerran ovat viimeksi ko. putkeen koskeneet, saavat maksaa myös hinausauton, että mun taksimatkan himaan.
Ja vielä mukavempaa tosiaan se, että auto pitäisi olla ajossa tiistaina kun joululomille pitäisi pohjanmaalle päästä... Arvatkaa mikä vitutus tällä hetkellä. Kaljaakin on näköjään kolme pulloa puoleen tuntiin mennyt...
Vielä puuttuu se, että Tapiolan Esso ei myönnä mitään, eli aletaan tappelemaan asiasta oikein kunnolla...
Comments?
Comment